Als de EGR-klep niet goed meer afsluit door koolafzetting zou het loshalen van de stekker toch niks uit mogen maken? Dan staat de egr in princiepe “dicht” maar indien hij door kool alsnog open blijft merk je geen verschil met rijden, hoewel hij misschien wel erg vervuild is.
egr loshalen geeft ook een noodloop volgens mij.. dus dan schiet je er nog niet veel mee op… maar bij de astra g 1.6 8v kun je de EGR afdoppen zover ik weet…
Ik heb de f maar zelfde motortype, ik ga even kijken of ik aan een plaatje kan komen en dan denk ik dat ik dat snel genoeg ga doen, heb de laatste tijd trouwens ook dat de astra de ene keer prima loopt en gewoon normaal rijd en de andere keer ontzettend traag is… Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het stoort me verschrikkelijk en er zit geen “regelmaat” in ofzo, gewoon van t een op het andere moment
Geen idee.. Maar je egr zit tussen je gasklephuis en je kleppendeksel in.. Dus lekker makkelijk misschien dat die ook een schoonmaakbeurt nodig heeft..
Hoi! Ik hoop dat iemand dit nog leest ondanks dat we vijf jaar terug in de tijd gaan. Ik heb nu dus hetzelfde probleem met mijn Astra uit 2009. Auto schudt bij 55 km/u in z’n vier. Ook met andere snelheden waarbij ik met een constante snelheid rijdt. Bij 120 km/u inderdaad niet. Ook bij optrekken of afremmen geen probleem. Auto is naar de Opel garage geweest en daar hebben ze van alles geprobeerd. Bougies, EGR, diverse reinigingen, sensoren en zo voorts. Auto geeft geen foutmeldingen of lampjes. Het is een Astra station uit 2009 met 135k op de klok. 1.4 motor. Had deze auto op willen rijden omdat we ‘m gekocht hebben met 45k in 2016. Nooit problemen mee gehad. Tot nu. Heb geen zin meer in de auto en ben ten einde raad. Iemand inmiddels een oplossing gevonden? Hartelijk dank Guido
Auteur
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)