storingslampje Astra H GTC 1.6 16v

Forumindex Forums Modellen Astra storingslampje Astra H GTC 1.6 16v

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    zeeuwselimburger
    Deelnemer

Beste leden.

Ik heb een vraag. Sinds gister heb ik het motorstoring lampje branden. (Astra H GTC 1.6 16v )Nu heb ik 2 maanden terug ook een storing gehad. Deze laten uitlezen en het bleek dat de koelvloeistof temperatuur even te hoog zou zijn geweest. Deze laten resetten en dus 2 maanden geen last van gehad. Nu heb ik de rem en gastest gedaan om te kijken welke code er verscheen . Dat bleek : ECN 011515 te zijn. Op internet kwam ik deze tegen : P0115 Kühlmitteltemperaturfühler Fehler . Dus waarschijnlijk weer het zelfde.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

liviu2004
      Deelnemer

Originele sensor gebruik of imitatie?

zeeuwselimburger
        Deelnemer

@liviu2004 wrote:

Originele sensor gebruik of imitatie?

Geen idee. Ik heb hier niets aan laten vervangen. En de auto is nog maar een aantal maanden in mijn bezit . Dus heb geen idee waar ik naar moet zoeken en wat het kan zijn .

liviu2004
          Deelnemer

Hoe kunnen we u helpen? Wat heb u nodig?

Nick-GSI
            Deelnemer

is een TSB van, nieuwe sensor in radiadteur met nieuwe stekker en stukje kabelboom

zeeuwselimburger
              Deelnemer

Even een update. Na zelf wat dingen te hebben uitgezocht.

De opel astra h heeft geen motor temperatuurmeter in het dashboard zitten. Na wat spitten op het forum kwam ik er achter dat de actuele motortemp af te lezen is in het geheime menu van de radio. De auto gestart en een rondje gereden. Hierna de auto stationair warmer laten draaien op de oprit. De temperatuur liep op tot 110℃ zonder dat de ventilator aan sloeg. ( de werkplaats van opel vertelde mij dat hij bij maximaal 108℃ aan hoort te slaan) dit is dus de oorzaak van het storingslampje. Hierna de auto naar mijn garage gebracht en laten uitlezen. Dit bevestigde mijn eigen speurwerk.

De desbetreffende sensor zit in het thermostaat huis en geeft de actuele temperatuur door aan de bordcomputer. Wanneer te de temperatuur te hoog is zal er een seintje gaan naar de ventilator zodat deze de boel weer afkoelt. Morgen laten vervangen

Kostenplaatje :
                – uitlezen 25€
                – vervangen sensor, manuren, ontluchten en nieuwe koelvloeistof 87€

Al met al dus veel geluk gehad op mijn reis naar Zeeland en terug naar Sittard… de koude buitentemperatuur heeft mijn motorblok gered met veel dank aan piet paulusma.

mich89
                Deelnemer

Dan mag ik mijn sensor ook wel laten vervangen, de temperatuur wat ik zie in het geheime menu gaat naar 112 graden en dan slaat de ventilator pas aan.

Heb nog nooit een melding of iets dergelijks van gehad, ook niet recent met uitlezen van de auto.

Wel of niet vervangen?

zeeuwselimburger
                  Deelnemer

@mich89 wrote:

Dan mag ik mijn sensor ook wel laten vervangen, de temperatuur wat ik zie in het geheime menu gaat naar 112 graden en dan slaat de ventilator pas aan.

Heb nog nooit een melding of iets dergelijks van gehad, ook niet recent met uitlezen van de auto.

Wel of niet vervangen?

Zelf na de reparatie nog nagekeken of alles werkte. Ventilator slaat pas aan bij een temperatuur van 115℃ . Toch vreemd dat de opel garage iets anders zegt. Aangezien jij het zelfde ondervind als mij.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.