Stotteren/bokken Z18XE bij gas los

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stotteren/bokken Z18XE bij gas los

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    CAlberts
    Deelnemer

Al eerder heb ik het er over gehad dat mijn motor stottert bij gas los. Ik kan verder geen oplossing vinden op het forum, vandaar dat ik er een nieuw topic over start.

Eerder heb ik ook stotterklachten gehad bij optrekken, dat heb ik inmiddels kunnen verhelpen door nieuwe bougies en bobinebrug.

Het stotteren bij gas los (bijvoorbeeld bij 50 km/h in 3e versnelling) is echter nog steeds.

Inmiddels heb ik het gasklephuis gereinigd, de carterontluchting opgeboord en de EGR afgedopt.

Klachten zijn er nog steeds. Geen foutmeldingen of storingscodes.

Hebben jullie nog ideeen? Sommigen hebben het over de lamdasonde, maar ik begrijp niet goed hoe dit er mee te maken kan hebben (maar mijn motorkennis is nog zeer summier).

arjontje
      Deelnemer

Mijn motor bokt ook, maar vrij licht.
        Moet wel zeggen dat ik de smalblock motoren vrij nerveus en bokkerig zijn file rijden is niet het heel fijn, als de auto eenmaal constant rolt is het goed.

Zie je toeren teller ook op en neer gaan tijdens het bokken.
        Misschien een update van het gas klephuis.
        Motor steunen nog goed?

CAlberts
        Deelnemer

Tja, de motorsteunen… Dat noemde een neef van mij ook al. Zou je dat nog op een bepaalde manier kunnen controleren? Mijn gevoel zou zijn dat je dat meer zou voelen als je vrij hoog in de toeren zit en dan ineens gas los laat, dit is eigenlijk in iedere situatie.

mrdennis86

EGR verstopt?

sw_reijnders
            Deelnemer

@mrdennis86 wrote:

EGR verstopt?

dat is de bedoeling ook . . . daar heeft hij een blindpakking tussen gestoken ;)
              zelfs beter voor die motoren.

durf te wedden dat die zwarte rommel in die gasklep door de EGR klep komt.

bij ons de Corsa C had dat ook MET EGR klep en de Vectra B was brand schoon zonder EGR klep.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.