Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Storringen v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2013 om 08:02 #17259301
beste leden.
Ik ben er achter wat een hoop storingen veroorzaakt bij Opel Calibra’s v6 ik wil niet zeggen dat iedereen daar last van heeft maar wel misschien de moeite om eens te bekijken in welke staat de bedrading is aan de rand van het schutbord . Ik heb mijn kabelboom gisteren laten reviseren kosten ruim 300 euro en die monteur snee heel de rand los tot dat de kabels naar binnengaan in de hoek bij het lucht filter. Echt waar alle bedradingen waren tot op dat punt versleten uitgedroogd en ik heb geluk dat de wagen nog niet in de brand gevlogen was. je zag gewoon stukken van gemiddeld 10 cm bedrading zonder canvas of beschermlaag en alles lag lekker tegen elkaar aan het smeulen. Ik had last van storingen in mijn benzine meter en toeren teller, en probleem met soms motorstoringen lampje en dit was nooit uit te lezen dit lag dus aan de bedrading van de temperatuur sensor en gaf toen storingen waardoor hij niet wilde starten omdat de sensor door de bedrading kortsluiting geeft en een temperatuur aan van van 400 graden dit kan natuurlijk nooit. mocht iemand een soort gelijke storing hebben laat hier eens naar kijken.
20 juli 2013 om 20:27 #18160100Jup, Seen That, and Fixed it Many times, en dit is niet alleen bij de V6en, ook bij de andere motoren en Opel modellen.. (Vectra-B bijvoorbeeld in de kabelgoot langs het schutbord.
Ik denk dat het bij jouw nog wel meevalt, gezien de schade die we hier hebben door een kapotte kabelboom, deze maakte al flink sluiting, dit heeft een Motorblok gekost.
Dan kan het dus zo aflopen, zeker als de Verkopende partij het Motorregel lampje demonteerd, en de verse eigenaar, welke ongehinderd door enige kennis de auto in goede trouw koopt, en daarna mankement na mankement van het ene kastje naar het andere kastje geztuurd word door diversen bedrijven:
Vermoedelijk Detonatie schade (pingelen, te arm of verkeerde verbranding van het mengsel)
Willem
23 juli 2013 om 13:11 #18160101Hey wim
Ik wist dat dit kon gebeuren alleen nooit gezien of meegemaakt maar dat is inderdaad een klap. Is het wel nog te herstellen dan?
ik ben blij dat mijn kabelboom nu weer in orde is en het jammer is dat Opel geen goede voorraad heeft had liever een nieuwe gehad maar door een goede monteur is hij netjes gemaakt.26 juli 2013 om 17:57 #18160102ligt een andere motor in de auto, met andfere kabelboom, auto rijdt weer als een zonnetje
Willem
27 juli 2013 om 08:27 #18160103Ik ben helaas niet zo fan van een nieuw motorblok dit omdat ze bij de dealer 3 jaar geleden een compleet nieuw blok hebben ingebouwd maar dan een van een vectra 2.6 y26se ze hebben alleen de oude kabelboom gebruikt en de andere draden op een slechten manier gesoldeerd waardoor ik dus allemaal storingen krijg. Nu heb ik een goede monteur die specialist is in elektronica dus is weer netjes gefikst en motor loopt weer als van ouds bedankt voor je reactie met foto’s heb ik graag naar willen kijken maakt je gelijk weer duidelijk wat er kan gebeuren als je geen onderhoud pleegt.
9 augustus 2013 om 18:01 #18160104is ook geen nieuwe…. maar mijn oude 2.5 V6 motor..
Ik heb zelf in de Vectra-B een Splinternieuwe laag Compressie (net als de 2.6 V6 dus) 3.0 V6 motor (Y30SE) motor in gelepeld, man man, wat loopt dat heerlijk.
Lekker VEEEELLLL Koppel bij LAAG! toeren (volgens testbak 200Nm bij 1000 toeren, en 280 vanaf de 2600 toeren tot 5500 toeren), en 204pk aan de wielen..
Oja, met de originele kabelboom van mijn Vectra-B1 van januari 1996.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.