Storingslampje Zafira a

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Storingslampje Zafira a

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338344
    mohamed
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2014

      Geachte opel rijders.

      Ik heb een opel zafira 1.8 16v elegance uit 2001 nog nooit problemen mee gehad gelukkig alleen brandde er 2 keer een storingslampje wat vervolgens weer uit gaat na een paar dagen.
      De 1e keer gebeurde het toen ik met startkabels mijn andere auto ging starten en vervolgens deed ik de motor van de zafira uit toen mijn andere auto gestart was maar had ik de accukabels vergeten eraf te halen dat deed ik pas na 20 minuten ongeveer na een aantal dagen ging het vanzelf uit niet naar de dealer geweest om uit te lezen dit is inmiddels 1 jaar geleden gebeurt.
      De 2e keer was vorige week ik was mijn telefoon aan het opladen en had de radio aangelaten voor een half uur terwijl de motor uitstond toen ik wou starten en wegrijden viel mij op dat de storings lampje weer brandt deze is vervolgens na 3 dagen weer uit gegaan. De auto zelf reed altijd hetzelfde met of zonder storingslampje.
      Wat mij wel opviel tijdens deze 2 keer dat ik voor langere tijd de stroom aftap van de accu misschien dat het daar aan ligt omdat hij dan voldoende opgeladen is. Deze keer ook niet laten uitlezen of kan ik dat volgende keer beter wel doen?
      Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? en wat ik het beste kan doen. Verder heb ik nooit storingen gehad.

      En dan nog iets ik merk vaak dat mijn voeten matje erg nat terwijl het ook niet heeft geregend ik heb het een en ander al gecheckd maar geen resultaat. Koelvloeistof blijft netjes op peil en via het raam komt het ook niet naar binnen het is echt alleen het matje en daaronder.

      Alvast bedankt.

      Ps heeft iemand nog tips en trucs van een zafira die niet in de handleiding staan (hoor vaker dat er dingen zijn die niet zijn vermeld)

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.