Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › stotteren en schokken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 06:36 #17247221
gisteren heb ik mijn koelvloeistof reservoir vervangen omdat deze lek was.
tankje gewisseld geen probleem alleen nu stottert hij en schokt hij als ik rond de 100 km p/u rijd.
ook stationair pruttelt hij.nu heb ik gisteren wel links naast het reservoir iets van een sensor moeten losmaken omdat ik anders niet het tankje kon losmaken, weet iemand wat dit dingentje is?
en lopen ook 2 rubberen slangetjes uit en 1 daarvan is wel los en ik zou niet weten of deze ergens in hoort, waardoor ik nu deze problemen heb.10 oktober 2012 om 06:46 #18001504Dat is je MAP sensor, die meet de druk in je inlaat traject.
In principe staat het hier beschreven, even goed naar alle slangetjes kijken en je komt de missende tegen:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/456831-corsa-x16xe-breather-vacuum-pipe-help.html” onclick=”window.open(this.href);return false;10 oktober 2012 om 06:58 #18001503ahhh, moet even die kap eraf halen en dan zie ik waar ik dat slangetje moet aansluiten, dit kan dus ook de oorzaak zijn van het slechte lopen?
13 oktober 2012 om 21:07 #18001498ik heb dat kabeltje weer erop gezet en dat hele erge schokken is gelukkig weg maaaaaaaaaaaaar nu het volgende.
stottert nog wel bij stationair lopen en optrekken.
witte rook uit uitlaat (niet veel) bij warme motor zie ik het niet meer.
koelvloeistof zakt heel erg, temperatuur loopt dan snel op.
haal ik de dop van het expansievat eraf dan sist hij heeel erg en spuit het kvs er zowat uit. de temp zakt dan weer een beetje, en het kvs komt weer een beetje omhoog en soms zakt hij helemaal weer weg zodat ik weer kvs moet bijvullen en de temp weer normaal is.
fan slaat niet aan.waterpomp is al vervangen, thermostaat is ook vervangen.
helpp pleaseeee.
13 oktober 2012 om 22:08 #18001497Witte rook is toch kapotte koppakking?
Of ja, water bij de ontbranding..14 oktober 2012 om 17:12 #18001505@ Dominic, Als jouw auto niet Dampt bij dit weer, is er iets mis..
Witte damp bij koude tot halfwarme motor is niet raar in deze tijd, Veel vocht buiten, en 1 liter benzine is 1 liter water!!!
Willem
14 oktober 2012 om 20:03 #18001501Ja damp is normaal dat weet ik, die verdwijnt ook als de motor warmer is..
Maar echt witte rook uit je uitlaat is aanduiding op water
Bij de ontbranding toch?14 oktober 2012 om 20:15 #18001502Dat mag een Dikke wolk zijn, maar vergis je niet, het is achter mijn Ascona ook flink wit bij koud rijden met deze luchten buiten.. het is tenslotte herfst..
Verschil van verbranden van koelwater en slechts waterdamp kan ik wel herkennen, maar velen kunnen dat niet… (tis ook lastig te onderscheiden.. (vaak kun je het wel ruiken, koelvloeistofgeur bij de uitlaat, maar dat moet je dan weer niet verwarren met de geur van de katalysator..
Willem
14 oktober 2012 om 20:53 #18001500Morgen toch maar ff naar een garage brengen
Heb het eea al vervangen maar nog steeds wordt hij warm na een stuk rijden
En dat stotteren ook, als ik rijd krijgt hij soms opeens een schok dat hij weer snel gaat en dan opeens weer stotteren
Kunnen ze meteen ff me km teller kabel vervangen16 oktober 2012 om 06:25 #18001499nou gisteren bij de garage geweest, idd de koppakking.
700 euro pffff, iemand toevallig een ander adresje die wat goedkoper is? omgeving amsterdam?16 oktober 2012 om 16:26 #18001506Wel in Tilburg.. Amsterdam helaas niet.. Misschien iemand van t forum hier?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.