Storing mistlampen astra h

Forumindex Forums Modellen Astra Storing mistlampen astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254735
    No Name
      Lid sinds:
      8 September 2010

      Ik heb een vreemde storing aan mijn mistlampen. Deze heb ik er zelf achteraf ingezet (alle draden waren al aanwezig en origineel GM mistlampmodules) en laten aanmelden bij de dealer. Deze heeft ook een zekering en een relais geplaatst.

      Nu ik ze ruim een jaar heb valt me op dat al 3 keer mijn linker mistlamp stuk is gegaan. Hiervan kreeg ik verder geen melding op mijn display. Nu is met de laatste keer vervangen de zekering gesprongen (domme actie van mij :agent ) Ik had de zekering niet dus ik heb hem er uit gehaald en wilde een nieuwe gaan halen bij het tankstation. Toen ik weer in de auto stapte gaf hij ineens een melding dat beide mistlampen niet werkten op het display.

      Het probleem is dus dat als het lampje stuk gaat ik deze melding niet krijg maar als de zekering er uit is dan wel. Ergens heb ik dus het idee dat het niet helemaal lekker zit. Ik denk dan eventueel bij het relais die iets niet goed door geeft (wilde gok)? Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb namelijk geen idee wat dit eventueel kan zijn, waar ik moet zoeken of waar ik moet beginnen met testen om eventuele dingen uit te sluiten… :)

      #18099157
      No Name
        Lid sinds:
        8 September 2010

        #18099158
        gerritje71
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2011

          Er is niks mis met de verlichting. Er zit eerst vanaf de constante spanning een zekering die naar een relais loopt. Deze voedt zowel de lampen als het relais zelf. Door de UEC wordt de andere kant van je relais (dus de spoel) aan massa gelegd als je de lampen aanzet. Er zit dus geen controle op de lampen zelf maar dus wel in de UEC om te kijken of er stroom door je relais (spoel) loopt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.