Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Stotteren Vec-C 1.9 cdti-120pk – Opgelost????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2009 om 07:07 #17555943
origineel gepost door Spacejam
Ik ben opzich wel benieuwd want als ik bij mijn blok schakel (ook een 1.9cdti) hoor je ook een schurend geluid net tussen het gas los laten en de koppeling intrappen lijkt wel. Van het stotteren heb ik overigens (nog) geen last.Doet ie dat ook als je in z’n vrij ontkoppeld? Bij mij heb je dan een ongeloofelijke rammel als het blok warm is. Bij mij is het de hydrauliek (druklagers) Worden in januari vervangen. Stotteren doet ie in ieder geval niet bij mij.
Safe driving Jurggen.
29 november 2009 om 09:18 #17555944SPEAKER,guys; is dit een vaker voorkomend probleem? ik heb een VEc C GTS uit 2006 met face lift 1.9 CDTI 120 PK. moet er een modificatie gedaan worden?
29 november 2009 om 13:28 #17555945Als je je egr afdopt helpt dat toch ook tegen dit euvel of niet?
6 januari 2010 om 13:15 #17555946Hallo forummers,
Sinds mijn ritje naar EDS is het stotteren van mijn C zoals beschreven in het topic niet meer voorgekomen!! Ben ik natuurlijk heel erg blij mee (met EDS ook natuurlijk) maar vraag me wel af waar het nu aan gelegen zal hebben. Toch ergens iets in de software?? Geen idee, die het weet mag het zeggen!!
Greetz Roel met een C (die bijna op wintersport gaat!!!!!!!!!!)
6 januari 2010 om 13:55 #17555947Wellicht idd de afstelling van je brandstofpomp of je commonrail (inspuit verdeling). Dat is door EDS wel enigzins aangepast.
Safe driving op de wintersport, Jurgen.
6 januari 2010 om 15:29 #17555948origineel gepost door jraaf
Wellicht idd de afstelling van je brandstofpomp of je commonrail (inspuit verdeling). Dat is door EDS wel enigzins aangepast.Safe driving op de wintersport, Jurgen.
Thanks Jurgen. Heb de kettingen al klaarliggen.Wordt zaterdag glibberen en glijen in Duitsland.
6 januari 2010 om 16:26 #17555949Zorg dat je ruitewisservloeistof minimaal -20 is, dit vormt pas kristallen bij -16. Ik was met de kerst op weg in Duitsland bij -14 en moest tot 4 maal toe met een spuitbus de-icer mijn sproeikopjes ontdooien. Zo uiteindelijk een pompstation bereikt. Aldaar -60 aangeschaft toen ging het beter.
Safe driving Jurgen
6 januari 2010 om 17:39 #17555950origineel gepost door opel-limbo
Hallo forummers,Sinds mijn ritje naar EDS is het stotteren van mijn C zoals beschreven in het topic niet meer voorgekomen!! Ben ik natuurlijk heel erg blij mee (met EDS ook natuurlijk) maar vraag me wel af waar het nu aan gelegen zal hebben. Toch ergens iets in de software?? Geen idee, die het weet mag het zeggen!!
EDS schakelt meestal de egr klep uit, waarschijnlijk is dat de oorzaak geweest.
6 januari 2010 om 17:55 #17555951origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door opel-limbo
Hallo forummers,Sinds mijn ritje naar EDS is het stotteren van mijn C zoals beschreven in het topic niet meer voorgekomen!! Ben ik natuurlijk heel erg blij mee (met EDS ook natuurlijk) maar vraag me wel af waar het nu aan gelegen zal hebben. Toch ergens iets in de software?? Geen idee, die het weet mag het zeggen!!
EDS schakelt meestal de egr klep uit, waarschijnlijk is dat de oorzaak geweest.
Ze vragen het altijd bij EDS of je de EGR uitgeschakeld wil hebben, bij mij is in ieder geval uitgeschakeld en ik dacht bij Roel ook.
Roel veel plezier op de heen en terug weg:P
Jan
6 januari 2010 om 19:51 #17555952Hee Jan. Inderdaad, no EGR door die jongens van EDS. Maar de reis naar Oostenrijk zal rustig rijden worden. Wil graag heelhuids, ontspannen en met een lekker dieselverbruik in de Alpen arriveren. Jagen doe ik wel in het voorjaar als ik de zomerbandjes er weer op heb.
Greetz Roel met een C.
6 januari 2010 om 21:04 #17555953origineel gepost door opel-limbo
Hee Jan. Inderdaad, no EGR door die jongens van EDS. Maar de reis naar Oostenrijk zal rustig rijden worden. Wil graag heelhuids, ontspannen en met een lekker dieselverbruik in de Alpen arriveren. Jagen doe ik wel in het voorjaar als ik de zomerbandjes er weer op heb.Greetz Roel met een C.
Ik heb geen zomerbandjes meer heb ik verkocht:hmmz
Jan
6 januari 2010 om 21:17 #17555954origineel gepost door jraaf
Ik was met de kerst op weg in Duitsland bij -14 en moest tot 4 maal toe met een spuitbus de-icer mijn sproeikopjes ontdooien.
