Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stotteren en inhouden en erg roken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2013 om 21:16 #17257929
Hoi,
Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem wat wij hebben met onze Astra F Caravan 1.6.Al een tijdje loopt de auto niet lekker als hij warm word.
Het is altijd starten en lopen, maar zo gauw de motor warm word begint hij te stotteren en in te houden, even doortrappen heeft geen zin, hij blijft het gewoon door doen.Mijn vriend heeft al van alles geprobeerd, o.a. nieuwe bougie’s, andere lambasone( weet niet of ik het zo goed schrijf) verschillende kabels gereinigt en vervangen, nog meer dingen weet het niet zo uit mijn hoofd.
Niets hielp, uiteindelijk zei iemand dat de koppakking kapot was, en dat er misschien troep in de tank zat, dus hebben wij van die petrol cleaner gekocht en met de benzine vermengd.
En de koppakking is vervangen, kop gevlakt en een aantal kleppen vervangen, er is ook een nieuwe pakking voor de inlaatspruitstuk ingekomen, de kop is toen weer vastgezet met nieuwe rekbouten.Het stotteren en inhouden is nog steeds zo en er is een probleem bijgekomen.
De auto rookt nou als een gek, je kan er niet fatsoenlijk mee over straat.
Het is wit/grijze rook, en de bougie’s worden zwart van onder en de zuigers blijven nat.
Het oliepeil en waterpeil houden wij in de gaten, maar die zakken niet.Ik hoop dat er iemand misschien een idee heeft waar het aan kan liggen?
19 mei 2013 om 22:10 #18145164Welkom op het forum!
Jullie zijn al aardig bezig geweest zeg!
Heb je toevallig diesel/verkeerde brandstof getankt?
Kan ook de egr zijn, of een verstuiver, wellicht een turbo? (geen idee welke motor je hebt), maar ook een O-ring van een verstuiver is een optie.
Motor kan te koud zijn, dus kapotte termostaat
Of iets met de mengverhouding van lucht en benzine (aansturing daarvan, dus lmm en al dat soort dingen).
Meer kan ik me niet bedenken zo snelIs de auto al is uitgelezen? Oftewel, heb je foutcodes voor ons?
19 mei 2013 om 23:52 #18145165de kans is groot dat je kvs sensor kapot is.
het schijnt dat je deze sensor ook kunt doormeten met een ohm of volt meter,met koude motor moet de waarde hoog zijn ,dacht iets van 5 volt en, met warme motor iets van 0,5 volt.
waarschijnlijk blijft die bij jou op 5 volt hangen ,dan is je mengsel bij warme motor veels te rijk,dat zou het stotteren en, roken kunnen verklaren.
20 mei 2013 om 08:37 #18145166@Heks, bedankt voor je reactie.
De egr was wel goed, zou misschien idd een verstuiver kunnen zijn.
de thermostaat lijkt wel goed, want de kachel word ook wel gewoon warm.
Wij hebben geen turbo, is een astra van ’98 wij hebben een ecotac motor 16 klepper.
Hoe kunnen wij er achter komen dat het eventueel aan een verstuiver ligt?
De auto is uitgelezen, maar er is niets gevonden helaas
@b07, is ook een optie, we kunnen het altijd eens gaan meten.20 mei 2013 om 18:04 #18145167Hoe je de verstuivers moet aanpakken durf ik niet te zeggen, maar er is vast wel iemand hier die vaker met dat bijltje gehakt heeft en die meer van dit specifieke motortype weet. Ik heb het nog nooit los gehad (heb nog maar een jaar een auto met een injectiemotor :P).
De zwarte bougies en dat het nat is zou toch duiden op te veel benzine.. Of dat er iets mis is met de onsteking (te laat), maar het lijkt me dat het electronisch geregeld is bij deze auto. Er is vast wel iemand hier die beter bedreven is in het sleutelen, met wat specifiekere antwoorden en/of veel voorkomende defecten die hiermee te maken zouden kunnen hebben.
20 mei 2013 om 18:18 #18145168wit grijze rook is koelvloeistof.
1.6. 16v x16xel neem ik aan.
dit willen olie en koelvloeistof drinkers zijn.
je zegt ook dat enkele kleppen vervangen zijn.-wat is de km stand?
ik zou eerst een compressie test doen, en je koelvloeistof eens onder druk zetten om te kijken of het verdwijnt.
ik denk dat je kop nog steeds lek is.20 mei 2013 om 20:11 #18145169@ heks, bedankt voor je reactie.
