storingscode p0303 en c0256

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) storingscode p0303 en c0256

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Black Zaffie

Beste Forumleden,

Naar goed gebruik zal ik me voorstellen:

Ik ben Hugo, eigenaar van een zwarte Zafira A Z1.8XE.
      Eigenlijk altijd de auti weggebracht, maar probeer steeds vaker dingen zelf op te lossen tegenwoordig.Daarvoor al meerdere keren dankbaar gebruik gemaakt van dit forum en vond het nu tijd om mijn probleem eens hier neer te leggen, er zit een hoop kennis onde de forumleden dus wie weet.

Na een lange rit wil ik een afrit nemen en in de bocht begint mijn zafira in te houden en het lampje van motormanagement en van de tractioncontrole gaat branden. Daarna bleef hij in een laag toerental inhouden, daarna pakte hij het wel weer op(bij hoger toerental).
      Motor afgezet, daarna weer gestart en tractioncontrole lichtje bleef uit, lichtje van motormanagement bleef wel branden.
      Volgen dag auto weer gestart, motormanagementlampje bleef branden maar het inhouden was helemaal weg.
      Aangezien mijn zoon BBL doet bij die algemene garage hebben ze hem daar aan de computer gezet. Toen ik daar heen reed ging bij het starten het lichtje gewoon weer uit nadat de motor liep
      Hij gaf op het motormanagement: onbekende code p0303 en bij ABS gaf hij aan: c0256 verlaagd motorkoppel storing.

Voor wie geeft dit herkenning of heeft iemand een tip?

Alle inbreng is natuurlijk welkom.

Bedankt alvast

Hugo

marc 1.8

heb er niet zp heel veel verstand van maar ik heb sinds 8 dagen dezelfde auto.
        op de snelweg was het net of er ergens een luchtbelletje inzat, ff twee keer gestotterd en dat was het,
        volgende dag wou die erg moeilijk starten en hield die enorm in bij lagen toeren.
        ben naar garage gegaan en daar hebben ze uitgelezen en bleek krukassensor te zijn, zit voor oner de motor, ken je zo bij.
        bij mijn brande ook motormanagement en tractioncontrole ook.
        rijd nu weer als de beste.
        succes

Black Zaffie

OK, dank je we zullen het meenemen, ga zo weer naar de garage van mijn zoon, zullen we er naar kijken.

ZafirArt

P0303 = ontsteking van cylinder 3 is niet goed.

wim-v6
            Deelnemer

motormanagement:
              p0303 overslaan Cilinder 3 gedetecteerd = meestal bobinebrug kapot

ABS en TC regeleenheid:
              c0256 Verlaging motorkoppel = Word veroorzaakt door p0303

Dus bobine vervangen en weer karren met die handel…

Willem

Black Zaffie

Ik ben bang dat dat het inderdaad gaat worden, hoe is de ervaring met 2e hands??

Rare geluid van mijn motor bleek kapotte waterpomp te zijn. Hij is nu lekker stil…
                Probleem van inhouden is trouwens niet meer voorgekomen sinds ik het hier melde…

Kan dus niet bijv aan de 3e bougie liggen?(is dit een andere code?)

Groetjes
                Hugo

wim-v6
                Deelnemer

2e handsm niet aan beginnen!!

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.