Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 12:05 #17709448
Vaak ben je te bange :P
@ sebastiaan, nee de C20XE bougies hebben ander schroefdraad, en passen dus niet in een C20NE
10 augustus 2010 om 14:13 #17709449Loopt de inlaattemp. niet op tijdens een lange run?
Of de koelvloeistoftemp. waardoor de ecu bij gaat regelen?10 augustus 2010 om 14:16 #17709450Zat net je filmpje te bekijken.
Je zegt dat de lambda veranderd tijdens volgas maar is dit bij eenzelfde toerental?
Als ik je filmpje bekijk dan veranderd de lambda naarmate je hoger in toeren komt.
Als dit klopt dan is het puur een afstel kwestie.10 augustus 2010 om 14:18 #17709451Bedankt voor deze informatie.
Ik heb de motor nog niet op 1 toerental kunnen belasten.
De temperaturen schommelen allemaal wel erg veel, dat kan ook een oorzaak zijn idd.
10 augustus 2010 om 15:58 #17709452wel de juiste druk regelaar erop??? zijn Z20let injectoren tog op hoeveel bar heb je ze?
10 augustus 2010 om 16:04 #17709453zijn geen z20let injectoren
ook is er geen juiste regelaar voor omdat het geen standaard blok is
de regelaar is instelbaar
10 augustus 2010 om 16:39 #17709454Ohw okey.
Misschien dan toch een map fout wel meer lucht maar niet meer brandstof…
10 augustus 2010 om 17:30 #17709455ze willen turbo rijden, verder dan geadviseerde vuldruk en dan geen geld voor of een piggy bag of remap..
Dan krijg je dit soort ellende..
Tot een bepaalde hoeveelheid druk redt je het idd goed met orginele management van een 8v maar vanaf een bepaalde druk zul je echt ook wat met de ontsteking moeten gaan doen..Maar goed, heb ik al vaker geroepen..
Men gelooft dit dan niet ofzo..10 augustus 2010 om 18:02 #17709456Ik geloof je wel ;)
Maar ik ben de grens aan het zoeken king:
10 augustus 2010 om 18:16 #17709457Hahaha lol:P
10 augustus 2010 om 21:36 #17709458Het probleem is opgelost denk ik.
Vanavond gereden met 1 bar druk zonder stotteren :wors
Morgen maar weer op 0,9 zetten om hem heel te houden.
10 augustus 2010 om 21:43 #17709459mietje :jerry
10 augustus 2010 om 21:49 #17709460Bang dat ik van je win in dr88 zeker :angel
10 augustus 2010 om 21:53 #17709461:jerry
11 augustus 2010 om 14:13 #177094621,0 bar bij inkomen van de turbo druk en 0,85 tot 0,9 constante druk :D en geen gestotter :thumbup
Wide band waarden blijven tussen de 11 en 14, bij 12,0 trekt hij echt hard door ;)
De inlaat temperatuur komt niet boven de 35 graden uit.
Ik heb er een buiten temperatuur sensor in gezet.11 augustus 2010 om 15:52 #17709463Wat heb je uiteindelijk veranderd zodat hij het goed blijft doen? Ik heb het veroorzakende probleem en oplossing niet echt gezien?
11 augustus 2010 om 15:55 #17709464Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Bougies vervangen door NGK BPR7ES
Vacuüm aansluitingen aangepast.
Boost controller geïnstalleerd.
Actuator slapper gezet en iets rechter gebogen.
Brandstofdruk aangepast aan de hand van de wide band lambda waardeVerder eigenlijk geen bijzondere dingen, ik heb van alles wat veranderd en vandaag liep/loopt hij eigenlijk helemaal goed :)
11 augustus 2010 om 16:45 #17709465het veroorzakende probleem was de vacuum aansluiting van de bdr.
die kreeg niet genoeg vacuuum bij stationair en niet genoeg boost bij opkomen turbo. dus ja dan krijg je gezeur..
11 augustus 2010 om 23:35 #17709466Vanavond weer bezig geweest, maar helaas is het probleem weer terug :hmmz
Ik heb geprobeerd de vacuüm aansluitingen beter vast te zetten omdat ze nog wel eens los bliezen bij het inkomen van de turbo druk.
Ook heb ik de boost controller anders aangesloten, hier gaat het mis gok ik.
De druk ging naar 1,1 en dan terug naar 0,5
Verder klooien met de slangen gaf een druk van 1,1 die terug ging naar 0,8
:wtf
Hoe zorg ik ervoor dat de druk direct naar 0,9 gaat en daar ook blijft staan ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.