storingscode E170 (of P170)

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen storingscode E170 (of P170)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226891
    Dave Joosten
      Lid sinds:
      8 August 2010

      Hallo,

      weet iemand wat de meest voorkomende mankement is als er een storingscode E170(of P170,misschien niet goed verstaan) Volgens de Opel-monteur heeft het te maken met een brandstofcorrectie,brandstofdruk. Dit kan duiden op verschillende oorzaken zoals slechte/defecte injector.

      Probleem is dat mijn Zafira OPC uit 2003 inhoud, bij koude start komt er benzine-lucht in de auto, waardoor er het motormanagement lampje gaat branden. Is nu gereset maar voor hoe lang…

      Alvast bedankt voor het meedenken.
      Ps Kun j ergens de storingscodes terugvinden en wat ze inhouden en wat de mogelijke oorzaken zijn?

      Mvg

      #17740333
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Daar kan die Opel-monteur wel eens een punt hebben.
        P170 is idd een brandstofprobleem indicatie.
        Kan van alles zijn arm/rijk , komt regelmatig voor bij getunde
        motoren waar dingen (softwarematig) gewijzigd zijn.
        Als je het hebt laten reseten en er is verder niets aan gedaan
        is de kans zeer groot dat ie weer snel komt opduiken.
        De dealer zou (zeker als je auto standaard is) er wat aan moeten
        kunnen vinden en verhelpen.
        Storingcodes kun je op dit forum ook via de zoekfunctie opduiken.

        #17740334
        svdk20
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 August 2009

          P0170 = FUEL TRIM MALFUNCTION (BANK 1)

          korte samenvating dit betekend dat op bank 1 al meerdere malen het brandstof mengsel is aangepast door de ecu

          oorzaak kan zijn injector, lucht sensor, temperatuursenor of mogelijk klep die niet zuiver meer sluit.

          #17740335
          gijzbed-opc
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Beste Dave.
            Hier over is al veel gepost op de Duitse Fora’s.
            ik hoop dat je wat duits kan anders kan ik het wel vertalen.

            Okay,

            Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.

            Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.

            Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Hoffe, dass Edi16 mir jetzt dabei hilft.

            An die Leute aus dem Rhein Main Gebiet: Bei Bedarf PM an mich. Ich kann aktiv helfen. Für alle anderen: Bitte den FOH auf eine Technische Information aus dem eigenen Hause ausprechen mit folgendem Thema: “Fehlercode P1106 / Fehlerhafte Vercrimpung / Massekabel”.

            Mir unbegreiflich, dass hier wie wild Sensoren tauschen für viel $$$, aber ihre eigene TI`s nicht lesen. Jetzt ist mir auch klar, warum meine Lambdasonde eigentlich okay war beim Durchmessen.. naja, besser trotzdem mal getauscht. Sind ja nur 156 Euro Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.

            Gr.Peter.

            #17740336
            gijzbed-opc
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Okay Leute. Hier ist er. Ist mir aber unverständlich, wie Ihr ihn nicht finden kontet. Er ist wie von mir beschrieben exakt unter dem Schlauch, der vom LLK führt. Schlauch abmontieren, kleines Blech abschrauben, an welchem der Kabelstrang befestigt ist und los geht`s. Bedenkt, dass ihr eine spezielle Klemme für diese Verbindung der 4 braunen Massekabel-Enden braucht. Also so ganz ohne UnfOH geht es nicht.

              #17740337
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                Is de bekende massaverbindingsstoring , dacht dat deze meer bij de “oudere”
                bouwjaren voorkwam en niet de latere en laatste A en G versies omdat die al
                fabrieksaf daarop gecheckt waren.
                Ook heeft hij de P1106 bijbehorende melding niet gehad.

                #17740338
                gijzbed-opc
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Oke dat zou dan mooi zijn,als dit fabrieksaf gecheckt is.

                  Dan blijft over een defecte Lmm mischien.??

                  Gr.Peter.

                  Nog ff gelezen en….
                  Probleem is dat mijn Zafira OPC uit 2003 inhoud.

                  Dussss toch maar ff de massa verbindingen checken.

                  #17740339
                  Dave Joosten
                    Lid sinds:
                    8 August 2010

                    Alvast erg bedankt voor het meedenken. Ik ga morgen als eerst even de massa-verbindingen checken.
                    Had dit probleem ook even bij problemcar neergelegd, hier kreeg ik een reactie dat het kan zijn dat doordat mijn uitlaat lekt, waardoor ik de benzinelucht in de auto krijg, de labosonde-sensor verkeerde waardes meet waardoor de ecu het brandstofmengsel steeds gaat aanpassen. Dit kan dan ook de oorzaak zijn dat hij inhoud omdat ie dan te wei nig of te veel brandstof krijgt.
                    Wat denken jullie?

                    #17740340
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      Controleren kan nooit kwaad , maar het probleem had toch
                      bij de dealer getackeld moeten zijn/worden die hebben de
                      apparatuur en kennis hiervan (zou je denken).
                      Anders ga je op de bonefooi diverse mogelijke delen vervangen
                      die niet echt goedkoop zijn (injectoren,drukregelaar,brandstofpomp,
                      mapsensor,luchtmassameter,lambdasonde’s)

                      #17740341
                      Dave Joosten
                        Lid sinds:
                        8 August 2010

                        Dit vind ik ook zo verneukeratief, ze hebben een computer die de storing uitleest maar die storing kan weer verschillende oorzaken hebben. “dit moeten ze dan even uitzoeken” maar dan ben ik al 200 euro lichter en dan is het nog niet eens gerepareerd.
                        je zou toch denken dat ik niet de eerste ben met dit probleem en dat er procentueel de kans het grootst is bij een bepaalde oorzaak en dat ze dat als eerste uittesten…maar nee, ze gaan alle stapjes 1 voor 1 doen…

                        #17740342
                        gijzbed-opc
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Hoi Dave.
                          Ik heb al 2x een los zittend uitlaat spruitstuk moeten vast draaien.
                          Maar hierbij nog nimmer verkeerde waarden gehad waardoor hij slecht ging draaien.
                          Pas op dat ze je niet gelijk op kosten jagen bij de dealer.

                          Mvgr.Peter.

                          #17740343
                          ZA4A OPC
                            Lid sinds:
                            19 June 2009

                            @gijzbed-opc ik heb zelf al een keer de storingskode P1106 gehad en bij het uitlezen was het
                            vuldruk turbo volgens mijn garage zou het inhouden dat de turbo druk verliest en dat bleek ook zo
                            te zijn want er zat een haarscheurtje in de slang van de turbodruksensor.
                            want ik had in eerste instantie ook tegen de monteur gezegd dat het aan de kabelboom lag
                            deze hebben ze toen ook opnieuw gesoldeerd maar het probleem was nog steeds niet weg
                            en toen hebben ze de sensor gecheckt en die was goed en ze hebben nieuwe software
                            er op gezet (1 gelukje want ik heb nu 200PK want is de nieuwere software 2e deel 2003 hahaha)
                            maar dat was het ook niet toen zei de monteur ik ga toch je turbodruk sensor vervangen
                            en toen die deze eraf haalde zag hij bij toeval het scheurtje in het slangetje.
                            ik hoop dat je hier wat mee kan.
                            greetz Marcus

                            #17740344
                            Dave Joosten
                              Lid sinds:
                              8 August 2010

                              Hallo,

                              Een week geleden is de storing P170 bij mij gereset, afgelopen week is er +/- 200KM de zafira gereden en is de storing niet teruggekomen…wat kan ik nu al uitsluiten wat het niet is…

                              Mvg

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.