Safe driving Jurgen
Hallo,
Of je zet de gemodificeerde, verwarmde sproeikopjes er op, dan heb je bijna/helemaal geen last meer van bevriezen :) ;)
Groetjes, Joche
Groetjes, Joche
6 januari 2010 om 22:11 #17555955origineel gepost door jraaf
Ik ben opzich wel benieuwd want als ik bij mijn blok schakel (ook een 1.9cdti) hoor je ook een schurend geluid net tussen het gas los laten en de koppeling intrappen lijkt wel. Van het stotteren heb ik overigens (nog) geen last.Doet ie dat ook als je in z’n vrij ontkoppeld? Bij mij heb je dan een ongeloofelijke rammel als het blok warm is. Bij mij is het de hydrauliek (druklagers) Worden in januari vervangen. Stotteren doet ie in ieder geval niet bij mij.
Safe driving Jurggen.
Hij doet het echt alleen maar als je tussen de 2000 en 3000 toeren schakelt, het “euvel” heeft ie nog steeds maar het wordt ook niet erger of minder.
7 januari 2010 om 07:31 #17555956origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door jraaf
Ik was met de kerst op weg in Duitsland bij -14 en moest tot 4 maal toe met een spuitbus de-icer mijn sproeikopjes ontdooien.
Safe driving Jurgen
Hallo,
Of je zet de gemodificeerde, verwarmde sproeikopjes er op, dan heb je bijna/helemaal geen last meer van bevriezen :) ;)
Groetjes, Joche
Groetjes, Joche
Kan dat op een C1?? Heb je meer info over deze verwarmde kopjes??
Greetz Roel met een C.
7 januari 2010 om 08:49 #17555957origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door jraaf
Safe driving Jurggen.
Hij doet het echt alleen maar als je tussen de 2000 en 3000 toeren schakelt, het “euvel” heeft ie nog steeds maar het wordt ook niet erger of minder.
Je bedoeld als je gewoon stil staat , ff gas geeft ( gewoon in z’n vrij ) dat je op het laatst een rammel/schurend geluid/of hoe je het ook wilt noemen ! hoort ???
Dat hoort zo bij deze motoren, is omdat het een commonrail is ! ( dacht eerst ook dat m’n motor kuren had, maar de vod en mijn eigen garage zeiden van niet )
:angel
7 januari 2010 om 09:36 #17555958Ik heb het nog niet geprobeerd als ik stil sta maar wel tijdens het rijden.
Ik zou het ook eens proberen als hij in z’n vrij staat.
7 januari 2010 om 16:54 #17555959Kan dat op een C1?? Heb je meer info over deze verwarmde kopjes??
Greetz Roel met een C. [/quote]
Hallo Roel,
Ja dat kan ook op een C1, ik heb ze er toen zelf ook ingezet.
Bijna :vertag :) in iedere Vectra C, zit de stekker al in de kabelboom verwerkt, deze zit bij je interieurfilter onder de motorkap.
Hier dus:
Deze stekker is het:
Als je deze stekker aanwezig is, koop je het volgende bij de Opel Dealer:
Onderdeelnummer:
14 51 724
14 51 725Groetjes, Joche
7 januari 2010 om 17:32 #17555960Vet ! Zijn die ook voor de Insignia te krijgen ?
7 januari 2010 om 17:53 #17555961en voor de astra h?
7 januari 2010 om 18:32 #17555962origineel gepost door Opel4all
Greetz Roel met een C.
Hallo Roel,
Bijna :vertag :) in iedere Vectra C, zit de stekker al in de kabelboom verwerkt, deze zit bij je interieurfilter onder de motorkap.
Hier dus:
Deze stekker is het:
Als je deze stekker aanwezig is, koop je het volgende bij de Opel Dealer:
Onderdeelnummer:
14 51 724
14 51 725Groetjes, Joche
[/quote]
Thanks man, van het weekend ff checken of ik die aansluiting heb en dan bestellen bij de vod.
Safe driving Jurgen
8 januari 2010 om 00:32 #17555963origineel gepost door speaker
Vet ! Zijn die ook voor de Insignia te krijgen ?Helaas niet :cry :( :puke
Maar de Insignia, heeft wel een verwarmingselement, voor het verwarmen van de Sproeier-Vloeistof :P ;) ;)
Groetjes, Joche
8 januari 2010 om 00:40 #17555964origineel gepost door Spacejam
en voor de astra h?Hallo,
Nee die heeft ze niet :thumbdown ;)
Groetjes, Joche
8 januari 2010 om 06:08 #17555965origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door speaker
Vet ! Zijn die ook voor de Insignia te krijgen ?Helaas niet :cry :( :puke
Maar de Insignia, heeft wel een verwarmingselement, voor het verwarmen van de Sproeier-Vloeistof :P ;) ;)
Groetjes, Joche
Jammer , want ik heb nu die insignia sproeiers er op en die bevallen me beter !!
( die bevriezen eigenlijk niet, als ik het me nu zo bedenk ! )8 januari 2010 om 07:42 #17555966origineel gepost door Opel4all
Greetz Roel met een C.
Hallo Roel,
Onderdeelnummer:
14 51 724
14 51 725Groetjes, Joche
[/quote]
Thanks Joche, weet je ook wat deze dingen kosten?? Ga vanavond op wintersport en zal daarna eens kijken of ik deze kopjes ga halen.
Greetz Roel met een C.
8 januari 2010 om 08:10 #17555967Thanks Joche, weet je ook wat deze dingen kosten?? Ga vanavond op wintersport en zal daarna eens kijken of ik deze kopjes ga halen.
Greetz Roel met een C. [/quote]
Daar vraag je mij wat :hmmz is inmiddels al weer een tijdje geleden, ik dacht zo +/- € 35,-
Nog een goede vakantie toegewenst, en hou hem op de weg :thumbup
Groetjes, Joche
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.