Storing koplamphoogte regeling na verlaging

Forumindex Forums Modellen Insignia Storing koplamphoogte regeling na verlaging

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Gronholm

Hallo
      Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Insignia Sportstourer.
      Over enkele weken heb ik er een schroefkit v KW (variant 1) onder laten monteren.
      Vrijwel meteen nadien kreeg ik de melding ‘storing koplamphoogte regeling’.

Ben er mee naar de garage geweest en daar wisten ze met te vertellen dat doordat ik xenon heb deze terug gecalibreerd dient te worden. Dit werd dus gedaan.

Maar, paar dagen nadien kwam de storing er terug. Dus terug ermee naar de garage…
      Bleek dus dat telkens de wagen door een oneffenheid, een putje rijdt, deze storing zich voordoet.
      De sensor zit op de triangel, en deze zou dan elke keer een tik of een schok krijgen.

Heeft iemand dit probleem al ooit gehad? en kan iemand me desnoods een gepast oplossing hier voor geven?

Alvast bedankt

GM-Tuningparts
      Deelnemer

dit probleem heb ik af en toe ook.
        enkel als ik de oprit oprijd of schuin afsla op een drempel ofzo

hpp
        Deelnemer

Ja herkenbaar, bij mijn winterbanden krijg ik veel groot licht (van tegenliggers) omdat mijn lampen niet goed staan. Bij mijn zomerset heb ik er geen last van.

Dennispolly
          Deelnemer

hallo, na wat speurwerk te hebben verricht blijkt dit bijna altijd het geval te zijn na verlaging maakt niet uit welk type auto. Oplossing is, voor dat je hem verlaagd de stand van de hoogteregeling op de achter-as te merken of op te meten. Na verlaging deze controleren en corrigeren naar de maat voor verlaging. Kleine handeling veel plezier geen storingen of vervelende knipperende weg gebruikers, moet het maar net weten.
            Veel klus plezier

MVG Dennis

hpp
            Deelnemer

Ik ben niet zo een klusser, maar bedankt voor het uitzoeken. Ik weet nu waar ik (ongeveer) waar ik moet zijn.

Gronholm

Hallo

Hartelijk dank om dit te hebben opgezocht!
                Ook ik ben geen klusser, verre van, maar nu weet ik tenminste wat er aan gedaan kan worden.

groeten

Dennispolly
                Deelnemer

nog ff voor de duidelijkheid de insignia heeft geen meganische hoogte verstelling zoals veel andere merken dit wel hebben. Zit links achter bij de draag arm. hier een paar foto waar je naar op zoek moet niet moeilijk te vinden. als je deze een paar mm verplaats naar boven is het al genoeg om dat hij gemeten wordt dicht bij het schanier punt.

[img]http://img163.imageshack.us/img163/1068/sensor1l.jpg[img/][img]http://img23.imageshack.us/img23/5259/sensor3j.jpg[img/]

succes allemaal

Dennispolly
                  Deelnemer

sorry zo beter

Gronholm

bedankt vr de foto’s! dit geeft idd al meer duidelijkheid over waar en hoe hij zit. er moet idd een manier bestaan om dit probleem dan op te lossen…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.