Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Storing nokkenassensor
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 februari 2017om 15:30 door
bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2017 om 21:39 #18338148
Bij de garage is de nokkenassensor vervangen. Ik ben niet zo technisch, maar ik heb uitgelegd gekregen dat je een bovenste en onderste sensor hebt. In eerste instantie was een van de twee gerepareerd. Maar een dag nadat ik de auto had opgehaald, ging alweer het storingslamoje branden. Nu bleek het om de (andere?) nokkenassensor te zijn. Door de garage is er een nieuwe ingezet. Bij het ophalen van de auto ging meteen weer het lampje branden, terwijl de garage een proefrit had gemaakt en er niets aan de hand was. De garage heeft alles weer opnieuw nagekeken en de bedrading gecontroleerd e.d. De auto daarna weer meegenomen, maar 2 dagen later weer storing nokkenassensor. Door de garage is er een nieuwe sensor van een ander merk geplaatst. Helaas, 1 dag storingsvrij gereden, maar daarna weer een dag met storingslampje gereden (die ging branden toen de motor gestart werd en dit ging iets moeizaam). Nu, een dag later is het lampje weer uit, maar ik ben bang dat het weer om dezelfde melding/storing gaat. Wat kan er aan de hand zijn? Het gaat om een Vectra station uit 2001. De auto startte de afgelopen tijd soms lastig, hield iets in en is ook een keer onderweg uitgevallen en na een poos startte hij gelukkig weer. De auto heeft de afgelopen maand meer bij de garage gestaan (ook apk en grote beurt) dan thuis en je zou dan toch verwachten dat je dan weer storingsvrij kan rijden.
5 februari 2017 om 22:42 #18338152zo te lezen gaat het om een vectra b2..
welke motor ligt erin?? ( handige info)
en is de sensor vervangen met een originele of met een imitatie?? imitatie blijft storingen geven namelijk…
en hang eens opcom aan je vectra.. hier kan een lid van dit forum je wel mee helpen aangezien veel leden dit bezitten waaronder ik6 februari 2017 om 14:58 #18338172Bedankt voor je reactie. Het gaat om een Vectra St. Onyx met motortyoe Z18XE-20V91087. Naar mijn idee is de sensor vervangen met een imitatie.
6 februari 2017 om 15:30 #18338173opzich moet deze ook zelf te vervangen zijn.. als je bij de garage steeds met een storing thuis komt..
de sensor zou achter de bovenste distributiekap moeten zitten tussen de 2 nokkenastandwielen.. die zit met 2 boutjes vast als het goed is.
er zijn namelijk 2 varianten beschikbaar voor dat type motor… een klein sensortje die van bovenaf tussen de nokkenassen hangt en een blokje met een kabeltje eraan maar het prijsverschil liegt er niet om als ik op de site kijk van fsrs.. 50 euro voor imitatie en 100 euro voor een originele…
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/Z18XE+nokkenas/
die kleine voor een vectra C kun je negeren.. dat is een ander model en niet passend.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.