Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › storingen
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maart 2018om 19:02 door bigboy66.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2009 om 20:06 #17211393
Hallo,
Daar was ik weer !!!!!!
heb me maar opnieuw aangemeld e.d.
geen respons over mijn ww die ik was vergeten!!!Het volgende:
inbezit van een vectra B CDX 2.0XEV station automaat op gas bj97alles werk perfect naar mijn weten op mijn computer display krijg ik een aantal storingen die niet kloppen sensoren zullen kapot zijn dat vindt ik niet zo belangrijk!
– peil ruiten
– olietekort (staat gewoon op peil hanmatig elke week check ik die)
– remvoeringennu het volgende mijn traject km doet het gewoon als ik rij!
staa ik voor het stoplicht dan gaat ie na +/- 4sec op F
trek ik op dan gaat ie verder waar ie gebleven is !
wat zou dit kunnen zijn?
ook doet mijn gem brandstof verbruik het niet en rijberijk!wat is het Verbruik op gas? zou lager moeten zijn K&N inlegfilter en iridium bougies? nu 1:7,8
Nog een ding waar ik niet uitkom en nergens ge zien heb
Als je voor de auto staat zit de accu aan de rechterkant, tussen de afschermkap van de radiateur en de accu zit een ronde soort stekker doos (bij mij onder de verdamper !)deze is bijna helemaal weggesmolten daarin zitten 7 draden!
mijn vraag is zitten daar weerstanden in of iets?
anders ga ik deze verbinding op een andre manier met elkaar verbinden!bvd Wiboman
14 augustus 2009 om 16:00 #17510997Check control:
> Meldingen:
– peil ruitensproeier
– oliegebrek
– remvoeringendeze zouden kunnen zijn veroorzaakt door de gesmolten stekker, maar sensoren zouden ook kapot kunnen zijn.
> Verbruiks computer:
– kan worden veroorzaakt door LPG systeem (doet ie dit ook op benz?)
– kan veroorzaakt worden door de gammele stekker
– kan veroorzaakt worden door verkeerde programmering> Verbruik:
– dit is geheel afhankelijk van je rechtervoet.
– als alle waarden juist zijn, zou de auto ongeveer 1 op 10 a 1 op 11 moeten rijden op gas, en 1 op12 a 1 op 13 op benzine.Dit kan veroorzaakt worden door een Sensor met verkeerde waarden.
zoals:
– Luchtmassameter
– Temperatuursensor motorregeling (onder dis module)
– Lambda sondeWillem
15 augustus 2009 om 18:46 #17510998thanx
ik heb i.d. een gesmoltenstekker waarschijnlijk door het accuzuur!
dat is de stekker rechts onder naast de accu bak!
gaan 6 draden in komen er 9 uit of andersom ligt er maar net aan hoe je het bekijkt!
zitten geen weerstanden in de stekker heb na gevraagt bij de opel!kon hem ook niet doorpiepen heb hem maar dicht getaped en bij de koplamp gelegt!
lucht massa meter heb ik vv nu verbruik op 1:7,8! ipv 1:6,7
ga van de week ff kijken naar de temp sensor onder de dis ontsteking,ik snap alleen niet wat dat te maken heeft met het brandstoverbruik (hoe kan ik deze testen?)– lambda sonde is deze te testen of ie nog functioneerd?
– Check control: welke stekker is dat ? ik heb wel enigetijd geleden gehad dat mijn display helmaal nix meer deed dit was een losse stekker die ik via de sleede van de radio heb weten te verhelpen! (alles doet het gewoon en die sensoren vindt ik op dit moment niet belangrijk, eerst maar alles aan de tor doen die moet je van A naar B brengen!!!)
– ga ook maar de compu uitlezen mischien kom ik meer te weten!– over gas gesproken heb ik gelezen dat de afstelling per motor type verschillend is dit staat op een eprom en daarna regelt ie zich zelf m.a.w. als ik de standaard geg. kan veranderen of een gas boer weet die dat zou kunnen zou dat ook meekunnen helpen op mijn brandstof verbruik omlaag te krijgen!
15 augustus 2009 om 18:58 #17510999Check control:
> Meldingen:
– peil ruitensproeier
– oliegebrek
– remvoeringendeze zouden kunnen zijn veroorzaakt door de gesmolten stekker, maar sensoren zouden ook kapot kunnen zijn.
> Verbruiks computer:
– kan worden veroorzaakt door LPG systeem (doet ie dit ook op benz?)
Ja dit doet ie ook op benzine
– kan veroorzaakt worden door de gammele stekker –> welke?
– kan veroorzaakt worden door verkeerde programmering
Ik denk inderdaad dat dit het probleem is !gaa er aan werken!
> Verbruik:
de auto sinds dat ik hem heb rijdt 1:9 ongeveer op benzine (het is wel een automaat!)Wibout
15 augustus 2009 om 23:23 #17511000Wat heeft deze temperatuursensor met het verbruik te maken:
dat zal ik eens uitleggen.
Deze sensor is PUUR voor de motorregeling, en NIET voor de meter op je teller, deze meter zegt er dus niks over wat de sensor aan je motorcomputer doorgeeft.
Als deze waarde nou onjuist is, meestal geeft ie dan een VEEL te lage temperatuur door.