De ontsteking word idd electronisch geregeld, ik hoop idd dat er hier iemand reageert die ook eens zulke problemen heeft gehad en mij meer informatie kan geven hoe en wat.@ robert_corsa.
ja dat klopt is 1.6. 16vx16xel
Het vreemde is dat hij geen olie en koelvloeistof verliest, hoe kan je de koelvloeistof dan onder druk zetten?
op de teller staat 183000km
Er zijn 7 uitlaatkleppen vervangen.20 mei 2013 om 20:50 #18145170Zou eerst eens de Motortempsensor voor de motorregeling (blauwe stekker bij bovenste koelvloeistofslang op thermosstaathuis) (KVS sensor ) na (laten) kijken of preventief (laten) vervangen, dat zijn de kosten niet, maar vaak wel de oorzaak van dit symptoom.
Willem
22 mei 2013 om 09:24 #18145171@wim-v6, Die sensor is ook al vervangen en helaas nog steeds het probleem.
Wat ook zo raar is dat de zuigers steeds nat blijven en de bougie’s zwart worden van onder.
Gisteren weer een gebeld met het bedrijf waar wij de kop hebben laten vlakken en die zeiden dat waarschijnlijk de zuigerveren kapot zijn.
Hij adviseerde ons dan ook om nieuwe zuigers er in te doen, mochten wij dat gaan doen dan zijn wij weer bijna 400,00 euro kwijt, plus al die euro’s die wij er nou al in hebben geinvesteerd.
Daar komt nog bij dat het probleem met het stotteren en inhouden misschien daarna ook nog niet over is.
Vraag me af of het allemaal nog wel waard is dan?
Moeilijk……..22 mei 2013 om 11:05 #18145172400 euro is alleen zuigers jah, maar dan ben je er nog niet. of dit is wel heel goed koop. kop moet eraf en karterpan ook en vergeet niet de db riem.
gebruikt hij olie dan? en wat is de compressie van de cylinders?
22 mei 2013 om 13:34 #18145173@miral astra,
Mijn vriend had weer gebeld naar dat motorrevisiebedrijf, hun hadden over alleen de zuigerveren 4x 25 euro
en dan de zuigers zelf 300,00 dus samen kwamen we op 400,00 euro.
Ja, ik weet dat alles er weer af moet, zo onderhand is de kop de laatste weken er al 4x afgeweest.
Ik weet er alles van is een heel karwei, heb er verschillende malen bij gestaan.
Dat is ook het rare hij verbruikt geen olie, maar zoals we kunnen zien ligt er wel olie op de zuigers en de bougie’s worden zwart.
Olie en koelvloeistof word steeds in de gaten gehouden en zakt niets af.
Vanavond gaat hij weer verder, heb even een compressiemeter geregeld en daar wil hij vanavond naar kijken.
Ze hadden gezegd dat aan de hand daar van je er ook achter kan komen of de zuigerveren kapot zijn of niet.
Ik hou jullie op de hoogte.22 mei 2013 om 14:03 #18145174de boogies zijn nat.. van welke vloeistof? olie, benzine,water?
22 mei 2013 om 17:22 #18145175@nicole78 wrote:
@miral astra,
Mijn vriend had weer gebeld naar dat motorrevisiebedrijf, hun hadden over alleen de zuigerveren 4x 25 euro
en dan de zuigers zelf 300,00 dus samen kwamen we op 400,00 euro.
Ja, ik weet dat alles er weer af moet, zo onderhand is de kop de laatste weken er al 4x afgeweest.
Ik weet er alles van is een heel karwei, heb er verschillende malen bij gestaan.
Dat is ook het rare hij verbruikt geen olie, maar zoals we kunnen zien ligt er wel olie op de zuigers en de bougie’s worden zwart.
Olie en koelvloeistof word steeds in de gaten gehouden en zakt niets af.
Vanavond gaat hij weer verder, heb even een compressiemeter geregeld en daar wil hij vanavond naar kijken.
Ze hadden gezegd dat aan de hand daar van je er ook achter kan komen of de zuigerveren kapot zijn of niet.
Ik hou jullie op de hoogte.Nicole. Yep met compressie meter kan je dit meten ja of die compressie genoeg heeft.
Maar als die geen olie verbruik zal dat het niet zijn.
Natte zuigers beroerd lopen en geen olie of koelwater verbruik. Zal ik zelf toch aan brandstof denken.dus onsteking .check of db op tijd staat.22 mei 2013 om 17:26 #18145176Kijk eens naar die EGR klep, heb me zelf ook al eens rot gezocht motor liep van geen meter. uit eindelijk bleek de egr klep constant open te staan
als je egr klep er af haal zie je een opening en een soort boutje zitten met een torx vorm in het midden die eens goed schoonmaken en inspuiten met kruip olie of iets
22 mei 2013 om 18:05 #18145177@miral astra.
