Storing in motor

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Storing in motor

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    barafranca

Hallo Opel lief hebbers,

Ik heb een probleem met mijn Opel zafira 1.8 16V uit 2001 met motortype Z18XE. het probleem begon een maand terug. auto geeft een storing aan (sleutel lampje en esp lampje).
      auto start eerste keer heel moeizaam maar na de eerste keer perfect. ook als ik terugschakel valt de toerental tot 500 en dan pakt die op het laatste moment op of soms valt die zelfs uit.
      auto heeft een half jaar terug een groot beurt gehad in Duitsland. Daar hebben ze de onder andere de gasklephuis schoongemaakt en de katalysator eruit gehakt? ook hebben ze alle filters plus de lmm vervangen. soms verdwijnen storingen helemaal, na herstart van de motor komen ze weer terug. auto is uitgelezen. jammer genoeg had ik de codes niet opgeschreven maar hij heeft een reset gehad.
      Iemand enig idee wat er aan de hand is?

wim-v6
      Deelnemer

Katalysator eruit is storing op 2e lambdasonde.

Willem

barafranca

Bedankt voor de snelle reactie willem,
          Alleen ik rij al een tijdje zonder katalysator zonder problemen. Wijzen de problemen ook op de lambosonade?

wim-v6
          Deelnemer

Niet direct, eerder op een Klemmende gasklep of kapotte of klemmende EGRklep..

Willem

barafranca

ben ik blind of heeft mijn opel geen EGR?..

ReNeGade316

Het kan inderdaad zo zijn dat er geen EGR op je motorblok aanwezig is, bij mijn Z18XE blok zit er ook geen. Ik heb me in het begin scheel gezocht maar na navraag bij de VOD bleek dat sommige Z18XE blokken zonder EGR zijn uitgevoerd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.