Dan, denkt je motorcomputer dat de motor nog koud(er) is en stelt de motor af op de temperatuur die deze denkt dat de motor is, dus wat de sensor aan geeft.
als deze waarde TE LAAG ligt zal de computer meer brandstof gaan inspuiten, omdat een koude motor meer brandstof nodig heeft.
Dit word dan ook niet gecontroleerd omdat de Lambda sonde (uitlaatgas meting) niet word uitgevoerd omdat daar volgens de sensor de motor te koud is, deze werkt pas boven een bepaalde motortemperatuur.
Deze gegevens worden eveneens aan de GAS computer doorgegeven, daar deze de motorsensoren gebruikt om zijn info vandaan te halen.
Als dat niet helpt, dan kan je altijd naar een Autogasspecialist om je gasverdamper te laten controleren, en de afstelling na te laten kijken of verbeteren.
Willem
16 augustus 2009 om 07:57 #17511001mare als ik het zo lees en er verwacht word dat het smelten is gekomen door accu zuur dan zou ik als ik jou was een andere accu nemen want een accu van vandaag hoort gewoon niet te lekken, is namelijk allemaal onderhoudsvrij. En een complete stekkerdoos die gesmolten is moet gewoon voor problemen zorgen, die doos zit er neem ik aan niet voor niets.
16 augustus 2009 om 11:42 #17511002Thanx maar de accu is pas vervangen toen ik hem kocht in dec.08 heb ik deze meteen vv door een nieuwe!
zoals je mischien weet blijft accuzuur doorbijten en als er water bijkomt gaat het nog sneller!
bvd
Wibout16 augustus 2009 om 11:50 #17511003Thanx willem dat klint me wel logisch in de oren als ik dat zo hoor?
Zoals je mischien weet heb ik nog 2 Mercedesssen een 230E uit 90 en een W108 280SE uit 1968 en daar gaat het om dit is een auto met mechanische inspuiting en op de mechanische injectiepomp zit ook een koudloopregeling hier wordt deze geschakelt door een thermostaat maar het principe is het zelfde!!
ik ga er naar kijken dat veklaard ook dat ie op beide brandstoffen zo duur loopt?Je zij dat ie onder de ontsteking zit kan je dus zoals gewoonlijk bij opel lekker goed bij maar niet heus!
daar gaan we a.s. vrijdag avond/ nacht naar kijken!
Weet jij wat zo ongeveer kosten of ff sloop rijden???groet Wibout
20 augustus 2009 om 15:57 #17511004je kan er aardig bij hoor.
alleen makkelijker even de bougiekabels aal de kant te leggen.
Ow is dat koud start ventiel al kapot geweest bij je benz, deze willen wel kapot gaan namelijk, dan krijg je m gewoon NIET Meer aan omdat de motor ZO verzopen is dat ie niet meer kan ontbranden.
en de benz, met Bosch K-Jetronic systeem zeker??
Willem
20 augustus 2009 om 20:30 #17511005Hallo,
Nee het is geen K-Jetronic das is veel te nieuw?
het gaat hier om de W108 280SE uit 1968 deze heeft een mechanische injectie pomp in lijn dit gaat met nokken die de inspuiting bepalen je kan deze motoren moeilijk opvoeren omdat de nokken voor de hoe veelheid brandstof zorgen en dat zijn vaste gegevens!
je kan hem gewoon starten en na een tijd als je ergens voor stil moet staan slaat ie af en moet je inderdaad wachten tot ie is afgekoeld! er zit een kleine thermostaat op die moet opengaan als de motor warm is en als dat niet gebeurd ja dan heb je een probleem!
het is een heel erg complex er zijn maar een aantal bedrijven in nederland die zich aan revisie wagen van zo’n pomp dat zegt genoegik heb mijn compu uitgelzen kwam niet verder dan canbus error!
iso9140
pwk 2000
gaf ie ook nog aan als ik me goed herinner!
met een ODBIIWibout
20 augustus 2009 om 20:53 #17511006Dat is inderdaad wel ouderwets.
was zelf eens wezen kijken voor een W107 350SLC V8 uit 71 met een geregelde Bosch K-jetronic erop.
Deze had een kapotte Koud start verstuiver, zoals bijna elke haha…
===================================================
X20XEV kan je niet met OBD-II of EOBD goed uitlezen.
hiervoor heb je een TECH-II of testkast met software voor oudere opels nodig.
Wel kan je m met een paperclip uitlezen.
lees dit topic maar eens:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060&page=2
Willem
26 augustus 2009 om 18:11 #17511007Thanx,
een beetje een late reactie waarschijnlijk het probleem gevonden een lekke vacuumslang voor de 2de trap van mijn gas!
temperatuur zender vv die naar de computer nu kijken wat nu het verbruik is!
je kon er inderdaad makkelijk bij!
als dat goed is naar mijn andre storingen kijken o.a.
olie tekort
pijl ruitesproeier
remvoeringen
de centrale deurmotor rechts voor maken
uitlaat achterste demper vvis het zo bij een CDX uitvoering dat je ramen automatisch moeten sluiten als je je ab gebruikt om de auto te locken?
mvgr Wibout
6 maart 2018 om 19:02 #18353540vecta 2.0cdx.bwj 1997 . mijn automatenbak wil af en toe niet schakelen.hij blijft dan in de hoogste versnelling staan.als ik de auto uit zet en opnieuw start is het vaak verholpen.wat kan het probleem zijn. alvast bedankt. groeten marcel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.