Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Storing radio – kalenderweergave Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2011 om 21:49 #17232852
Er zit een storing in mijn Astra, namelijk het volgende: mijn tijd en temperatuur gaan aan zodra ik mijn radio aan zet (ook als deze niet op contact staat). Het middelste stuk van het display licht wel op, maar er komt geen datumweergave. Ook wanneer ik mijn auto op contact heb, heb ik géén datumweergave als de radio aan staat. Als ik deze uit zet, komt de datum weer in beeld. Tot slot worden de tijd en datum regelmatig gereset bij starten van de auto dan wel aan en uitzetten van de radio.
Van het weekend gaan m’n vader en ik de radio eruit halen want dat er een storing is moge duidelijk zijn. :) Maar wat kunnen we verwachten? Zijn de tijd, datum en temperatuur op 1 draad aangesloten of apart? Het is immers alleen de datum die weg valt..? En zal het een kwestie zijn van een verkeerd aangesloten radio wat snel te verhelpen is (niet origineel, dus we vermoeden dat er draadjes verkeerd zitten), of kan het nog wel eens een hele klus worden om deze storing te verhelpen? :wors
15 februari 2011 om 21:52 #17818502dat ding heb je serieus in een halve minuut los in je eentje. als je er een andere radio inbouwt valt je datum ook weg. dat hij steeds reset zal wel komen doordat het stekkertje niet goed vast zit of slecht contact maakt.
15 februari 2011 om 21:53 #17818503en wil je echt perse die datum terug hebben, moet je ff langs de dealer rijden of iemand anders die hem opnieuw kan programmeren. ik zelf begrijp niet echt wat mensen met die datum moeten. vind het alleen maar beter sinds hij hem niet meer laat zien.
15 februari 2011 om 21:54 #17818504[rquote=1869928&tid=142806&author=DeMeistah]dat ding heb je serieus in een halve minuut los in je eentje. als je er een andere radio inbouwt valt je datum ook weg. dat hij steeds reset zal wel komen doordat het stekkertje niet goed vast zit of slecht contact maakt.[/rquote]
Oh, dat wordt een makkie dus! Dank je :D Ik ben en blijf een vrouw, vandaar dat m’n vader het lekker mag doen. :angel Daarbij vindt hij het ook heel leuk om te doen, dus goeie deal dacht ik zo. :D
15 februari 2011 om 21:56 #17818505haha oke. om hem los te krijgen moet je je ventilators van de kachel een stuk naar beneden drukken dan kun je aan beide kanten 1 schroef zien zitten. daarna kun je de display omhoog halen en met nogmaals 2 schroeven haal je hem los van het kapje wat erop zit om het net iets makkelijker te maken.
staat bij how-to’s volgens mij een handleiding van! succes!15 februari 2011 om 22:28 #17818506Dat datum wegvalt is normaal bij niet Opel radio’s.
En dat van je datum resetten, kijk eens de draden na. En probeer is een andere radio.
Heb er een met sluiting gehad, bleef m’n display steeds verlicht, ook als wagen al van contact afstond.
16 februari 2011 om 17:32 #17818507heb bij die van mij alleen de draden van de radio en boxen gebruikt voor een nieuwe radio en de rest van de draden zo gelaten en nergen problemen mee
zet kontact uit en display gaat ook uit en zet hem weer aan en alles brand en blijf gewoon in geheugen staan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.