Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › storterende x1.8xe reinigen egr maar welke onderdelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 21:20 #17243685
mijn vectra gaat storteren en inhouden ( erg stinken) en afslaan anwb erbij gehad en tikte ergens naast de verdelerkap en de auto starte weer maar stortert nog steed af en toe onder rijden nu wil ik het schoonmaken maar mat moet er schoon worden gemaakt en graag een plaatje erbij van onderdeel onder en waar het zit en hoe maak ik het schoon en is het veel werk.
27 november 2011 om 22:40 #17947677Weet je zeker dat het de egr is?
Ik heb pas geleden ook problemen gehad met mijn egr klep en merkte het volgende:
Het probleem bij mij was ook inhouden, stotteren en afslaan. Na een paar minuten uit of met veel gas bijgeven kon ik weer starten.
Schoonbranden door snelwegritten helpt. Na een aantal kilometer begint het inhouden dan en vervolgens is en blijft het over tot je weer korte ritjes gaat maken.
Na een aantal stadsritten komen de problemen weer terug.Ik heb geen plaatjes voor je en weer niet waar jou egr klep zit maar het is een klusje van niks wat hier vast ergens voor jou motortype al eens beschreven is. Ik raad je wel aan om hem daadwerkelijk dicht te maken want schoonmaken hielp bij mij slechts kort. Na het dicht maken ging mijn auto zo’n 70 km slechter rijden. Dit komt doordat je ecu nieuwe waardes moet leren. Nu rijdt mijn auto heerlijk.
28 november 2011 om 08:42 #17947678Een stotterende motor kan te wijten zijn aan een vuile gasklep / stappenmotor. De stank weet ik zo niet.
28 november 2011 om 20:01 #17947676ja zoals asta-r het verwoordt klink bekent en vaak gaat storingslampje er bij aan heb ook al een maandje geleden nookenaspositiesensor vervangen andere lambda enboegies
29 november 2011 om 09:34 #17947679Storing wist ik op een gegeven moment op te vangen want het is geen pretje als je met afgeslagen motor verkeer achterop ziet komen;) Na reiniging gasklephuis, wat ook nodig was, was het probleem niet verholpen en heb ik een monteur gevraag een testrit te maken. Ik mocht zelf rijden en ik heb laten zien dat ik de auto zonder gas bij niet makkelijk weer aan kreeg. Toen bleef er gelukkig weer een storing in staan en deze hebben ze uitgelezen als zijnde problemen met de egr. De auto moest in mijn geval op contact blijven om de storing niet weer te laten verdwijnen. Nadat ze hem hadden schoongemaakt ging het slechts een korte tijd beter en heb ik besloten hem af te sluiten.
Ik maak vooral korte ritjes dus hij zou zo weer vuil worden en ik vind het maar een raar idee om verbruikte lucht terug de verbrandingskamers in te sturen.Als ik jou was zou ik het zeker even proberen. Pakkingkje kost je slechts 13 euro bij de dealer. Mocht dit het niet zijn heb je in elk geval niet extreem veel uitgegeven voor een nieuwe sensor of iets dergelijks. Ik had wel torx sleutel 45 nodig en die is wat moeilijk te krijgen maar dan weet je het vast voor je er aan begint;) Ik werd bij de dealer wel gewaarschuwd dat er in uitzonderlijke gevallen wel geprogrammeerd moest worden maar dit zou ik snel genoeg merken. Dan is de keuze of je dit het proberen waard vond(volgens mij 70 euro) of dat je de open pakking er weer tussen maakt. Voor mij was dit de oplossing en erg blij dat ik nou zonder angstig voorgevoel de snelweg weer op en af kan.
Mocht dit het zijn: Mieter dan gelijk ff een potje brandstofreiniger door je tank en rij een flinke afstand snelweg. Heb je gelijk alles weer schoon :thumbup
Aanvulling: Ik heb gelezen dat stappenmotor en gaslkephuis vaak het zelfde probleem geven. Pak dit gelijk even mee. Schijnt makkelijk te doen en dan kun je dat ook uitsluiten. Wat een goede indicator van mijn mijn egr was was tijdens het inhouden de koppeling in trappen op de snelweg. Viel mij mij gelijk uit en is door op te laten komen(in de 5!) weer te starten. 20 km later was de boel schoongebrand en beef hij netjes aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.