Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › stotteren geen vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2012 om 11:28 #17251842
Dochter heeft een Corsa B met x12xe motor met 145000 km.. Al vanaf dat we hem hebben stottert de motor. Steeds erger en nu staat hij al 2 maanden( !!) bij garage, ze weten het niet meer.. Volgens hen krijgt de motor onvoldoende brandstof. Ze hebben de benzinepomp vervangen, de krukassensor, de egr klep is nieuw, er is een ander bobineblok in gekomen. maakt allemaal niet uit. Ook loshalen van de stekker van de LMM en de stationairregeling maakt niets uit. Wat wel helpt is de retour van de injectierail dichtknijpen. Dan loopt de motor normaal. Nu willen ze de ECU vervangen, maar dat is wel gelijk net zo duur als het karretje waard is. Volgens hen is het benzinefilter goed.
Waar moet ik zoeken. ? of wie kan me helpen met dit grote probleem.Dirck
30 augustus 2012 om 11:55 #18062052Check eens of de brandstofdrukregelaar nog gezond is. Ik vermoed dat die defect is.
30 augustus 2012 om 12:09 #18062053Die is al door twee verschillende vervangen. eerst alleen de regelaar, daarna de rail met regelaar erin. geen verschil. Wordt het ding vacuumgestuurd. ik kan er nu niet bij. Zou een stom slangetje kunnen zijn.
30 augustus 2012 om 12:12 #18062054Sowieso altijd eerst beginnen met uitlezen van de foutcodes. Dat helpt in ieder geval om het probleem te lokaliseren en gericht te zoeken naar een oplossing. Slechte garage overigens, als daar zoveel wordt vervangen en het probleem nog steeds niet verholpen is. Als uitlezen niet mogelijk is, dan kun je je inderdaad afvragen of de ECU nog wel werkt zoals het hoort.
30 augustus 2012 om 12:29 #18062055De enige fout die aangegeven wordt is het ontbreken van het motorstoringlampje. verder geen storingen. Vanmorgen nog zelf met opcom gecontroleerd. Het relais van de benzinepomp reageert ook gewoon. Pomp loopt goed.
30 augustus 2012 om 16:09 #18062056Wat gaf de Opcom als foutmelding? Dat stotteren, je zegt dat ie dat af en toe doet, maar wanneer?(bij optrekken of afremmen etc).
30 augustus 2012 om 19:30 #18062057Toen we hem binnenbrachten, bleek de egr klep stuk te zijn, die is vervangen. Daarna bleek de krukassensor een fout te vertonen. Daarna kwamen er geen storingen meer boven, maar bleef de auto slecht lopen. Vanmiddag geprobeerd te starten, Tank was nagenoeg leeg, heb er 10 liter E95 bij gedaan. Starten ging toen heel aarzelend, kleine plofjes en heel onregelmatig koud stationair lopen. Toen de zaak wat opwarmde ging het beter, heel langzaam en voorzichtig gasgeven haalde ongeveer 3200 toeren. Daarna viel het toerental terug. Volgens de monteurs is dat niet zo als de retourleiding dichtgeknepen wordt. Maar de reden ervan zijn ze niet achter.
30 augustus 2012 om 20:28 #18062058Dat probleem dat je noemt: hij komt met moeite en voorzichtigheid slechts tot 3200 toeren, en daarna valt hij terug.., dat heb ik ook met mijn motorfiets gehad.
Nu weet ik niet in hoeverre dat vergelijkbaar is, maar bij volgas deed mijn motor niks en met voorzichtig gas geven kwam hij tot de 5k (12k is max) en zakte weer terug, net alsof je tegen de begrenzer aan zat.De oorzaak was aangekoekte aanslag en/of slechte benzine, doordat hij 8 maand stil had gestaan.
De oplossing was gewoon voor langere tijd half gas en steeds iets hoger proberen te gaan, i.c.m. een flesje Forté bij de benzine.Mijn suggestie zou dus zijn om op een <halfvolle tank een flesje reiniger (zij het Forté, zij het een ander merk (geen goede ervaring over Wynn's)) en de auto daar een tijdje op laten lopen en belasten.
31 augustus 2012 om 14:07 #18062059Doorgaand op de vervuiling, het gasklephuis was erg vies, teerachtige rommel, is schoongemaakt. Zou het kunnen dat de brandstofdrukregelaar door achtergebleven rommel zijn werk niet goed kan doen zodat het kanaaltje in het gasklephuis verstopt zit. Is dat door te prikken of te blazen of raakt er dan iets beschadig cq zitten er bochten in?
Heeft iemand ‘n Foto of Plaatje?1 september 2012 om 07:45 #18062060Ik heb gezocht naar een ecu op de onderdelenlijn. Maar niemand wil vertellen wat zo’n ding ongeveer kost. heeft een van jullie daar ervaring mee?
1 september 2012 om 07:50 #18062061Dit schrijf ik omdat je zelf typt dat het loshalen van de LMM stekker NIET helpt.. (elke beetje gerenomeerde gaarge weet dan dat de LMM stuk is!!)
LMM werkelijk al Gewisseld geweest met een GOED exemplaar.
Als de LMM GOED kapot is bij deze motoren, doen deze werkelijk HETZELFDE als je (de Topicstarter) Omschrijft.Ik heb laatst ook een LMM vervangen van een 1.0 (X10XE = gelijk aan de X12XE qua aansturing en aansturings delen), deze kwam ion vrij ook al lang niet meer aan zijn max toerental!! en dat moest je dan nog voorzichtig doen anders sloeg ie af omdat deze benzine te kort kreeg.
ik zeg 100% LMM vervangen voor ORIGINEEL exemplaar!!
Kapotte LMM word niet gezien door het Motormanagement!! en is zo dus niet te vinden
Oja, mocht de LMM goed helpen is dit eventueel op de EGR na, je ENIGE oorzaak van het rotte lopen geweest.
Willem
10 september 2012 om 20:25 #18062062Wimv6, Je hebt helemaal gelijk. Ik heb in Duitsland via Ebay een Originele LMM gekocht . Vanmiddag erin gezet en autootje rijdt beter als ooit tevoren.
Zeer bedankt voor je advies.
Toen we de Corsa startten, klonk heel even ( hoogop 2 seconden) de distributieketting en ook aarzelt de motor verder heel even lichtjes met gasgeven. Is dat inderdaad de ketting en moet dat op korte termijn vervangen?
Groet
Dirck
10 september 2012 om 21:36 #18062063Zou het zeker wel in de gaten houden..
Ietsje aarzelen willen deze motoren toch wel..Problemen met de ketting heeft puur met de gebruikte olieën en de Veel te lange OPEL verversings interval te maken..
Als je m bij veel korte ritten ieder jaar of 10.000km laat verversen met een GOEDE 5w40 Volsynthetsche olie, zal de ketting vrijwel een autoleven meegaan..
Willem
11 september 2012 om 05:32 #18062064Gaan we doen, dank je wel
D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.