Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › stoteren motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2010 om 19:16 #17217966
heb inlaat pakking vervangen en nieuwe bougies
rotor kabels en verdeelkap.
motor loopt beter meer vermogen maar stoterd nog tussen 1000 en 2000 toeren kan dit de kleppen zijn.26 februari 2010 om 19:21 #17621631heeft de mijne ook maar enkel als die ijskoud staat en dat de eerste 10sec lang. Als je gas geeft bij koud starten houd hij in en draait hij precies op4 cilinders. Eén maal je eens gas geeft draait hij weer zéér mooi en heb je er totaal geen last meer van. Ik verdenk dat dit de temperartuursensor is.
26 februari 2010 om 22:36 #17621632De voetjes waarin de injectoren zitten kunnen ook gescheurd zijn of de pakking die daaronderzit is lek.
Heeft hij het ook onbelast?
Dan kun je dit even testen door met een spuitbus remmenreiniger op verschillende plekken te spuiten. Als de motor anders gaat lopen, weet je dat er op die plek een lek zit.
28 februari 2010 om 15:38 #17621633ook onbelastmaar het meest tussen de 1000 en de 2000 t.
tot zo ver bedankt zal het met de spuitbus probeeren28 februari 2010 om 18:41 #17621634idd valse lucht, verwacht ik ook. rubbertje van je injectors.
of gekker, de inlaatpakking, heb ik hier ook gehad.een klep ben ik niet zo bang voor, hooguit een stoter welke even niet meekomt.
1 maart 2010 om 15:45 #17621635loopt ie toevallig op gas???
zoja als die een back fire heeft gehad en de luchtmassameter een opdonder heeft gehad dan zou het kunnen dat het daar aan licht.
dus probeer eens een andere luchtmassameter..
dan is het misschien wel weg.2 maart 2010 om 19:28 #17621636ja hij loopt op gas en al een andere luchtmassa meter geprobeerd,ben met nieuwe pakkings bezig van de injectors hopen dat dit het is .
2 maart 2010 om 21:49 #17621637heb de kleppendeksel er af kleppen gaan goed mee ,maar wel dikke smurie in deksel en op kop.
5 maart 2010 om 11:09 #17621638en loopt ie al weer goed???
5 maart 2010 om 19:01 #17621639origineel gepost door goodoldopel
heb de kleppendeksel er af kleppen gaan goed mee ,maar wel dikke smurie in deksel en op kop.We noemen dit “sludge”.
Dit is water(-damp) dat zich vermengd heeft met olie(-dampen) en neerslaat.
Dit kan vrschillende oorzaken hebben:
1. oude motorolie
2. hele slechte motorolie
3. vaak korte stukjes rijden, waardoor de motor niet op temperatuur komt.
4. motor koomt helemaal niet op bedrijfstemperatuur.
5. lekke koppakkingAlle smurrie goed verwijderen en je carterventilatie nakijken of deze nog open is (slang vanaf kleppendeksel)
Olie en oliefilter vernieuwen.10 maart 2010 om 19:35 #17621640@ goodoldopel;
Weet je de oorzaak al ? Zit met een soortgelijk probleem.
13 maart 2010 om 12:37 #17621641Ben er nog niet helemaal achter heb net de nieuwe injector rubbers binnen gekregen, hier lekt er lucht bij naar binnen ga hier volgende week mee bezig . Dan laat ik weer van mij horen bedankt voor de reactie.
20 maart 2010 om 11:17 #17621642gister injectors rubbers en pakkings vervangen.
werd iets beter.
Toch maar met lucht massa meter bezig,wat bleek is iemand mee aan het rot zooien geweest.
Onderkant van de meter lag los dicht gekit.
Uit mekaar gehaald nieuwe schroefen er in en nieuwe pakkingsvloeistof.
Ook tussen de gas inlaat.
En proberen en loopt gelijk weer op benzine 1 probleem op gelost.
Maar schokt nog steeds tussen de 1 en 2000 toeren.
Bobine primair rond de 7 ohm dit is goed. secundair kleine spoel 0,90 ohm,moet tussen de 0,36 en de 0,45 ohm. Dus vervangen.
Zou het hier van komen.graag jullie mening.
20 maart 2010 om 17:34 #17621643hmm ik heb hier ook last van… enkel bij koude start op benzine
stationair niks aan de hand totdat je rond de 1500/2000tpm komt stotteren en gek doen. daar boven niks aan de hand…
als ik overschakel op gas, is er niks aan de hand.
luchtmassa meter en inlaat slang ga ik komende week is vervangen.
ps. welke kleur koelvloeistof tempsensor heeft een c30ne?
20 maart 2010 om 17:40 #17621644geen idee, heb m dr niet op zitten :P
maar dacht dat ie blauw was….toch?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.