Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Stotteren bij vol gas geven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 16:35 #17232552
Hallo,
Ik heb net een Zafira OPC uit 2003 gekocht. Bij vol gas geven begint mijn uitlaatgaslampje te branden en stottert de zafira…lijkt alsof de tubo hapert. Na het uitzetten van het contact en weer starten is het probleem weg….waar kan.moet ik het zoeken? OPC is verder origineel.
10 februari 2011 om 17:19 #17814685ik had eergisteren precies het zelfde, er was niet meer mee te rijden, even uit en opnieuw starten en dan kon ie weer rustig aan.
ik heb de bougies vervangen en het was weer 100% goed.
was 70 euro kwijt voor Bosch f5dp0r bougies.10 februari 2011 om 17:22 #17814686:O 70 euro voor 4 bougies??
ik heb net ff op marktplaats rond gekeke onder corsa a, ik koop voor dat geld een ander blokje voor me auto en krijg nog 20 euro terug :P
lang leve de oudere auto haha
10 februari 2011 om 17:28 #17814687maar dat blokje heeft dan geen 235 pk, met dit vermogen wil je geen risico nemen en gewoon goed spul hebben.
10 februari 2011 om 17:33 #17814688haha nee was een standaard 1.4 blokje, nog niet eens een injecie denk ik
10 februari 2011 om 17:38 #17814689Zafira laten uitlezen bij de Opeldealer foutmeldingen worden opgeslagen in de ecu , zo zien ze meteen wat er mis is.
10 februari 2011 om 19:21 #17814690@ soepkiepe….
in zo’n auto vervoer ik mijn gezin (vrouw en 2 kids) niet!
zal best wel goedkoop rijden zijn,maar je hebt geen airbags of nix :o
en geen 267 pk :P12 februari 2011 om 13:17 #17814691kan dit aan de bougies liggen… Bij gelijkmatig toerenverloop heb ik geen last van het stotteren, alleen bij ineens gas in trappen rond de 2,500 toeren. Lampje is een gevolg van teveel benzine/teweinig lucht of andersom….
kan het de LMM zijn, die verkeerde waarden meet bij vol gas, dit omdat de turbo dan aanslaat ???
12 februari 2011 om 17:15 #17814692[rquote=1866676&tid=142414&author=erve156]kan dit aan de bougies liggen… Bij gelijkmatig toerenverloop heb ik geen last van het stotteren, alleen bij ineens gas in trappen rond de 2,500 toeren. Lampje is een gevolg van teveel benzine/teweinig lucht of andersom….
kan het de LMM zijn, die verkeerde waarden meet bij vol gas, dit omdat de turbo dan aanslaat ???[/rquote]
99% zeker dat je bobinebrug de geest heeft gegeven……
Ik heb deze ook al vervangen voor dit probleem……
Ik zou hem bestellen bij courtney motorsport, dat scheelt echt geld…….
12 februari 2011 om 21:37 #17814693Kan het inderdaad aan de bobine liggen…
Wat zou dit gaan kosten bij de Opel dealer ??12 februari 2011 om 23:04 #17814694ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.13 februari 2011 om 09:19 #17814695Waren het bij de bougies ? Of toch iets anders ?
13 februari 2011 om 10:48 #17814696[rquote=1867163&tid=142414&author=turbosix]ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[/rquote]Als het de bougies zijn gaat je Motormanagmentlampje niet branden, deze gaat alleen branden bij een defecte sensor, bobine of andere electronische actuatoren
Met andere woorden ff uitlezen, komt hieruit dat de bobine defect is deze verv, en gelijk ff goeie bougies monteren, zal niet de eerste en zeker niet de laatste bobine zijn die defect gaat door verkeerde bougies…:cry:cry
13 februari 2011 om 11:51 #17814697Lampje gaat pas branden als ik langer met het stotteren gas blijf geven. lampje is weer weg na contact uit en aan te zetten. Ik begin even met alleen NGK Iridium bougies. Kijken of daar het probleem mee verholpen is, daarna kan ik altijd nog de bobinebrug vervangen (duur ding)….
13 februari 2011 om 11:54 #17814698Uit laten lezen idd. dan kun je een conclusie trekken , zijn de org. bougies ook op tijd
vervangen? Dacht dat dat zo om de 30.000 km was voor de OPC motor.
