Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Storing Sintra automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2012 om 20:17 #17246164
Hallo
Het volgende,
Sinds tijdje bezig met een sintra die rijp was voor de sloop weer in ere te herstellen.
Nu heb ik al vervangen: Motor 3.0 V6 (heeft nu hartje van een omega met wat aanpassingen)
Computer
Automaat
Automaatcomputer.Motor loopt goed, geen storingen echter nu heb ik storing in de automaat
Hij komt voor geen meter voor of achteruit.
Als ik de computer uitlees krijg ik storingscode 39Als ik het goed begreep is dit een in of uitgaant signaal van de bak.
Nu beide sensoren vervangen, draad naar computer getest en niets kunnen vinden.Is er een mogelijk heid de sensoren te testen of de computer na te kijken?
Gaarne jullie reactiesMvgr
Michel5 februari 2012 om 20:55 #17988015hey mede sintra rijder :thumb
Ik heb een werkplaats handboek op de PC van de sintra en zal eens kijken of ik daar die code 39 terug kan vinden.
Je kan ook eens bij de dealer kunnen vragen wat die code 39 inhoud zodat je weet waar die storing vandaan komt.
Je kan ook eens een andere automaat computer proberen….als het dan goed is licht het dus aan de computer.
Ps: Ik weet niet of je je al voorgestelt hebt op het forum in het “even voorstelllen”topic maar foto’s zijn welkom.
gr.paul
5 februari 2012 om 21:02 #17988016Hey paul.
Ik wil de stap naar de dealer (lees daarnaartoe slepen) nog even uitstellen maar ben ondertussen wel bijna ten einde raad.
Voorlopig nog te druk met andere dingen ben ook zelfstandig ondernemer.De oude automaat computer was doorgebrand op 2 weerstanden die de ingaand en uitgaand signaal verwerken, dus andere computer bij de sloop gehaald en deze zag er pico bello op het oog uit van binnen, echter hij doet niets.
Kan je mij toevallig daar een copie van sturen die digitale handboek?
greets
Michel5 februari 2012 om 21:09 #17988017Ik was al aan het kijken of ik het handboek kan kopieren en naar jou versturen.
Ik ben daar niet echt een held in maar zal het proberen.
wat ik wel vond is de foutcde: code 39 is te hoge spanning op de lambdasonde
Mischien dat je daar iets verder mee komt.Intussen probeer ik het hand boek naar je toe te krijgen.
gr.Paul
5 februari 2012 om 22:01 #17988018Hoi paul,
Dit is een motorstoring neem ik aan,
Als ik de motor uitlees krijg ik geen foutmeldingen.Echter als ik de automaat uitlees krijg ik foutcode 39
Nou begreep ik van opel garage dat het 1 met het ander verband houdt maar dan moet wel de computer voor de motor een storing aangeven.maar alvast bedankt voor het meedenken
Michel.11 februari 2012 om 20:55 #17988019Hey Michel,
Ik heb de link naar het Werkplaats handboek via PM verstuurd dus even aanklikken.
Als je die aanklikt kun je hem opslaan of openen (ik zou opslaan doen)
Dan heb je als het goed is het hele Werkplaats hand boek.Is wel in het duits maar is wel redelijk duidelijk en begrijpelijk.
gr.Paul
16 februari 2012 om 19:55 #17988020Beste Sintra liefhebbers, mag ik er even tussendoor komen? Kunnen jullie mij helpen. Ik heb een Sintra waarvan ik de accu zo net heb vervangen, maar desondanks start hij niet door, maar slaat af. Moet ik nog iets resetten?
16 februari 2012 om 20:07 #17988021@HarryVr wrote:
Beste Sintra liefhebbers, mag ik er even tussendoor komen? Kunnen jullie mij helpen. Ik heb een Sintra waarvan ik de accu zo net heb vervangen, maar desondanks start hij niet door, maar slaat af. Moet ik nog iets resetten?
Hallo Harry,
Na het vervangen van de accu hoef je niks te resetten.
Heb je de zekeringen al gecheckt,brandstof pomp relais,bougies,dynamo,bobine,bougie kabels,contactslot schakelaar bij het contactslot of massa van blok naar carrosori???? kan echt vanalles zijn.Meten is weten zeg ik altijd.
Wat voor Sintra heb je eigenlijk…2.2 16v ,2.2td of 3.0 v6?
Wat ook wel prettig is voor de mede forumers en ook enig zinds verplicht is>>>> STEL JE EERST EVEN VOOR IN DE TOPIC” EVEN VOORSTELLEN” wordt wel gewaardeerd denk ik :thumb
gr.Paul
16 februari 2012 om 20:09 #17988022owja Harry…..maak even een eigen topic aan met je probleem…dan blijft het overzichtelijk
17 februari 2012 om 23:50 #17988023na je handleiding uitgepuzeld te hebben heeft dit helaas geen nieuwe feiten opgelverd, ik ga maandag proberen de sintra naar de garage te brengen, daar ik nog 15 dagen garantie heb op de automaat bak
Dit weekend weer even de computers inbouwen.
Uiteraard laat ik je de uitkomst weten.
groet
18 februari 2012 om 08:58 #17988024jammer dat je niks heb kunne vinden.
Dus de sintra op de autoambulance??? of hoe wil je dat doen.
