Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2010 om 11:34 #17224455
Ik heb vandaag de turbo druk op 0,95 bar gezet.
Het rijdt goed, alleen stottert hij soms, ik vermoed dat de bougies het niet aan kunnen.
Welke elektrode afstand is gewenst ?
Er zitten nu nog bougies in die in de motor zaten toen ik hem kocht :jerry
Ik zal er ook eens nieuwe in gaan zetten.
Welke moet ik dan kopen voor een C20NE met Turbo erop ?8 augustus 2010 om 11:43 #17709424graadje kouder is wel aan te raden vermoed ik zo..:hmmz
8 augustus 2010 om 14:26 #17709425NGK’s Iridiums BKR6EIX?
Altijd goed voor een turbo motor :)
8 augustus 2010 om 15:34 #17709426Eerdaags post freek : me kop pakking ligt er uit hoe kan dat ?
8 augustus 2010 om 15:34 #17709427:jerry
8 augustus 2010 om 15:45 #17709428het is niet wat jullie denken king:
9 augustus 2010 om 06:46 #17709429Doe er Bosch F5DPOR er maar in dan heb je nooit gezeik.
Kost wel wat maar dan heb je wat.9 augustus 2010 om 08:35 #17709430F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?
Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
xe dispak leadsthis holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!
HG Mtorsport :: NGK platin
mitshubishi evo ::NGK BPR7ES
9 augustus 2010 om 09:41 #17709431Die NGK BPR7ES zijn ook nog betaalbaar :D
Ik ga ze er gewoon in zetten, voor 15 euro heb ik er 4 nieuwe in zitten :thumbup
9 augustus 2010 om 09:43 #17709432goed zo! ook meteen de bougiekabels nameten en de doppen!
9 augustus 2010 om 09:45 #17709433de bpr7es is niet de iridiam uitvoering
je moet hebben de BPR7EIX bij ava in groningen met korting komen ze op 19 euro per stuk.
9 augustus 2010 om 10:08 #17709434bpr7es is goed genoeg
9 augustus 2010 om 11:02 #17709435Ik zal de kabels eens doormeten, ze moeten 5 Ohm zijn toch ?
9 augustus 2010 om 11:31 #17709436Ik zal de kabels eens doormeten, ze moeten 5 Ohm zijn toch ?
Dat weet ik niet maar ze moeten wel allemaal dezelfde weerstand hebben.
Bougies,(&doppen) kabels, rotor verdeelkap.
Bij een turbo moet dat allemaal 100% zijn9 augustus 2010 om 15:12 #17709437Net een testrit gedaan, druk is goed, stotter is weg, maar hij trekt minder hard :(
De lambda waarde gaat ook steeds armer als ik langer in 1 vol gas houdt in 1 versnelling, dat mag ook niet gebeuren.
Lambda regeling mag alleen bij stationair en deel last, niet bij vol last :hmmz
Brandstofpomp niet voldoende capaciteit ?
9 augustus 2010 om 15:15 #17709438Kan gare pomp zijn, maar tot 280pk moet die pomp nog wel genoeg moeten leveren….
9 augustus 2010 om 15:31 #17709439origineel gepost door geert666
F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
xe dispak leadsthis holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!
HG Mtorsport :: NGK platin
mitshubishi evo ::NGK BPR7ES
Je hebt gelijk!! Zat aan een C2.0XE te denken.
9 augustus 2010 om 15:33 #17709440origineel gepost door freek corsa
Net een testrit gedaan, druk is goed, stotter is weg, maar hij trekt minder hard :(De lambda waarde gaat ook steeds armer als ik langer in 1 vol gas houdt in 1 versnelling, dat mag ook niet gebeuren.
Lambda regeling mag alleen bij stationair en deel last, niet bij vol last :hmmz
Brandstofpomp niet voldoende capaciteit ?
Misschien loopt ie wel helemaal niet in de vollast map?
Misschien gasklepschakelaar niet goed afgesteld?PS. Ik zou sowieso de lambda-sensor afsluiten zolang je hem nog niet hebt afgesteld.
Dan loopt ie tenminste op de mappen en regelt ie niks bij.
Wel een leuk projectje:cool:9 augustus 2010 om 15:41 #17709441Bedankt :D
Ik heb de gasklep positie schakelaar gecheckt, die werkt naar behoren.
Dan blijft mijn vraag, waarom gaat het lambda getal van 11,8 naar 13,4 bij vol gas in dezelfde versnelling.
Hierdoor zakt het vermogen best wel veel, echt merkbaar zeg maar.
9 augustus 2010 om 16:07 #17709442had het er met hamit gistere al over.
hij zecht dat door de brandstof temp die oploopt de druk minder constant is.
maar dan nog vind ik het raar omdat de injectoren tikje groot zijn zou hij juist eerder te rijk als te arm lopen :S
injectoren miss reinigen?
en owja heeft de bdr nu zijn eigen vacuum?
9 augustus 2010 om 16:14 #177094439 augustus 2010 om 16:30 #17709444Ik zal de BDR zijn eigen vacuüm geven.
@ sebas, doe mij die andere injectoren eens :angel
10 augustus 2010 om 09:09 #17709445ze zijn binnen :) kom maar halen :)
10 augustus 2010 om 09:12 #17709446origineel gepost door Miruni
origineel gepost door geert666
F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
xe dispak leadsthis holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!
HG Mtorsport :: NGK platin
mitshubishi evo ::NGK BPR7ES
Je hebt gelijk!! Zat aan een C2.0XE te denken.
wat wil je daar mee zeggen?
zijn deze boegies origineel voor een c20xe met dis?
10 augustus 2010 om 09:34 #17709447origineel gepost door freek corsa
http://www.youtube.com/watch?v=2m-4z1IySdEVeel bomen!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.