Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Stoterend Motor, code p0351
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 23:56 #17230791
Hallo allemaal ik ben vlk en ben nieuw hier op deze forum
ik rij zelf ook een opel zafira 1.8 elegance
het zijn fijne auto,s als ze okee zijn.
nou heb ik een probleem met deze motor
als je nou start,rij,warm of koud motor,stoterd de auto
maar bij vol gas gaat het weg tot dat je de gas weer los laat.
Ik ben bij de dealer geweest en kwam met de code p0351
bobinerail,is een nieuwe gezet en bougi,s maar blijf stoteren.
nou is mijn verteld dat ik een nieuwe ecu moet kopen
dit ecu kan ik ruil voor 450-, kopen, een nieuwe kost gouw 1300-, euro. ligt het wel aan de ecu of is het wat anders.
we hebben van alles geprobeert maar hellaas, wie kan mijn helppen.10 januari 2011 om 17:17 #17793484Die kans is heel groot dat het daar aan ligt ja.
Of dat het 100% zeker is?? Moeilijk te zeggen op afstand ofniet?10 januari 2011 om 19:16 #17793485Als je rail vervangen is neem ik aan dat de foutcode ook niet meer teruggekomen is?
Kan het niet je gasklephuis zijn? Reinigen loont de moeite en kost bij de dealer in mijn geval 52 euro. Ook makkelijk zelf te doen.10 januari 2011 om 20:24 #17793486Ligt er ook aan wat voor motor het is.
Ik ken deze foutcode bij de nieuwe generatie motoren ook door inwendige motorvervuiling.
aanslag op de kleppen. Waardoor zo nu en dan overslag.11 januari 2011 om 10:04 #17793487Bedankt voor jullie snelle antw,na dat de rail vervangen was is het probleem niet weggegaan ook gereset maar niks.Ik ben wel vergeten te zeggen dat ik wel de NOKKENASPOSITIE vervangen hebt,die was bij de sensor kant stuk waardoor de draden elkaar aanraakten,kan het zijn dat het hier door in nood stand is gaan treden en de ecu beschadigd heeft,want ik zat eerder ook aan te denken om de motor te reinigen.
Motor is OPEL ZAFIRA 1.8 16V. 04-1999 / 06-2000 MOT.X18XE1 85KW11 januari 2011 om 10:52 #17793488hij loopt ook op drie cilinders,een bougie is nat,en veel benzine verbruik echt jammer.
ik begin eerst ff met het schoonmaken ven het gasklephuis,en dan nog een keer alles na kijken zoals
klopsensor,bedradingen na kijken,ook de massa van ecu naar bobine,en forte in de benzine tank gooien.
lmm zag er schoon en goed uit,krukassensor ook goed alle floeistoffen op peil,alle meetingen gedaan was ook goed,nu nog de laatste handelingen en anders is het de ecu. hou jullie op de hoogte ervan,en bedankt voor het mee denken (super forum).11 januari 2011 om 17:18 #17793489Oud type motor dus.
Das jammer.
Toevallig paar weken terug een met hetzelfde.
Motorstuurapparaat defect.
Een uitgang van het motorstuurapparaat werkte niet meer waardoor hij op cilinder 1 niet meer vonkte.11 januari 2011 om 19:11 #17793490wat bedoel je eigenlijk met (uitgang van het motorstuurapparaat)en is dit zelf op te lossen,
want ik hoor ook dat ik bij de passagiers kant,voet gedeelte ook een ecu zit of zo,maar dat is de ontvanger van de ecu wat ik weet,maar ik ga wel de kopere pinnetjes van de ecu schoonmaken met nagelremover schijnt goed te zijn,kijken wat het oplevert.11 januari 2011 om 21:11 #17793491Intern is het motorstuuraparaat dan kapot.
Of de eindtrap is eruit gefikt of er ligt een gouddraad los.
Dit is niet zelf te verhelpen.En dat stuurapparaat RV is voor de portiervergendeling.
12 januari 2011 om 11:40 #17793492okee dan is er geen ander optie dan de ecu opstuuren voor een revisie of omruil,en dan in die tussentijd dan maar mijn inlaat en de gasklephuis schoonmaken en de rest van de mikmak,bedankt voor je uitleg en reactie.meer info is altijd welkom.
12 januari 2011 om 11:45 #17793493is er geen hynes boek over deze motoren of eventuel foto,s en uitleg, zou wel handig zijn als je zelf ook sleutelt.
12 januari 2011 om 18:00 #17793494Opsturen kan je proberen.
Is goedkoper dan een nieuwe. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.