Uitlezen bij Opel kost vaak 30/40 e.13 februari 2011 om 12:55 #17814699[rquote=1867369&tid=142414&author=Martijn1981][rquote=1867163&tid=142414&author=turbosix]ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[/rquote]Als het de bougies zijn gaat je Motormanagmentlampje niet branden, deze gaat alleen branden bij een defecte sensor, bobine of andere electronische actuatoren
Met andere woorden ff uitlezen, komt hieruit dat de bobine defect is deze verv, en gelijk ff goeie bougies monteren, zal niet de eerste en zeker niet de laatste bobine zijn die defect gaat door verkeerde bougies…:cry:cry
[/rquote]
bij mij ging toch echt wel het motorlampje branden hoor.
de brug was o.k. bij het uitlezen gaf hij misfire aan.ik las hier ook iets op het forum dat de NGK iridium het niet lang uithouden in een OPC.:hmmz
13 februari 2011 om 12:56 #17814700[rquote=1867369&tid=142414&author=Martijn1981][rquote=1867163&tid=142414&author=turbosix]ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[/rquote]Als het de bougies zijn gaat je Motormanagmentlampje niet branden, deze gaat alleen branden bij een defecte sensor, bobine of andere electronische actuatoren
Met andere woorden ff uitlezen, komt hieruit dat de bobine defect is deze verv, en gelijk ff goeie bougies monteren, zal niet de eerste en zeker niet de laatste bobine zijn die defect gaat door verkeerde bougies…:cry:cry
[/rquote]
bij mij ging toch echt wel het motorlampje branden hoor.
de brug was o.k. bij het uitlezen gaf hij misfire aan.ik las hier ook iets op het forum dat de NGK iridium het niet lang uithouden in een OPC.:hmmz
13 februari 2011 om 19:40 #17814701Klopt die NGK dingen houden het niet lang uit, 30 dkm is wel het maximum of ze gaan zelfs eerder. Maar in ieder geval gaan ze eerder dan dat op de verpakkingen aangegeven staat…… Ik heb ze ook maar hoef ze niet zo graag meer.
De originele hebben 2 punten en de NGK dingen hebben maar 1 punt. Volgens kenners schijnt dit zeker een verschil te maken, kans op misfire schijnt dan groter te zijn met maar 1 punt. Er is gerust wel nagedacht kwam ik achter op het type bougie, maar soms kom je daar te laat achter ;-).
15 februari 2011 om 18:50 #17814702Net nieuwe Bosch bougies erin gezet, bij eerste keer gasgeven ging het goed…maar daarna weer hetzelfde probleem…bobinebrig zag er goed uit….nu denk ik dat mijn eerste deel van de uitlaat lek is, hoor daar een sissend geluid…kan het zijn dat de lambasonde verkeerde waarden meet en daardoor de lucht/benzine verhouding niet goed wordt doorgegeven aan de de ecu ??
21 februari 2011 om 15:13 #17814703vandaag Iridium bougies ontvangen en mijn bobinebrug vanuit Courtney motorsport (snelle service, airmail en DPD en goedkoop :D). ben benieuwd of stotteren weg is….
Had nog een ander klein puntje…uitlaat was lek bij de harmonica die vanaf mijn uitlaatspruitstuk aan de kat zit..kan zijn dat de lambasonde verkeerde waarden meet en daardoor verkeerde info doorgeeft aan de ecu…we gaan het zien vanavond !!
21 februari 2011 om 19:17 #17814704Bougies en Bobinebrug geplaatst….rijdt weer als een zonnetje :D:D:D:D….dus bij stotteren in combinatie met je motormanagment lampje, eerst even kijken naar je bobinebrug, gaat dus zomaar kapot…
21 februari 2011 om 19:30 #17814705ik zou de bosch nog ff bewaren voor als de iridiums de geest geven :P
21 februari 2011 om 19:33 #17814706Mijn zafira is helemaal standaard en ben geen extreme rijder…geven deze iridium bougies dan zo snel de geest ?
21 februari 2011 om 19:36 #17814707als ie helemaal standaard is zullen de iridiums het wel volhouden.de meeste slechte ervaringen zijn met getunede motoren,dus maak je maar geen zorgen :D
25 februari 2011 om 05:39 #17814708Bij mij gaan ze er volgend weekend uit, ben ze zat. Heb nu al 2 keer een misfire gehad. Ze hebben maar 1 kathode i.p.v. 2. Daarom is de kans op missfire groter dan met 2 kathodes.
Deze info komt uit de motorsport wereld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.