Storing temperatuur meter & verwarming van de kachel

Forumindex Forums Modellen Astra Storing temperatuur meter & verwarming van de kachel

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    RemcoHwijk

Sinds vandaag merkte ik dat als ik aan het rijden was, dat mijn kachel in een keer koude lucht blaast (terwijl mijn verwarming op rood staat). Toen ik dit merkte zag ik ook dat mijn temperatuur meter naast mijn snelheidsmeter langzaam naar de 80 graden gaan (terwijl deze altijd ronde de 90 staat als ik aan het rijden ben. Toen ik weer terug reed van me werk had ik gewoon weer warme lucht, maar na 15 minuten rijden werd dit weer koud en ging mijn temperatuur meter weer naar de 80 graden. Het gaat om een Opel astra uit 1999 (station).
      Zou dit misschien de sensor van mijn temperatuur meter kunnen zijn?
      Alvast bedankt voor de reacties.

theunm

ik gok op thermostaat stuk

RemcoHwijk

@theunm wrote:

ik gok op thermostaat stuk

Is zoiets makkelijk zelf te vervangen? Eventueel iemand ook wat tips/uitleg daarvoor?

theunm

dat hangt van 2 dingen af
            1 jou sleutel ervaring
            2 welke motor er in jou astra zit soms is het heel makkelijk en soms ook niet

opel-mark
            Deelnemer

Als je bijvoorbeeld een 1.6 8 klepper hebt zoals ik vroeger dan zit hij achter de distrubutieriem, en daar wordt je niet vrolijk van.

RemcoHwijk

Mijn sleutel ervaring is minimaal op gebied van een auto. Heb een 1.6 16V

Sent from my iPhone using Tapatalk

RemcoHwijk

Probleem is inmiddels opgelost. Mijn radiateur was kapot. Bedankt voor de reacties

Sent from my iPhone using Tapatalk

RemcoHwijk

Probleem dus toch niet opgelost. Bij de garage hebben ze mij verteld dat het de radiateur was. Deze is dan ook vervangen door de garage.
                    3 dagen later keek ik mijn koelvloeistof weer na, en kwam tot de ontdekking dat deze (weer) bijna leeg was.
                    Nadat ik mijn olie dop los maakte zag ik dat er allemaal witte slijm opzat.
                    Kan ik er nu van uitgaan dat mijn koppakking lek is?
                    En hoort dit de garage van te voren niet al gecheckt te hebben? Krijg namelijk de indruk dat de radiator dus gewoon in prima staat was, en dus niet vervangen hoefde te worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.