Stotterend rijgedrag, hik-ups en verlies motorkracht (Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stotterend rijgedrag, hik-ups en verlies motorkracht (Vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224364
    Robi-Wan
      Lid sinds:
      27 June 2010

      Hebben wij weer. Anderhalve maand geleden een schitterende Vectra Station C Executive 2.2 gekocht. Onze Volvo V40 met liefde ingeruild voor deze auto i.v.m. onze vakantie door de bergen in Noorwegen.

      De auto reed geweldig, maar sinds twee weken hebben we er aardig de balen van. In de bergen omhoog steevast een hik-up in de motor gevolgd door het motorstoringslampje en een zwaar stotterende motor. Dit gebeurde eigenlijk altijd in de derde versnelling tussen de 2000-3000 toeren.

      Na tien keer resetten (motor uit) kregen we dezelfde avond weer een ontzettende hik-up en vervolgens ging het uitlaatgassen lampje branden en verloor de motor alle kracht. Motor ging niet uit trouwens maar rijden was onmogelijk. Weer resetten en het uitlaatgassen lampje blijft branden.

      Een dag later naar de Opel garage in Noorwegen gereden (met samengeknepen billen en zwetend voorhoofd) en daar werd de code P0302 uitgelezen. De bougies zijn getest en we hebben de Bosch Ontstekingsbrug vervangen. Het uitlaatgassen lampje was uit, maar het rijgedrag bleef, inclusief het motorstoringslampje.

      Een domper op de vakantievreugde kan ik jullie vertellen. We hebben de “oude” ontstekingsbrug weer teruggeplaatst (deze kostte daar slechts € 600!!!) en zijn balend verder gereden tijdens de vakantie.

      Op de terugweg naar huis gisteren hetzelfde gezeik, weer tijdens klimmen het uitlaatgassen lampje en uitval van alle kracht. De boel weer gereset (standaard procedure tijdens onze 5000 km durende reis) en nu werkte de cruise control weer niet. Deze deed het in een later stadium trouwens weer wel.

      Om gek van te worden, het rijden in de Vectra is veranderd van een genot naar een ramp. De auto gaat binnenkort terug naar de verkoper (Bovag garage met drie maanden garantie), maar heeft iemand al een idee in welke richting ik moet denken voor dit probleem?

      #17708375
      Bakkum
        Lid sinds:
        6 May 2010

        Kan zijn dat er een Vacuumslang kapot is of los zit. Hierdoor gaan veel electronisch dingen zoals Cruisecontrol uit. Je auto gaat dan in Noodloop. Geen turbo meer dus ook geen vermogen.
        Gewoon in NL ff naar de dealer en uitlaten lezen. Heb het zelf gehad met mijn 2.2dti comfort maandag en toen was de slang van de Actuator geknapt. Deze laten vervangen en auto rijd weer heerlijk. Voor de tijd met uitzetten van de motor schudde hij ook ietsjes na en dat heeft hij nu ook niet meer.

        Hoop je een beetje te helpen. Kan vaak iets kleins zijn

        #17708376
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          gebruik alinea’s!

          p0302 is de 2e cilinder die overslaat:

          A code P0302 may mean that one or more of the following has happened:

          * Faulty spark plug or wire
          * Faulty coil (pack)
          * Faulty oxygen sensor(s)
          * Faulty fuel injector
          * Burned exhaust valve
          * Faulty catalytic converter(s)
          * Running out of fuel
          * Poor compression
          * Defective computer

          Kan dus van alles zijn.

          #17708377
          Robi-Wan
            Lid sinds:
            27 June 2010

            origineel gepost door Spacejam
            gebruik alinea’s!

            p0302 is de 2e cilinder die overslaat:

            A code P0302 may mean that one or more of the following has happened:

            * Faulty spark plug or wire
            * Faulty coil (pack)
            * Faulty oxygen sensor(s)
            * Faulty fuel injector
            * Burned exhaust valve
            * Faulty catalytic converter(s)
            * Running out of fuel
            * Poor compression
            * Defective computer

            Kan dus van alles zijn.

            Ik heb er meteen alinea’s in aangebracht, leest inderdaad wat makkelijker. Bedankt voor de vriendelijke tip :D

            Het bovenstaande is inderdaad lekker duidelijk hé? Ik had het ook al gevonden maar was benieuwd naar andere ervaringen… Ik hou iedereen op de hoogte!

            #17708378
            Robi-Wan
              Lid sinds:
              27 June 2010

              De Vectra is vandaag bij de garage geweest. Daar dacht men eerst aan de ontstekingsbrug i.c.m. nieuwe bougies, maar daarmee was euvel niet verholpen.

              Het bleek uiteindelijk de brandstofpomp te zijn :wors
              Eindelijk een oplossing dus!

              Ik kan eindelijk weer snel optrekken en gas geven bij inhalen, wat een verademing!
              Weg trauma (voorlopig in elk geval) :hmmz

              Het trillen is echter gebleven, dit is te wijten aan het opnieuw uitlijnen van de banden volgens de kenner… Banden waren na 5000 km in de bergen zeker 2mm dunner geworden :wtf

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.