Storing Zafira lampje motorkoeling en toerental 0

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Storing Zafira lampje motorkoeling en toerental 0

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    haantje

Vraag, Ik heb een Zafira 2,2 DTI 2002. Probleem (voortdurend) na een kilometer of 10/15 gereden te hebben slaat deze in
      in het noodprogramma en het lampje van elektronisch gestuurde motorkoeling gaat branden. Toerental helemaal op 0 en vaak
      slaat de motor af. Weer aan de praat moet ik heel veel gas geven/toeren en kom ik wel weer thuis, maar heeft continu het probleem dat ie wil afslaan/ geen toeren. Staat ie weer uren/nacht stil dan start ie wel weer en de eerste kilometers geen probleem. Garage uitgelezen, weten het niet precies/vaag. Geen zin om veel geld uit te geven. Hebben jullie een idee, misschien iemand hetzelfde probleem gehad.
      Alvast bedankt voor jullie reactie,

Jan

koenelsenaar
      Deelnemer

waar kom je vandaan? met opcom of tech 2 kun je zo de storingscode achterhalen. Is wat uitgebreider dan universeel apparaat om uit te lezen.

Dolby
        Deelnemer

Inderdaad even laten uitlezen bij een Opel dealer en of natuurlijk met een Op-com dan krijg je een juiste foutmelding te zien waarmee je iets kunt gaan oplossen.

-Word de motor te warm?
          -Mogelijk een sensor die kapot is?

haantje

Bedankt voor jullie reactie, heb mijn auto wel uit laten lezen, niet een opel dealer. Deze kon er niet veel uithalen, misschien niet het goede apparaat.
            Motor wordt niet niet te warm. Krukassensor zou het mogelijk kunnen zijn?

Zal binnenkort naar de Opel dealer, keer geweest omdat de motor vaak in de beveiliging sloeg. Uitgelezen, kreeg een
            heel moeilijk verhaal te horen waar het misschien aan kon liggen.
            Kennis die jaren bij Opel heeft gewerkt, heeft ‘m meegenomen. Bleek een poreuze slang te zijn, deze zat op een hele
            lastige plek, daarna probleemloos, maar nu dit weer,
            EGR klep ook problemen, niet echt lekker deze auto.

Dolby
            Deelnemer

Terwijl de 2.2 DTI eigenlijk zeer betrouwbaar over het algemeen zijn. Hele goede sterke motor normaal gesproken. Maar goed onderhoud is ook heel belangrijk natuurlijk.
              Je weet niet wat de vorige eigenaar heeft uitgevoerd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.