storing tigra c20ne

Forumindex Forums Modellen Tigra storing tigra c20ne

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254616
    my ride
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      beste opel freaks :D

      heb bij een tigra een 2.0 liter motor ingebouwd.
      alles leuk en aardig,motor loopt prima,alleen zit ik met een probleem.
      heb de draden aangesloten,kleur op kleur.zoals de site van corsanova ook beschrijft.
      het vreemde doet zich voor :wtf ik heb geen oliedruk lampje,geen storingslampje,en er komt rook van uit de tellerbak.
      lampje van groot licht en mistlicht branden ook :hmmz
      heb wel is vaker een 2.0 ingebouwd,maar dit heb ik nog niet meegemaakt
      iemand enig idee? :cry

      het gaat om:tigra x14xe bj 96
      nieuwe motor c20ne uit astra gsi bj 94

      #18097694
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ergens een spanning en/of massa verkeerd zitten..

        Willem

        #18097695
        my ride
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2010

          jep,ben dr bang voor.als ik tijd heb zal ik alles eens ff nalopen. ben aan het kijken of ik ergens schema’s vandaan kan halen (duidelijke) ;)

          #18097696
          Looney
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2010

            Geschakelde plus in het motorruim goed aangesloten? van Tigra boom naar motorboom bedoel ik dan.

            #18097697
            my ride
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 September 2010

              ja als het goed is wel :kewlpics welke draad (kleur) bedoel jij dan?

              #18097698
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Geschakelde + is altijd Zwart..

                #18097699
                my ride
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 September 2010

                  nou mensen ik heb een ff gekeken.heb nu dus geen toerental signaal op dashboard geen olielampje geen storingslampje.
                  ik heb een groene draad over.in de motor ruimte,dus het is niet zo gek dat ik geen toerenteller heb.alleen heb ik ook geen groene draad meer waar die op kan zetten.heeft iemand toevallig een schema van de c20ne en de x14xe?

                  #18097700
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Toerental draad komt bij de Tigra (X14XE) vanaf de motorcomputer..

                    bij de C20NE komt ie normaal ook daar vandaan (groene draad op de bobine en motorboom komt ook van de Computer trouwens..

                    Willem

                    #18097701
                    my ride
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 September 2010

                      ben dus ff aan het meten geweest.
                      vanaf de bobine gaat de groene draad naar de ecu.(bij het starten hele kleine spanning +- 0.15v ) lijkt mij te kloppen

                      de groene draad UIT de ecu richting toerenteller is 12v
                      dat lijkt mij niet logies. dit meet ik als ik de auto op contact zet?????

                      #18097702
                      my ride
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 September 2010

                        zit te denken…..:P misschien ecu defect??

                        #18097703
                        my ride
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 September 2010

                          iemand nog enig idee???????

                          #18097704
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Hoe heb je gemeten onder het dash, en in de motorruimte???

                            De Groene draad geeft overal hetzelfde signaal..
                            met enkel Contact aan zal dat +12Volt kunnen zijn, of -12Volt
                            met draaiende motor geeft deze dan 2 pulsen, ik dat het in negatief was.
                            2 pulsen per motoromwenteling.

                            Opel draadkleuren blijven in basis het zelfde:
                            Rood = constant+ (Kleuren erbij zoals bijvoorbeeld rood grijs, of roodzwart is om aan te geven dat het om een bepaald circuit gaat)
                            Zwart = geschakeld+ (kleuren erbij zoals Zwart grijs of zwartgeel, dat dit een bepaald circuit betreft)
                            Bruin = Massa-

                            Let op Stuurdraden vanaf de motorcomputer zijn meestal ook Zwart met een kleurtje, deze kunnen ook massa – geschakeld zijn.

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.