Forumindex › Forums › Modellen › Omega › stotteren omega 2002
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2013 om 10:37 #17257121
goeie dag,
ik ben sinds een maand de eigenaar van een omega 2.2 elegance uit 2002
sinds 2 weken geleden heb ik heel af en toe het probleem van stotteren, ik heb het internet al afgezocht wat dit kon zijn en ik kwam ook iedere keer wel soort gelijke problemen tegen, maar niet precies dezelfde.
ook ik heb het probleem dat hij de ene keer wel makkelijk start en de volgende keer weer niet, maar het stotteren komt bij mij maar heel sporadisch voor, misschien 1 x in de week.
maar ook dan is de auto niet vooruit te branden, de benzine gaat 2x zo snel als normaal en de auto rijd totaal niet lekker.in principe is dr niet veel verschil met alle andere verhalen op internet alleen hebben zei het continue, bij mij is t af en toe dus kan ik me ook niet voorstellen dat er echt iets groots aan de hand is.
ik heb al een afspraak gemaakt bij de dealer om de auto te laten nakijken, zodra dat geweest is zal ik laten weten wat het probleem is of misschien heeft iemand anders ook hetzelfde probleem en kan misschien zijn probleem met mij delen..?
mvg,
Tim
17 april 2013 om 18:35 #18127179Die van mij deed het ook met het optrekken.
Ik had 1 kapotte bougie kabel.
Kun je meten met de multimeter op weerstand.gr Wybe.
17 april 2013 om 18:57 #18127180ja met optrekken heb ik er ook meer last van, maar als ik bijvoorbeeld 100km/h rij en ik trap het gas in dan stottert hij ook, en totaatl geen vermogen, ik hoop dat het bij mij ook een kapotte bougie kabel is, de auto heeft pas 119000 km gelopen, kan me bijna niet voorstellen dat er iets heel groots kapot is, maarja het blijven machines haha.
17 april 2013 om 20:16 #18127181Hallo,
Die van mij deed het idd het ergst met optrekken!
Bougie kabels even door meten dan weet je het.Gr. Wybe
19 april 2013 om 06:44 #18127182even een update,
Gistermiddag mijn auto weer opgehaald bij de dealer. hij is netjes uitgelezen en daar kwam uit: kapotte bobinerail! ik mocht 350,- afrekenen en er werd mij verzekerd dat de klappen en schokken weg zouden zijn. in eerste instantie zag ik zeker verbetering, hij liep lekker stil stationair en in de lage toeren rijd hij zoals het hoort. savonds onderweg naar mijn voetbaltraining ook weer geen problemen en ik was in mijn nopjes om t feit dat ik met 350,- dan nog redelijk goed dr ben vanaf gekomen. na mijn training rijd ik naar huis en dacht ik laat ik het gas is even goed intrappen, even kijken hoe alles reageert en wat ie precies kan.
en daar komt het.. 4500toeren… klappen, stotteren zo hard dat ik bijna door mn eigen vooruit klap. hier ben ik dus weer mooi klaar mee, vanmiddag even bellen naar de dealer en even boos worden en eventueel maar weer een nieuwe afspraak maken, iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn deze keer zodat ik dat misschien ook met de dealer kan bespreken??20 april 2013 om 13:43 #18127183Stotteren rond de 4000 rpm wijst vaak op een kapotte luchtmassa meter. Zou je deze vervangen alleen door origineel imi geeft vaak problemen.
24 april 2013 om 12:37 #18127184gisteren auto weer opgehaald uit de dealer, gasklep en nokkenassensor schoongemaakt, voor gratis!! service van de opel dealer(en omdat ze het lullig vonden dat ik weer terug moest komen) voorlopig nog helemaal geen problemen gehad, maar nou had ik vanochtend bij het starten ineens een lampje wat brand op mijn dashboard!!! autotje met een sleuteltje er doorheen, auto uitgezet en opnieuw gestart en het lampje was weer weg… DIT LAMPJE HEB IK NOOIT GEHAD!! auto word volgens de dealer gemaakt en nou zit ik opgescheept met een lampje, de dealer zei wel als het probleem van stotteren nou terug komt dan moet de nokkenassensor wel vervangen worden.. is dat misschien ook de rede dat het lampje is gaan branden?? iemand een idee?
ik hoor het graag,
mvg,
Tim
26 april 2013 om 11:20 #18127185Ik rij zelf omega Y22SE en de nokkenas- en krukaspositiesensor zijn vaak een probleem dan gaat idd lampje branden… door auto opnieuw te starten gaat die weer uit… Opel heeft een update gedaan aan die sensoren die minder/geen problemen moeten geven…
Daarnaast heb ik net ook het probleem van het stotteren gehad en afslaan bij koude motor, na uit lezen bleek de lambda sonde kapot te zijn die vervangen maar het probleem was nog niet weg… uiteindelijk bleek het de luchtmassa meter te zijn…!
26 april 2013 om 11:27 #18127186wat een gedoe met al die omega’s haha, mijn dealer zei al dat als ik zo’n lampje zou krijgen dat het inderdaad de kruk/nokkenas sensor zou zijn. morgen ga ik even langs naar de dealer heb ik al een belletje gepleegd gister. beide sensoren worden vervangen en de monteur vertelde me al dat ik wel een korting kreeg.. morgen krijg ik te horen wat het weer gaat kosten..
2 mei 2013 om 10:35 #18127187Laat meteen de luchtmassa meter nakijken. Zoals gezegd bij stotteren nrond de 4000 rpm is het deze vaak.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.