Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › stotteren/ inhouden verlies vermogen 3.0 cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2010 om 10:25 #17224410
Hallo Forumleden,
Gisteren zijn wij zwaar teleurgesteld omgekeerd van onze vakantierit naar Italie. Ik voelde dat de auto wat inhield af en toe echter werd dit snel erger… inhouden, stotteren wanneer ik teveel gas gaf en met moeite de bergen opkomen (zakte soms terug naar 80 km/h) ADAC gebeld welke mij naar de opeldealer in Mullheim bracht. Keurig geholpen echter geen foutmelding te bekennen… de man die ons hielp heeft gebeld en kwam met de mededeling dat de dieselpomp vervangen diende te worden… pomp zelf 2000 euro en dan nog loon en btw maakte 3000 euro…..
Ik ben nog even met de auto gaan rijden en door slim te schakelen (handschakelen met automaat) reed ie redelijk. Aanbod voor vervangende auto naar Nederland afgeslagen (dan duurde het 2 weken voordat de auto weer in NL zou zijn) en zelf naar huis gereden. gedrag werd niet erger, maar geen pretje om constant met het gas te moeten spelen om zonder al teveel gestotter thuis te komen. Ik twijfel over de analyse van de dealer (zeker omdat er geen foutmelding was) en hoop dat iemand van jullie een idee heeft…
Hoor het graag!7 augustus 2010 om 10:34 #17708799Hoi Mantsje, jouw beschrijving van het probleem is precies hetzelfde wat ik heb meegemaakt met mijn Vectra (Station, model C, 2006, 2.2). Ik heb een stotterende motor gehad, veel hik-ups gevolgd door een melding van het motermanagement lampje en het uitlaatgassen lampje.
Ik zat ergens in de middle of nowhere in Noorwegen maar heb wel een opel dealer kunnen vinden.
Deze heeft de foutcode P0302 uitgelezen (misfire in Cilinder 2). Kijk maar eens in het forum op “Stotterende motor, hik-ups en verlies motorkracht” of beter:http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130911
.Ik heb ook dat gedoe gehad met onder de 2000 toeren blijven, viel niet mee in de bergen.
Mijn auto kan pas op 16 augustus naar de dealer, maar als ik weet wat het is zal ik het nog zeker vermelden. Ik ben benieuwd!Vul je het forum nog wel aan als je auto (ooit) gerepareerd is?
Ik ben namelijk erg benieuwd!Succes ermee!
7 augustus 2010 om 10:37 #17708800Deze motoren hebben wel meerdere zwakke plekken
zoals verstuivers, EGR en de dieselpomp inderdaad..
Willem
7 augustus 2010 om 10:59 #17708801Maar ik snap iets niet. Je hebt een commonrail diesel , dus die pomp kost ‘maar’ 600 euro!
Het is nl. niet zo’n mechanische pomp als in de 2.0 en 2.2 dt motoren.@ robiwan: heb je een diesel of een benzine ??
7 augustus 2010 om 12:02 #177088023.0CDTi en ja de pomp is enkel een mechanische opvoerpomp
Willem
7 augustus 2010 om 12:08 #17708803Maar die kost geen 2000 euro !!?
7 augustus 2010 om 12:26 #17708804dat zou ik niet weten, we hebben op de zaak er ook geen kapot gehad bij de 3.0 V6 CDTi deze heeft 300.000km op 1 opvoerpomp gereden.
altijd gechipped geweest.
Willem
7 augustus 2010 om 15:08 #17708805origineel gepost door speaker
Maar ik snap iets niet. Je hebt een commonrail diesel , dus die pomp kost ‘maar’ 600 euro!
Het is nl. niet zo’n mechanische pomp als in de 2.0 en 2.2 dt motoren.@ robiwan: heb je een diesel of een benzine ??
Peter, ik heb een benzine…..
10 augustus 2010 om 08:37 #17708806origineel gepost door Robi-Wan
Hoi Mantsje, jouw beschrijving van het probleem is precies hetzelfde wat ik heb meegemaakt met mijn Vectra (Station, model C, 2006, 2.2). Ik heb een stotterende motor gehad, veel hik-ups gevolgd door een melding van het motermanagement lampje en het uitlaatgassen lampje.Ik zat ergens in de middle of nowhere in Noorwegen maar heb wel een opel dealer kunnen vinden.
Deze heeft de foutcode P0302 uitgelezen (misfire in Cilinder 2). Kijk maar eens in het forum op “Stotterende motor, hik-ups en verlies motorkracht” of beter:http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130911
.Ik heb ook dat gedoe gehad met onder de 2000 toeren blijven, viel niet mee in de bergen.
Mijn auto kan pas op 16 augustus naar de dealer, maar als ik weet wat het is zal ik het nog zeker vermelden. Ik ben benieuwd!Vul je het forum nog wel aan als je auto (ooit) gerepareerd is?
