Stotteren Astra g (Z16XE)

Forumindex Forums Modellen Astra Stotteren Astra g (Z16XE)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    remco022
    Deelnemer

Hoi allemaal!

Ik heb een Astra g uit 2003. Auto heeft inmiddels de 20 gehaald en 260k achter de rug.

Nu heb ik eigenlijk 2 probleempjes. Mijn auto stottert af en toe een beetje tijdens rijden. Bij een warme motor ervaar ik dit wat meer. Vorige week kwam ik erachter dat de weerstand van de koelvin kapot was, waardoor die 100 graden werd. Op dat moment was die echt inrijdbaar, met heel weinig gas geven stotterde die niet.

Nu is dat gefixt en voel ik dat die bij constante snelheid, vooral 50 in de 5 (rij ik praktisch nooit, maar als ik van een 80 weg af kom) om de ongeveer 30 seconden een keertje stottert. Maar ook bij 100 doet die dit in de 5 alleen minder of minder merkbaar idk.

Probleem 2. Als de motor goed op temperatuur is, loopt die stationair niet lekker, de auto trilt dan enorm en kan met momenten ook even weg gaan.

Ik heb de auto uitgelezen en ooit de melding gehad ‘multiple misfit fires at low fuel level’. Nu is de tank vol stottert die nog steeds. Als ik de auto nu uitlees heb ik geen melding.

Heb daarnaast vorig jaar een nieuwe bobine erin gezet en vandaag de ohmse weerstand gemeten welke voor elke cylinder op 0,7 ohm uitkwam wat ook goed zou moeten zijn.

Ook de egr gecontroleerd en dat ding zag er behoorlijk schoon uit.

Het enige wat wellicht vreemd zou kunnen zijn is dat ik geen weerstand bij de bobine meette tussen de cylinder en ground. Zou volgens internet rond de 8k ohm moeten zijn, weet niet of dit zo hoort bij??

Ik zelf denk toch de bobine, maar dan zou je zeggen dat je een melding met ‘misfit fire at cylinder…’ zou moeten krijgen?

En las ook misschien brandstof filter??

Herkent iemand deze probleempjes en weet iemand een oplossing wat het zou kunnen zijn?

Groetjes, Remco

the-duke
      Deelnemer

Kijk eens naar een vacuumlek.
        Dat onregelmatig /rauw lopen bij stationair en warme motor heb ik ook gehad, bij mij was toen een vacuumslangetje dat naar een terugslagklepje gaat wat bovenop de luchtbak zit en aan de andere kant aangesloten zit op het gasklephuis lek, het bochtje wat eraan zat was verdroogd en trok daar valse lucht .

Gr,
        The Duke

remco022
        Deelnemer

Heey Duke,

Thnx, dat is dat blokje boven die vierkante lucht bak, heb net gekeken en die ziet er bij ook niet meer 100% uit, zal daar een nieuw stukje voor fixen kijken of dat probleem dat al verholpen is, zou wel een makkelijke fix zijn.

Nu hopen dat er ook nog een fix is voor dat stotteren.

the-duke
          Deelnemer

Hopelijk lost dat het allebei op, even afwachten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.