Slepen zou ik niet doen als ik jou was…vind de automaat niet prettig denk ik.Ik wacht het af wat het is geweest en of het opgelost kan worden..
succes.
gr.Paul
19 februari 2012 om 13:03 #17988025de garage zit aan het eind van de weg bij mij dus slepen kan nog wel, zolang je maar niet te hard sleept
15 april 2012 om 20:58 #17988026Ola
Tijdje niets van me laten horen, druk druk druk, en no money voor opel garage helaas.Na veel rommelen, heb ik de storing uit de computer gekregen, en het ongelooflijke gebeurde, hij rijdt cq reed voor 100 meter.
Daarna begint iets onder de kap veel lawaai te maken, en de automaat te slippen. Dit doet hij telkens bij een koude start. zodra hij ook maar iets warm is dan stopt hij er weer mee.Ik denk toch dat deze 2de versnellingsbak ook defect is.(de eerste had te lage oliedruk in de auomomaat) het lijkt erop dat deze dat ook heeft.
Iemand een idee? welke code automaatbak zit erachter en kan ik een andere bak van een V6 erachter zetten? bijv. Vectra B v6 of signum?
Groet
Michel15 april 2012 om 21:06 #17988027AF30 dacht ik..
Maar een te lage oliedruk komt niet al te vaak voor…
Willem
15 april 2012 om 22:04 #17988028weet niet of het mogelijk is maar als het goed is is de 3.0l v6 van de omega hetzelfde dus lijkt het mij dat de automaatbak van een omega ook moet passen.
anders gewoon een sloperij bellen die een sintra v6 heeft staan met een goeie bak.
Ik weet dat in Hoogeveen een sloper zit die een stuk of 4 sintra’s heeft staan waaronder zowiezo 1 v6 (DB autodemontage…adverteerd op speurders)
gr.Paul
15 april 2012 om 22:06 #17988029die gaat niet passen!!!!
deze heeft achterwielaandrijving en jouw sintra voorwielaandrijving..
dan zal de bak van een Vectra eerder passen.
willem
15 april 2012 om 22:10 #17988030@wim-v6 wrote:
die gaat niet passen!!!!
deze heeft achterwielaandrijving en jouw sintra voorwielaandrijving..
dan zal de bak van een Vectra eerder passen.
willem
is ook zo…dom he :jerry
15 april 2012 om 22:13 #17988031Ach wie is er op dit uur nog wakker.
Even lopen zoeken, En onder een Sintra zit een AF 30, nergens anders gebruikt dan op de sintra 3 liter.
De vectra heeft een zelfde bak, zal zo moeten passen maar als ik je manual goed lees heeft deze geen N stand, en is de AF 30 aangepast voor hogere toerentallen van de sintra. nou vind ik dat niet erg, dat is softwarematig te beveiligen.Echer die N stand….. mischien de computer overzetten van de Vectra B optie?
15 april 2012 om 22:20 #17988032neutraal had er van mij ook niet op gehoeven…gebruik hem (bijna) nooit.
hoe dat zit met de software moet je mij niet vragen…nooit in verdiept zeg maar.
ik zou gewoon weer een goeie bak opzoeken van een sintra v6 maar dat ben ik :sleeping
ps: 1000 berichten grens berijkt :jerry :jerry :wors :wors :wors
15 april 2012 om 22:34 #17988033Ja uiteraard, echter die beginnen schaars te worden en voor 500 begint het pas,
Tevens zelfs de vectra V6 heeft een N stand, dus wat ze bedoelen in de handleiding weet ik niet.De automaatbakken voor de vectra staan met bosjes tegelijk op internet en voor veel goedkoper daarom.
Ikzelf ben ook geen software of kabelboom goeroe, echter nood breekt wetten.Op deze bak heb ik zelfs de sensoren rechtstreeks doorverbonden op de computer om de storingen eruit te krijgen.
Maar wat dit schapend geluid is wat hij nu maakt…..als sla je me d#@&^d15 april 2012 om 22:43 #17988034@mcc_alive wrote:
Ja uiteraard, echter die beginnen schaars te worden en voor 500 begint het pas,
Tevens zelfs de vectra V6 heeft een N stand, dus wat ze bedoelen in de handleiding weet ik niet.De automaatbakken voor de vectra staan met bosjes tegelijk op internet en voor veel goedkoper daarom.
Ikzelf ben ook geen software of kabelboom goeroe, echter nood breekt wetten.Op deze bak heb ik zelfs de sensoren rechtstreeks doorverbonden op de computer om de storingen eruit te krijgen.
Maar wat dit schapend geluid is wat hij nu maakt…..als sla je me d#@&^dsommige vragen idd soms de hoofdprijs voor een onderdeel maar soms moet je mazzel hebben…echter de sloperij in Hoogeveen is best wel schappelijk met zijn prijzen.
tijdje terug een complete achterklep opgehaald met irmscher spoiler voor 50,- en vorige week een andere schuifdeur zonder schade vor 80,- .
De achterklep kwam me wel goed vanpas al ging het mij alleen om de spoiler (zijn erg zeldzaam).
Mijn achter ruitenwisser was ook stuk dus gelijk die uit de andere klep over gezet.
Ik had al een keer een sloper bij mij in de buurt gebelt voor zo’n motortje van de ruitenwissen en die vroeg daar al 50,- voor en een schuifdeur met een lichte kras ook 60,- dus ja…dan weet ik wel waar ik heen ga.maar de bakken van een vec zijn idd goedkoper omdat daar veel meer van zjn.
alles wat schaars wordt wordt vanzelf duur
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.