Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Stotter de stotter…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2011 om 12:26 #17239271
Het wordt me waarschijnlijk allemaal niet gegund…
Ik was op terugreis van de garage met m’n corsa (korte stukje van 8km) en halverwege had ik geen vermogen meer!
De motor begon de stotteren/bokken en de auto wilde alleen vooruit als ik de gas vol in trapte. Wat niet echt wenselijk was aangezien dat het blok nog ingereden moest worden en ik heb pas 75km erop zitten.
Nu als ik de auto start, wilt hij niet vanzelf stationair draaien. Ik moet hem een beetje helpen door een beetje gas te geven en boven de +/- 1400 toeren te houden.
Ik hoor ook een behoorlijke tik van het blok afkomen, lijkt wel een hydro. klepstoter… Maar die zijn allemaal vervangen tijdens het reviseren van de kop.Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar lijkt jullie het meest logische oorzaak van de problemen?
Even wat aanvullende info:
C20XE M2.5, pas gereviseerd met nieuwe zuigers (1 overmaat) alle pakkingen, o-ringen, enz. vervangen.
KS700 kop gereviseerd
SFI vervanger
BMC luchtfilter systeem
Fast Road nokkenassen van Newman
FSE PBV
Blauwe injectors
Splitfire bougies en bougiekabels
4-2-1 Groep A uitlaatspuitstuk Ashley (geen kat of lambda)
Groep A (2.25″) uitlaat Ashley (vlammendover + einddemper)
Lichte vliegwiel
Standaard ECUIk kan hem niet uitlezen, de diagnose bedrading moet ik nog verlengen en aansluiten.
Alvast bedankt!
7 augustus 2011 om 19:39 #17896031dan moet je toch echt zoeken waar het probleem zit….
of je MM lampje aansluiten..
kan valse lucht wezen, brandstof te kort, temperatuur onjuist (sensor), etc etc.
Willem
11 augustus 2011 om 14:24 #17896032Slecht kontakt luchtmassameter? Andere luchtmassameter geprobeerd?Bij mij lag het aan de stekker dus aan de pinnen in de stekker die hadden speling.
11 augustus 2011 om 19:15 #17896033geen lambdasonde meer?
ligt het daar niet aan?12 augustus 2011 om 06:01 #17896034@armando wrote:
Slecht kontakt luchtmassameter? Andere luchtmassameter geprobeerd?Bij mij lag het aan de stekker dus aan de pinnen in de stekker die hadden speling.
Dat heb ik naar gekeken, kontakt lijkt goed te zijn… Ik heb ergens nog een LMM liggen, ik zal ze even uitwissel.
@GSI Racer wrote:
geen lambdasonde meer?
ligt het daar niet aan?Ik denk het niet, de lambdasonde kan je gewoon weglaten. De ECU gebruikt dan alleen de voorgeprogrameerd kenvelden en regelt niks meer bij. Ik heb 75km gereden zonder lambdasonde gereden zonder problemen (bij de APK had ik zelfs een CO van 0.2%).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.