Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › storingscode E170 (of P170)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2010 om 14:46 #17226891
Hallo,
weet iemand wat de meest voorkomende mankement is als er een storingscode E170(of P170,misschien niet goed verstaan) Volgens de Opel-monteur heeft het te maken met een brandstofcorrectie,brandstofdruk. Dit kan duiden op verschillende oorzaken zoals slechte/defecte injector.
Probleem is dat mijn Zafira OPC uit 2003 inhoud, bij koude start komt er benzine-lucht in de auto, waardoor er het motormanagement lampje gaat branden. Is nu gereset maar voor hoe lang…
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ps Kun j ergens de storingscodes terugvinden en wat ze inhouden en wat de mogelijke oorzaken zijn?Mvg
9 oktober 2010 om 18:44 #17740333Daar kan die Opel-monteur wel eens een punt hebben.
P170 is idd een brandstofprobleem indicatie.
Kan van alles zijn arm/rijk , komt regelmatig voor bij getunde
motoren waar dingen (softwarematig) gewijzigd zijn.
Als je het hebt laten reseten en er is verder niets aan gedaan
is de kans zeer groot dat ie weer snel komt opduiken.
De dealer zou (zeker als je auto standaard is) er wat aan moeten
kunnen vinden en verhelpen.
Storingcodes kun je op dit forum ook via de zoekfunctie opduiken.9 oktober 2010 om 20:17 #17740334P0170 = FUEL TRIM MALFUNCTION (BANK 1)
korte samenvating dit betekend dat op bank 1 al meerdere malen het brandstof mengsel is aangepast door de ecu
oorzaak kan zijn injector, lucht sensor, temperatuursenor of mogelijk klep die niet zuiver meer sluit.
10 oktober 2010 om 08:41 #17740335Beste Dave.
Hier over is al veel gepost op de Duitse Fora’s.
ik hoop dat je wat duits kan anders kan ik het wel vertalen.Okay,
Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.
Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.
Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Hoffe, dass Edi16 mir jetzt dabei hilft.
An die Leute aus dem Rhein Main Gebiet: Bei Bedarf PM an mich. Ich kann aktiv helfen. Für alle anderen: Bitte den FOH auf eine Technische Information aus dem eigenen Hause ausprechen mit folgendem Thema: “Fehlercode P1106 / Fehlerhafte Vercrimpung / Massekabel”.
Mir unbegreiflich, dass hier wie wild Sensoren tauschen für viel $$$, aber ihre eigene TI`s nicht lesen. Jetzt ist mir auch klar, warum meine Lambdasonde eigentlich okay war beim Durchmessen.. naja, besser trotzdem mal getauscht. Sind ja nur 156 Euro Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.
Gr.Peter.
10 oktober 2010 om 08:44 #17740336Okay Leute. Hier ist er. Ist mir aber unverständlich, wie Ihr ihn nicht finden kontet. Er ist wie von mir beschrieben exakt unter dem Schlauch, der vom LLK führt. Schlauch abmontieren, kleines Blech abschrauben, an welchem der Kabelstrang befestigt ist und los geht`s. Bedenkt, dass ihr eine spezielle Klemme für diese Verbindung der 4 braunen Massekabel-Enden braucht. Also so ganz ohne UnfOH geht es nicht.
10 oktober 2010 om 08:59 #17740337Is de bekende massaverbindingsstoring , dacht dat deze meer bij de “oudere”
bouwjaren voorkwam en niet de latere en laatste A en G versies omdat die al
fabrieksaf daarop gecheckt waren.
Ook heeft hij de P1106 bijbehorende melding niet gehad.10 oktober 2010 om 09:05 #17740338Oke dat zou dan mooi zijn,als dit fabrieksaf gecheckt is.
Dan blijft over een defecte Lmm mischien.??
Gr.Peter.
Nog ff gelezen en….
Probleem is dat mijn Zafira OPC uit 2003 inhoud.Dussss toch maar ff de massa verbindingen checken.
10 oktober 2010 om 16:58 #17740339Alvast erg bedankt voor het meedenken. Ik ga morgen als eerst even de massa-verbindingen checken.
Had dit probleem ook even bij problemcar neergelegd, hier kreeg ik een reactie dat het kan zijn dat doordat mijn uitlaat lekt, waardoor ik de benzinelucht in de auto krijg, de labosonde-sensor verkeerde waardes meet waardoor de ecu het brandstofmengsel steeds gaat aanpassen. Dit kan dan ook de oorzaak zijn dat hij inhoud omdat ie dan te wei nig of te veel brandstof krijgt.
Wat denken jullie?10 oktober 2010 om 17:41 #17740340Controleren kan nooit kwaad , maar het probleem had toch
bij de dealer getackeld moeten zijn/worden die hebben de
apparatuur en kennis hiervan (zou je denken).
Anders ga je op de bonefooi diverse mogelijke delen vervangen
die niet echt goedkoop zijn (injectoren,drukregelaar,brandstofpomp,
mapsensor,luchtmassameter,lambdasonde’s)10 oktober 2010 om 18:00 #17740341Dit vind ik ook zo verneukeratief, ze hebben een computer die de storing uitleest maar die storing kan weer verschillende oorzaken hebben. “dit moeten ze dan even uitzoeken” maar dan ben ik al 200 euro lichter en dan is het nog niet eens gerepareerd.
je zou toch denken dat ik niet de eerste ben met dit probleem en dat er procentueel de kans het grootst is bij een bepaalde oorzaak en dat ze dat als eerste uittesten…maar nee, ze gaan alle stapjes 1 voor 1 doen…10 oktober 2010 om 20:02 #17740342Hoi Dave.
Ik heb al 2x een los zittend uitlaat spruitstuk moeten vast draaien.
Maar hierbij nog nimmer verkeerde waarden gehad waardoor hij slecht ging draaien.
Pas op dat ze je niet gelijk op kosten jagen bij de dealer.Mvgr.Peter.
12 oktober 2010 om 19:34 #17740343@gijzbed-opc ik heb zelf al een keer de storingskode P1106 gehad en bij het uitlezen was het
vuldruk turbo volgens mijn garage zou het inhouden dat de turbo druk verliest en dat bleek ook zo
te zijn want er zat een haarscheurtje in de slang van de turbodruksensor.
want ik had in eerste instantie ook tegen de monteur gezegd dat het aan de kabelboom lag
deze hebben ze toen ook opnieuw gesoldeerd maar het probleem was nog steeds niet weg
en toen hebben ze de sensor gecheckt en die was goed en ze hebben nieuwe software
er op gezet (1 gelukje want ik heb nu 200PK want is de nieuwere software 2e deel 2003 hahaha)
maar dat was het ook niet toen zei de monteur ik ga toch je turbodruk sensor vervangen
en toen die deze eraf haalde zag hij bij toeval het scheurtje in het slangetje.
ik hoop dat je hier wat mee kan.
greetz Marcus16 oktober 2010 om 06:05 #17740344Hallo,
Een week geleden is de storing P170 bij mij gereset, afgelopen week is er +/- 200KM de zafira gereden en is de storing niet teruggekomen…wat kan ik nu al uitsluiten wat het niet is…
Mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.