Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17709448
    freek corsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 December 2004

      Vaak ben je te bange :P

      @ sebastiaan, nee de C20XE bougies hebben ander schroefdraad, en passen dus niet in een C20NE

      #17709449
      Miruni
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2007

        Loopt de inlaattemp. niet op tijdens een lange run?
        Of de koelvloeistoftemp. waardoor de ecu bij gaat regelen?

        #17709450
        Miruni
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2007

          Zat net je filmpje te bekijken.
          Je zegt dat de lambda veranderd tijdens volgas maar is dit bij eenzelfde toerental?
          Als ik je filmpje bekijk dan veranderd de lambda naarmate je hoger in toeren komt.
          Als dit klopt dan is het puur een afstel kwestie.

          #17709451
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Bedankt voor deze informatie.

            Ik heb de motor nog niet op 1 toerental kunnen belasten.

            De temperaturen schommelen allemaal wel erg veel, dat kan ook een oorzaak zijn idd.

            #17709452
            zetos
              Lid sinds:
              4 January 2009

              wel de juiste druk regelaar erop??? zijn Z20let injectoren tog op hoeveel bar heb je ze?

              #17709453
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                zijn geen z20let injectoren

                ook is er geen juiste regelaar voor omdat het geen standaard blok is

                de regelaar is instelbaar

                #17709454
                zetos
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Ohw okey.

                  Misschien dan toch een map fout wel meer lucht maar niet meer brandstof…

                  #17709455
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ze willen turbo rijden, verder dan geadviseerde vuldruk en dan geen geld voor of een piggy bag of remap..

                    Dan krijg je dit soort ellende..
                    Tot een bepaalde hoeveelheid druk redt je het idd goed met orginele management van een 8v maar vanaf een bepaalde druk zul je echt ook wat met de ontsteking moeten gaan doen..

                    Maar goed, heb ik al vaker geroepen..
                    Men gelooft dit dan niet ofzo..

                    #17709456
                    freek corsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 December 2004

                      Ik geloof je wel ;)

                      Maar ik ben de grens aan het zoeken king:

                      #17709457
                      zetos
                        Lid sinds:
                        4 January 2009

                        Hahaha lol:P

                        #17709458
                        freek corsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 December 2004

                          Het probleem is opgelost denk ik.

                          Vanavond gereden met 1 bar druk zonder stotteren :wors

                          Morgen maar weer op 0,9 zetten om hem heel te houden.

                          #17709459
                          sw16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            mietje :jerry

                            #17709460
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              Bang dat ik van je win in dr88 zeker :angel

                              #17709461
                              GlennGSI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 August 2007

                                :jerry

                                #17709462
                                freek corsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 December 2004

                                  1,0 bar bij inkomen van de turbo druk en 0,85 tot 0,9 constante druk :D en geen gestotter :thumbup

                                  Wide band waarden blijven tussen de 11 en 14, bij 12,0 trekt hij echt hard door ;)

                                  De inlaat temperatuur komt niet boven de 35 graden uit.
                                  Ik heb er een buiten temperatuur sensor in gezet.

                                  #17709463
                                  RonaldV
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 April 2005

                                    Wat heb je uiteindelijk veranderd zodat hij het goed blijft doen? Ik heb het veroorzakende probleem en oplossing niet echt gezien?

                                    #17709464
                                    freek corsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 December 2004

                                      Wat ik tot nu toe gedaan heb:

                                      Bougies vervangen door NGK BPR7ES
                                      Vacuüm aansluitingen aangepast.
                                      Boost controller geïnstalleerd.
                                      Actuator slapper gezet en iets rechter gebogen.
                                      Brandstofdruk aangepast aan de hand van de wide band lambda waarde

                                      Verder eigenlijk geen bijzondere dingen, ik heb van alles wat veranderd en vandaag liep/loopt hij eigenlijk helemaal goed :)

                                      #17709465
                                      sebastiaankadettcabriogsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2005

                                        het veroorzakende probleem was de vacuum aansluiting van de bdr.

                                        die kreeg niet genoeg vacuuum bij stationair en niet genoeg boost bij opkomen turbo. dus ja dan krijg je gezeur..

                                        #17709466
                                        freek corsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 December 2004

                                          Vanavond weer bezig geweest, maar helaas is het probleem weer terug :hmmz

                                          Ik heb geprobeerd de vacuüm aansluitingen beter vast te zetten omdat ze nog wel eens los bliezen bij het inkomen van de turbo druk.

                                          Ook heb ik de boost controller anders aangesloten, hier gaat het mis gok ik.

                                          De druk ging naar 1,1 en dan terug naar 0,5

                                          Verder klooien met de slangen gaf een druk van 1,1 die terug ging naar 0,8

                                          :wtf

                                          Hoe zorg ik ervoor dat de druk direct naar 0,9 gaat en daar ook blijft staan ?

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.