Forumindex › Forums › Modellen › Manta › stotteren bij 2000rpm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2009 om 15:04 #17212603
hoi!
volgende probleempje heeft zich inmiddels opgedaan,
ik heb last van een sputterende/stotterende motor rond de 2000 rpm,
maar dit alleen als ik het gas vast houdt,
als ik hem in 1x doortrek gebeurt dit niet.bougie’s, kabels, rotor & verdelerkap zijn reeds vernieuwd, ook heb ik de min-kabel al een tijdje los gehad voor het resetten.
voorheen had hij het wel een beetje, maar het lijkt nu steeds erger te worden!
waar kan ik dit probleem gaan zoeken?
30 september 2009 om 17:30 #17529241:agentontsteking kan te laat staan of je bobine is te oud en wordt te warm
30 september 2009 om 20:22 #17529242bobine te warm lijkt me sterk, omdat hij het al heeft wanneer ik hem met koude motor start en er mee weg rij..
maar dat zou ik eens kunnen proberen!en ontsteking te laat,
dat zou een optie zijn..
maar wel gek dat deze zo maar uit het niets is verdraaid.. niet? :hmmzps, mooie auto’s die coupe de villes,
collega van me had een babyblauwe uit ’78, ook enkele keren aan gesleuteld! maar heeft hem net verruild!
wil ook nog ooit zoiets :P1 oktober 2009 om 12:10 #17529243controleer je centrifugaal-vervroeging eens.
1 oktober 2009 om 19:24 #17529244origineel gepost door Emiel-Manta
bobine te warm lijkt me sterk, omdat hij het al heeft wanneer ik hem met koude motor start en er mee weg rij..
maar dat zou ik eens kunnen proberen!en ontsteking te laat,
dat zou een optie zijn..
maar wel gek dat deze zo maar uit het niets is verdraaid.. niet? :hmmzps, mooie auto’s die coupe de villes,
collega van me had een babyblauwe uit ’78, ook enkele keren aan gesleuteld! maar heeft hem net verruild!
wil ook nog ooit zoiets :Pde cadillac staat nu op mp.de bobine veroorzaakt dit ook als hij koud is.
1 oktober 2009 om 19:36 #17529245origineel gepost door postbusmanta
controleer je centrifugaal-vervroeging eens.gewoon even kijken of hij het nog heeft zonder de vervroeging?
1 oktober 2009 om 21:44 #17529246Ik weet niet of je een ontstekingslamp hebt natuurlijk.
Maar dan even je vacuum vervroeging los halen en kijken of het ontstekingstijdstip verandert als het toerental oploopt.
Vacuumvervroeging kun je testen door aan het slangetje van je verdeler te zuigen. Je hoort hem dan anders lopen. Je moet dan geen lucht aan kunnen zuigen, want dan is het membraam op je verdeler lek en zuigt hij valse lucht. Dit is bij jouw niet de oorzaak van je beschreven probleem.
2 oktober 2009 om 07:17 #17529247ik heb een strobo, maar geen regelbare.
dat zal ik vanavond eens gaan proberen dan :thumbup
ik vind het juist zo gek dat het alleen maar op 2000 rpm is,
en alles daar boven loopt super as always..12 oktober 2009 om 16:04 #17529248hallo ik heb hetzelfde probleem die van mij doet dit bij 4000 toeren en sputtert als de ziekte al een hoop vervangen maar helpt niks is een 2.0 met 40 webers. hopelijk hebben jullie voor mij ook een oplossing
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.