Stotteren en uitvallen. Te weinig benzine?

Forumindex Forums Modellen Corsa Stotteren en uitvallen. Te weinig benzine?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

On-Topic:

Haal eens op de sloop een een injectiehuis, en wat sensoren.
      Ga daar eens wat mee proberen.

Veelal zijn de inspuithuizen exact gelijk aan elkaar.

Aansluitpunten van de vacuim kunnen verschillen kwa plaats.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Corsa hater

Zit er nog wel een sproeier in zo’n singlepoint systeem?

Corsa hater

@Wim,

Leuk idee maar dat gaat mij te ver. Uit noodzaak zal ik nu zelf dit probleem op moeten lossen. Alles wat ik kan laten doen, laat ik ook doen. Ik heb een schurft hekel aan sleutelen aan auto’s. Die gasten van de sloop zijn oplichters en hebben mij al vaker kapot materiaal als zijnde goed, verkocht dus daar kom ik ook niet verder mee. Het is dat die carb te duur is om nieuw aan te schaffen, om in een oud bakkie uit ’96 te stoppen anders had ik ‘m gewoon nieuw gekocht. Als ik dit probleem heb opgelost ben ik er ook helemaal klaar mee.

wim-v6
          Deelnemer

Ja ik heb ook het nodige singlepoint materiaal liggen, maar weet niet of ik ver van je vandaan zit.

Benzinefilter en pomp zijn gecontroleerd??

Corsa hater

Ik heb vanmiddag een kleine 14-15 km gereden zonder die egr. (Stekkertje los gehaald). Ook speciaal een route genomen waarbij ik veel moet remmen maar de auto is niet 1x afgeslagen. Ik heb ook al een filmpje gezien op youtube hoe je die egr moet reinigen dus daar ga ik mij morgen mee bezig houden. Bedankt voor de tip basss27. Nu maar hopen dat dit het probleem voorgoed oplost. Mocht ik er nog wel last van hebben na het schoonmaken, kan het dan zijn dat die egr kapot is?

Wat doet die egr eigenlijk? Aangezien je zonder schijnbaar ook prima kan rijden.

@Wim
              ,

Nee het benzine filter en pomp zijn nog niet gecontroleerd. Ik zou niet eens weten waar die zitten. Misschien ook wel handig om die gelijk te reinigen. Ik ben dan toch bezig. Kun je mij vertellen waar die ongeveer zitten? Hoe een benzine filter schoongemaakt moet worden weet ik wel alleen hoe die pomp schoongemaakt moet worden weet ik niet. Het zou tof zijn als je mij dit nog even kan uitleggen.

wim-v6
              Deelnemer

Benzine filter zit onder de auto naast de benzine tank.

Deze dient iedere 30.000 / 2jaarvervangen te worden.
                (Word vaak vergeten, waardoor er op langer termijn vuil in de injector kan komen.

Benzinepomp zal wel goed zijn, maar deze zit in de tank en is bereikbaar via een luik onder de achterbank.

basss27
                Deelnemer

Wat fijn om te horen dat je eindelijk een mogelijke oorzaak gevonden hebt!

Zie hier informatie over de egr en het uitschakelen er van:

viewtopic.php?f=150&t=157999

Daaronder zie je trouwens een post van Aapje die een pakking gemaakt heeft van een ijsthee pak. Dat heb ik zelf ook bij mijn Corsa gebruikt en dat heeft zeker 30.000km goed gewerkt.

Corsa hater

Bij dat topic staat geschreven dat ik een spuitbus WD40 kruipolie nodig heb. Op het filmpje van youtube gebruikte ze gewone WD40. Ik wist niet eens dat er verschillende WD40 spuitbussen zijn. Moet ik nu speciale WD40 gaan kopen of kan ik ook de normale gangbare gebruiken?

Tevens zag je in dat filmpje dat ze één of ander speciaal ragertje hebben voor het schoonmaken wat precies de maat heeft van die gaten. Is dat niet ergens anders te koop als alleen in een automaterialen zaak? Er zitten hier maar 2 van zulke zaken en die zitten een pokke eind hier vandaan om alleen voor een ragertje te gaan. (Of ik moet er ook gelijk die andere WD40 en een pakking kunnen kopen.)

MarkVectra93
                    Deelnemer

WD40 = kruipolie ,nog nooit gehoord van een andere soort, blauwe bus met geel blauw logo en een rode dop

Madnessmark

Tevens zag je in dat filmpje dat ze één of ander speciaal ragertje hebben voor het schoonmaken wat precies de maat heeft van die gaten. Is dat niet ergens anders te koop als alleen in een automaterialen zaak? Er zitten hier maar 2 van zulke zaken en die zitten een pokke eind hier vandaan om alleen voor een ragertje te gaan. (Of ik moet er ook gelijk die andere WD40 en een pakking kunnen kopen.)[/quote]

Een tandenborsten kan ook(ging perfect)

GOGOGO_1555
                        Deelnemer

zelf zou ik die EGR lekker afdoppen
                          mijn X16SZ die ree op z’n best soms 1/19 (am snelweg)

Corsa hater

Ik heb die egr schoongemaakt maar zonder resultaat. De pakking was nog goed dus die heb ik er weer tussen gedaan. Toch blijft hij iedere keer uitvallen. Zonder die egr rijd hij overigens prima en als vanouds. Is het niet mogelijk om dat motorstoringslampje uit te krijgen door bv een zekering weg te halen of zo maar wel zo dat het motorstoringslampje gewoon kan gaan branden als er iets anders met de motor aan de hand is?

Ik kan toch gewoon altijd zonder die egr rijden zonder extra problemen?

GOGOGO_1555
                            Deelnemer

als jij zegt rijd zonder EGR prima moet ik dan denken aan stekker los
                              of heel t apparaat er af ?

EGR is trouwens via de ecu geregeld en kan niet doormiddel van een zekering onklaar gemaakt worden
                              wat je wel kan doen is afdoppen doormiddel van een blindplaatje
                              motormanagement reageert er niet op

als de gassen geblokkeerd zijn maar de egr klep vrij kan bewegen is t goed :thumb

Corsa hater

Ik rijd nu met de stekker los. Zo’n blindplaatje is wel een goed idee. Ik weet alleen niet of die egr klep wel naar behoren werkt. Ik zou niet eens weten waar die zit.

bandido
                                Deelnemer
                                  Haasje17
                                  Moderator

Nieuwe egr plaatsen, uitval met kapotte egr blijft aanhouden ook afgedopt.

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.