Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › storingslampje kadett e Gsi 2.0 8v wie o wie kan helpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2014 om 19:43 #17268111
wie o wie kan me vertellen
wat dit voor lampjes zijn wat voor storing het is ?
ik heb er verder geen boekjes bij jammer genoeg :(
gaat 2.0 8v ( een lampje is van ruitenvloeistof)16 september 2014 om 20:28 #18253061Dat is de vroege Check control van Opel, (voordat het in de bc geintegreerd zat) die controleert zaken als ruitensproeierniveau, olieniveau, werking verlichting, werking remlichten, koelvloeistofniveau, remvloeistofniveau en remblokken. Als er een lampje blijft branden dan is er aandacht vereist.
16 september 2014 om 21:06 #18253062Inderdaad de check control.
Ze gaan bij het op contact zetten allemaal even aan,en als alles oké is weer uit.
Alleen die van de remmen blijft branden totdat je een keer geremd hebt.
Alstublieft even voor u gescand ;)
Zelf had ik de check control al een keer defect gehad,alle lampjes gingen uit behalve die van de rem,na het remmen sprongen ze dan allemaal weer aan.
Erg leuk in het donker een rij oranje/rode ‘disco’ lampjes voor je neus :???:
Kort na het vervangen van de CC,kreeg ik weer een melding van het koelvloeistof niveau,toen dacht is hij alweer kapot???
Toen ik toch maar even de motorkap opende,kwam mij een straaltje warme koelvloestof mij tegemoet uit een lekke slang.
Dus toen was ik er wel blij mee :thumb16 september 2014 om 22:25 #18253063aaah super bedankt van deze info echt toppie :thumb :thumb :thumb
17 september 2014 om 10:34 #18253064Graag gedaan.
Zelf heb ik ook een 2.0 8v met kat gehad.
Wel een hele kale met analoog dasboard en plastic wieldoppen,en zonder stuurbekrachtiging.
Spierballen kweken bij parkeren,maar eenmaal op snelheid een heerlijk rijdende en sturende auto.
Heb er ook nooit iets aan veranderd,als alleen wat betere remblokken geplaatst,de originele had ik vaak zo opgerookt.Bij mij was wel een keer de distributieriem geknapt,maar na plaatsen van een nieuwe liep hij weer alsof er niets gebeurt was ;)
Helaas bij een kilometerstand van ongeveer 250.000km,had het roestduivel zich behoorlijk tegoed gedaan aan de GSI.
En ik had hem natuurlijk wel als GSI gebruikt,en regelmatig over zandweggetjes liggen boenderen,wat ook niet helpt
Waardoor ik hem heb moeten afvoeren naar de sloop,nog wel even de luchthappers uit de motorkap geslepen en instructieboekje bewaard.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.