De compressie van alle cilinders zijn gelijk ze zijn 14 bar,zal misschien iets afwijken, maar geven wel allemaal hetzelfde aan.
De injectie is ook nagekeken en die werkt ook goed.
De Db staat ook op tijd, hebben ze extra nog een keer gecontroleerd.
@usbstick, de bougie’s zijn niet nat, maar zwart, de zuigers blijven nat.
@vannos, De egrklep is ook al helemaal schoongemaakt en werkt goed, sluit wel goed af.22 mei 2013 om 18:14 #18145178Is er ook al naar de ECU gekeken?
Kan namelijk door kortsluiting met water ook kapot gegaan zijn.?
22 mei 2013 om 18:27 #18145179@Blue-Dragon,
Dat is de computer toch?22 mei 2013 om 18:33 #18145180Ecu stuk zou je fout codes moeten hebben. Dus ff opcom eraan en zien of dat er fout codes in zitten.
22 mei 2013 om 18:36 #18145181@nicole78 wrote:
@miral astra.
De compressie van alle cilinders zijn gelijk ze zijn 14 bar,zal misschien iets afwijken, maar geven wel allemaal hetzelfde aan.
De injectie is ook nagekeken en die werkt ook goed.
De Db staat ook op tijd, hebben ze extra nog een keer gecontroleerd.
@usbstick, de bougie’s zijn niet nat, maar zwart, de zuigers blijven nat.
@vannos, De egrklep is ook al helemaal schoongemaakt en werkt goed, sluit wel goed af.Nou das goed nieuws. Motor is dus goed. Db op tijd das ook goed.
Opcom eral aan gehad?
22 mei 2013 om 18:40 #18145182@miral astra, Opcom, daar bedoel je mee uitlezen?
Hebben wij bij de garage laten doen, maar daar zijn geen foutcode’s naar bovengekomen.22 mei 2013 om 18:51 #18145183Tjahh
Geen foutcodes.
Geen olie of koelwater verlies.
14 bar op alle 4 de cilinders.
Bd is op tijd.
:wtfIk blijf bij elektrische iets. Beetje raar is dat alles wat ik zou verzinnen een foutcode moet geven.
Brand er een lampje als die slecht begint te lopen?
En is die slechter gaan lopen nadat de koppakking is vervangen. Of daarvoor al?22 mei 2013 om 19:08 #18145184Ja, erg he? leuk een auto, maar dan moet hij ook nog goed lopen hahaha.
nee, er gaat geen lampje branden als hij slechter loopt.
Wij dachten ook dat dan misschien de lampjes kapot waren, maar als wij een stekker of kabel losmaken dan gaat er wel een lampje branden, dus die zijn niet kapot.Hij liep voor hhet vervangen van de koppakking al slecht.
Stationeert loopt hij goed, maar als je rijd en de motor word warm dan gaat hij stotteren en inhouden.
En omdat wij al zoveel hadden geprobeert adviseerden ze ons om de koppakking te vervangen.
Daarna is hij heel erg gaan roken, het is zo erg dat wij echt niet de straat op kunnen met de auto.
De hele straat zit dan onder de rook.
En sinds de koppakking vervangen is hebben wij ook last van die natte zuigers en bougie’s die zwart worden.
Als het probleem van die rook weg is, dan kunnen wij de straat op om te kijken of dat stotteren en inhouden afgelopen is.Wat ik ook nog vergeten ben, misschien dat dat helpt met het probleem oplossen,
Als wij veel gas geven in de garage dan loopt er ook veel water uit de uitlaat.22 mei 2013 om 19:25 #18145185Het is erg lastig om zo een diagnose te stellen.
Na vervangen van koppakking rookt hij als een gek dus. Maar geen koelwater verbruik.
Heeft de garage de kop erop gezet of jullie zelf?
Ik lees 4x kop eraf gehaald. Dus ook 4 x koppakking vervangen?22 mei 2013 om 19:31 #18145186Zouden de sproeiers blijven druppen ofzo?
22 mei 2013 om 19:39 #18145187@mistral astra,
Idd geen olie of koelwaterverbruik.
Wij hebben zelf de kop er op gezet, mn vriend heeft dit al heel vaak gedaan voor anderen en nooit geen problemen gehad.
Ja, elke keer hebben wij de koppakking en de pakking voor de inlaatspruitstuk vervangen voor een nieuwe en ook elke keer nieuwe rekbouten aangeschaft.
M’n vriend is heel vaak bezig geweest met auto’s, en nooit ergens problemen mee gehad, pff en nou heb je met je eigen auto wat en hij komt er maar niet uit wat nou het probleem is.
@heks,
Nee, de sproeiers blijft niet druppelen, stopt wel goed. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.