Forumindex › Forums › Modellen › Astra › storing in linker knipperlicht Astra G 2003
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2013 om 10:57 #17260809
Goedemiddag allemaal,
sinds een week of twee heb ik een storing in mijn linker knipperlichten van mijn Astra G, bouwjaar 2003.
soms doet ie het wel en steeds vaker niet meer. Ik hoor de clignoteur dan onregelmatig klikken
Inmiddels heb ik alle lampjes vervangen, contacten schoon gemaakt, alles van links naar rechts verwisseld, bekabeling op los contact gecontroleerd maar de storing blijft zich voordoen. Het is mij opgevallen dat als ik de knipperlichten lange tijd aan heb en de lampjes en contacten warmer zijn geworden het probleem verdwijnt. Helaas heb ik daar weinig aan omdat je die dingen maar kort gebruikt tijdens een rit.Ik weet niet meer waar ik het verder moet zoeken. Zou de clignoteur defect kunnen zijn? ik vind het echter vreemd dat de rechtse knipperlichten gewoon probleemloos werken en twijfel daarom over de clignoteur als oorzaak of zou dit toch kunnen?
Hopende op een oplossing
groet, Erik
4 oktober 2013 om 13:32 #18175199Kan volgens mij toch clignoteur zijn. Is volgens mij met ingebouwd relais, of niet? Dan is gewoon de rechterspoel kapot(vaker gebruikt?).
Probeer eens een op de sloop uit en kijk wat hij dan doet.4 oktober 2013 om 13:45 #18175200@erikz wrote:
Goedemiddag allemaal,
sinds een week of twee heb ik een storing in mijn linker knipperlichten van mijn Astra G, bouwjaar 2003.
soms doet ie het wel en steeds vaker niet meer. Ik hoor de clignoteur dan onregelmatig klikken
Inmiddels heb ik alle lampjes vervangen, contacten schoon gemaakt, alles van links naar rechts verwisseld, bekabeling op los contact gecontroleerd maar de storing blijft zich voordoen. Het is mij opgevallen dat als ik de knipperlichten lange tijd aan heb en de lampjes en contacten warmer zijn geworden het probleem verdwijnt. Helaas heb ik daar weinig aan omdat je die dingen maar kort gebruikt tijdens een rit.Ik weet niet meer waar ik het verder moet zoeken. Zou de clignoteur defect kunnen zijn? ik vind het echter vreemd dat de rechtse knipperlichten gewoon probleemloos werken en twijfel daarom over de clignoteur als oorzaak of zou dit toch kunnen?
Hopende op een oplossing
groet, Erik
Hallo Erik,
Er zitten twee relais in de zekeringenkast onder het dashboard.
Als je desbetreffende relais eens omwisselt, dus linker en rechter richtingaanwijzerrelais omruilen, kan je testen of het aan het relais ligt.
voor juiste locatie van de relais even aan de binnenkant van het deksel van de zekeringenkast/ linker dashboardkastje kijken.Succes met zoeken naar het probleem.
Groeten Jacob.
4 oktober 2013 om 13:52 #18175201Ok, heb ik weer wat geleerd over mijn astra. Mijn samurai uit 1986 heeft een dik blok alles in 1, al moet ik zeggen dat apart natuurlijk handiger is.
4 oktober 2013 om 19:40 #18175202Dat ga ik morgen eens proberen met die relais. Ik last weten if t dat was. Bedankt!
4 oktober 2013 om 20:25 #18175203hallo erik
ik had pas het zelfde probleem als wat jij heb maar bij mij bleef hij ook gewoon branden en bij mij was het dus ook de relais,voor links en rechts is het inderdaad een aparte relais voor een paar euro kun je hem al nieuw halen bij de opel dealer.
5 oktober 2013 om 19:13 #18175204Het was inderdaad het relais. Ik heb ze omgewisseld en toen haperde de andere kant. Na een paar keer gewisseld te hebben lijkt het erop dat het weer gewoon goed werkt. Bedankt voor de oplossingen!
5 oktober 2013 om 19:49 #18175205Je hebt ofwel 2 kleine clignoteurs voor links en rechts gescheiden (wat jij dus hebt) of 1 grote clignoteur voor links en rechts. De kleine gaan nog al eens kapot, blijven plakken (zodat je lampen continu aan blijven) of te snel. De grote zijn betrouwbaarder is mijn ervaring.
6 oktober 2013 om 09:56 #18175206Geen knipperautomaat in de Astra-G, enkel standaard relais….
Deze gaan vaker kapot…
De 1grote of 2 meest rechtse zijn de Knipper relais.
De links is voor rechts, en de Rechse is voor Links.Wissel deze eens met en relais ernaast uit en je weet of het werkt..
Willem
16 april 2015 om 09:45 #18175207zelfde storing gehad alles ondernomen
er zitten 2 relais in de zekeringkast ,een voor lings een voor rechts
een van beide haperde .na vervanging probleem opgelost17 april 2015 om 13:38 #18175208Gewoon relai er uit, even een paar keer tikken op de straat dan werkt hij meestal weer.
17 april 2015 om 14:56 #18175209Effe ja
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.