Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Storing P0325/P0130/P0136 HELP!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2011 om 18:10 #17242959
Hoi,
Komt mijn vrouw net van haar werk thuis…brand er een motorstoringslampje :swear
Ik uitlezen met mijn op-com komen er de volgende storingen uit:
P0130 – O2 Sensor 1 Open Circuit
(04) – Not present
P0136 – O2 Sensor 2 Circuit Voltage Low
(02) – Not present
P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal
(08) – PresentNou heb ik net mijn ecu terug gehad van AC-Tronics ivm met een storing in de inlaattemperatuursensor
van de lmm. De Ecu is dus in orde want die storing is weg en de ecu is voledig getest.
Een tijdje terug de lambdasonde 1 (voor de katalysator) vervangen voor een immitatie.Wie oh wie weet nu waar ik moet zoeken naar een oplossing voor deze problemen???
Gr Robin
3 november 2011 om 19:58 #17938144even wissen en kijken wat er dan terugkomt.
Als dat alleen de P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal is, eens goed kijken of die nog vast zit. Zit als het goed is met beugeltje aan je ECU vast.
Omdat de ECU net gewisseld is, misschien de stekker een beetje uit elkaar getrokken met op het beugeltje drukken ?Gr,
The Duke4 november 2011 om 19:41 #17938145Hoi duke,
Ik heb vanmiddag even naar die stekker gekeken en ook uit elkaar gehad, zag er allemaal goed uit.
Ook de motor gestart en aan de stekker gerommeld en je raad het al: NIKS!!
Probeer van het weekend de klopsensor zelf te bekijken.Vrouwtje melde wel dat de melding/storingslampje kort verschijnt en daarna weer weg gaat…
Kan de sensor niet aan het overlijden zijn???Gr Robin
@the-duke wrote:
even wissen en kijken wat er dan terugkomt.
Als dat alleen de P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal is, eens goed kijken of die nog vast zit. Zit als het goed is met beugeltje aan je ECU vast.
Omdat de ECU net gewisseld is, misschien de stekker een beetje uit elkaar getrokken met op het beugeltje drukken ?Gr,
The Duke12 november 2011 om 11:45 #17938146Even een update van de storingen..
Heb een nieuwe klopsensor gemonteerd en ja hoor naar 500 meter brand het storingslampje weer :swear
Nu viel mij op dat de motor inhield en daarna weer goed loopt, en na goed luisteren zelfs lichtelijk ploft..
Dus bougies eruit en inderdaad 1 bougies zag er niet lekker uit. Andere bougies gemonteerd maar het probleem
bleef zich voordoen :fy1
Vanmorgen een nieuwe bobine gallerij gemonteerd en ja hij rijd weer als een nieuwe :angel
Heb vanmiddag nog een verjaardag in Noord Holland dus kan die mooi een stuk rijden om te kijken of de
problemen echt wegblijvenGr Robin
12 november 2011 om 22:26 #17938147Kloptsensor op juiste aanhaal moment gemonteerd, als je deze te vast zet, kan je m gelijk in de Kliko gooien, zet je m te los geeft ie verkeerde waarden, juiste aanhaalmoment is 20Nm
en de storingen op de Lambda sensor kunnen ook klopstoringen veroorzaken door een verkeerd mengsel te regelen (te arm)
Willem
13 november 2011 om 09:22 #17938148Hoi Wim,
Ja ik de klopsensor op 20 Nm aangetrokken. Maar nu met de nieuwe bobine loopt die goed.
Gisteren 1 hikje gehad en daarna niet weer.. Je voelt dan de motor inhouden (licht trillen)
en dan krijg je in keer je vermogen terug..?Robin
@wim-v6 wrote:
Kloptsensor op juiste aanhaal moment gemonteerd, als je deze te vast zet, kan je m gelijk in de Kliko gooien, zet je m te los geeft ie verkeerde waarden, juiste aanhaalmoment is 20Nm
en de storingen op de Lambda sensor kunnen ook klopstoringen veroorzaken door een verkeerd mengsel te regelen (te arm)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.