Ik ben namelijk erg benieuwd!Succes ermee!
Het gekke is dat er geen foutmelding bij mij wordt uitgelezen…. staat nu bij de garage en gaan uitzoeken of het inderdaad de pomp is, die gaan iig de EGR en verstuivers checken (verstuivers kleine kans gezien er al 5 nieuwe inzitten).
Bij mij had het niet zozeer met de toeren te maken, maar meer met de hoeveelheid gas ik gaf en hoeveel ik dus van de moter vroeg… ik kon er zwaarbeladen wel 160 km/h mee rijden, alleen dit duurde op een vlakke weg 5 minuten vanuit 100.
Wanneer ik meer weet horen jullie het ook!P.S.
De pomp is wel duur, er is navraag gedaan en een orginele kost inderdaad 2000 euro.10 augustus 2010 om 13:13 #17708807ik heb tijdje terug de dieselpomp ook vervangen van mijn auto 3.0 v6 Diesel station 2005 , gelukkig viel dat nog net in de garantie, maar toch kwamen ze aan met een bon van ongeveer 1600 euro incl arbeid + pomp, was door alfred meijer gedaan ergens in friesland ofzo, was echt een duur geintje geweest, en zoals wim zegt, deze opels hebben wel zwakheden zoals de EGR + dieselpomp… ik heb ze beiden al vervangen en heb de auto nog net pas een half jaar, EGR klep 2 keer vervangen zelfs.
Ik weet nog wel dat toen de dieselpomp kapot was dat hij heel veel moeite had om naar de 100 te trekken, duurde wel ff, weet wel zeker dat ik de 160 nooit niet gered had, ik kon denk ik max toen 110 rijden, heb hem toen ook met autoambulance vervoerd naar de garage, durfde er niet meer mee te rijden,
Ook bij mij gaf hij geen melding of storing aanSucces ermee
10 augustus 2010 om 13:25 #17708808Klopt, hij gaat in zn noodloop programma dan, dan gaat ie niet meer zo hard nee…
10 augustus 2010 om 14:30 #17708809origineel gepost door Dpac
ik heb tijdje terug de dieselpomp ook vervangen van mijn auto 3.0 v6 Diesel station 2005 , gelukkig viel dat nog net in de garantie, maar toch kwamen ze aan met een bon van ongeveer 1600 euro incl arbeid + pomp, was door alfred meijer gedaan ergens in friesland ofzo, was echt een duur geintje geweest, en zoals wim zegt, deze opels hebben wel zwakheden zoals de EGR + dieselpomp… ik heb ze beiden al vervangen en heb de auto nog net pas een half jaar, EGR klep 2 keer vervangen zelfs.Ik weet nog wel dat toen de dieselpomp kapot was dat hij heel veel moeite had om naar de 100 te trekken, duurde wel ff, weet wel zeker dat ik de 160 nooit niet gered had, ik kon denk ik max toen 110 rijden, heb hem toen ook met autoambulance vervoerd naar de garage, durfde er niet meer mee te rijden,
Ook bij mij gaf hij geen melding of storing aanSucces ermee
Alfred Meijer… zal het even aan mijn garage doorgeven, woon zelf nl ook in Friesland, wellicht kan mij garage info uitwisselen! Dank voor de tip!
Mijn auto zit dus niet in de noodloop, maar verwacht ook niet dat die van jou dat zal als er geen foutmelding valt uit te lezen zal een auto ook niet in de noodloop gaan zitten. Denk dat bij jou de pomp nog minder functioneerde dan die van mij nu doet…
10 augustus 2010 om 18:29 #17708810http://www.auto-meijer.nl << Dit is em
als goed is heeft hij zelfs de pomp gereviseerd en of hij heeft em zelf gemaakt weet ik zo niet , schiet me ineens naar binnen dat hij gereviseerd was, misschien kan je dat bij jou ook doen, ben je em wel weekje kwijt denk ik, maar scheelt zowiezo in de kosten + je hebt iets van 2 jaar garantie er weer opzitten.
Hoop dat dat je kan helpen =)
10 augustus 2010 om 18:42 #17708811Mocht dat niks worden. (zal waarschijnlijk wel niet)
misschien is Diesel Büchli in hardewijk wat.31 augustus 2010 om 18:30 #17708812het is opgelost!
ventieltje van de brandstofpomp lekte, pomp eruit gehaald (hels karwei) en de pomp laten repareren.
alsnog een dure operatie, maar hij is weer goed!
brandstofpomp is gemaakt door een bedrijf de gespecialiseerd is in dieselmoterentechniek, ingehuurd door mijn garagebedrijf.
Goed geregeld dus, nu weer heerlijk cruisen, wel jammer van de vakantie…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.