stotterende 3.24v uit 92

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD stotterende 3.24v uit 92

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215736
    Neut3.24
      Lid sinds:
      5 September 2009

      Hallo opellovers

      Ik heb een senatorB 3.24 uit 92 staan met 142 duizend km erop, hij begon een tijd terug al met zo nu en dan ”huppelen in toeren” op stationairgebied. Hield je dan ff je gas op de 800 a 1000 rpm voor een aantal seconden dan liep die daarna meestal pas goed. aangezien die dit steeds vaker is gaan doen en je het niet meer weg krijgt dmv gas bij geven, wordt het erg vervelend. Ook als je bij een constante snelheid je gas los laat bleef die niet rustig door rolllen en langzaam zakken in toerental maar zakt die meteen naar stationairgebied en begint dan weer te ”huppelen in toeren”. wat er voor zorgt dat de automaat niet weet dat die terug moet schakelen met als gevolg dat naarmate de sneheid afneemt die wil gaan afslaan. snel wat gasgeven zorgt er voor dat die de juiste versnelling oppakt en alsnog terugschakeld en afremt op de motor. Al bij al, is het nu zo dat die helemaal niet meer netjes loopt, zowel bij warme of koude motor of buitentemp. Zou dit de stationairomloopregelaar(stappenmotor) kunnen zijn of is dit vanwege een kapotte rotor/verdeelkap/bougiekabels/bougies?!

      Ook tijdens constante snelheid, voel je de auto lichttjes inhouden en zie je de accuvoltmeter zakken en stijgen tot juist niveau.

      Aub kan iemand mij meer vertellen? we willen er mee naar luxemburg met de pasen. ;)

      Alvast bedankt, gr Johan (bevriend van dit forumlid)

      #17581409
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        het niet meer functioneren van de schuif is een voorkomend iets.
        ff de schakelaar vervangen :D

        moet je wel een boel loshebben, maar das nie anders

        #17581410
        willem45
          Lid sinds:
          28 November 2009

          ik heb ook problemen gehad met blower onder de motorkap zit bij de blower een weerstand in serie geschakeld deze was door geroest weerstand heb ik weggelaten of vervangen weet ik niet meet ??/ het is al 4 opels geleden rij nu vectra 2,5 V6

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.