Goedemorgen,
Maandag 24 Maart een grijze opel insignia 1.6T uit 2010 aangeschaft, op het eerste oog een geweldige wagen en rijdt fantastisch. Uiteraard is het altijd maar de vraag hoelang het technisch goed blijft gaan.
Spijtig heb ik nu al met 2 storingen te maken gehad. Opvallend is bij deze storingen dat ik de auto voor de deur neer heb gezet zonder problemen. Wanneer ik hem weer wilde gebruiken doemde deze storingen in een keer op.
Nog een opvallend eigenschap, het klinkt misschien gek en het kan toeval zijn maar beide keren is voorgekomen dat ik met de bluetooth verbinding aan het bellen was wanneer ik de auto stil zette en het gesprek door bleef lopen via de verbinding met de auto wanneer ik de sleutel eruit nam en uitstapte.
Herkent iemand dit en zou dit misschien elektronisch voor een bepaalde ontregeling zorgen?
27 maart kreeg ik al met de eerste storing te maken.
Dit betreft het ESP alarm met de melding beperkt motor vermogen. hier heb ik helaas geen foutcode van. Op dat moment kon ik ook even geen gas geven, Maar zo plots dat het kwam, kon ik later op de dag ook plots weer zonder die storing de weg op.
Iemand hier bekend mee?
Gisteravond 3 April wilde ik de wagen weer pakken, wederom kort ervoor (+/-2uur) zonder problemen neer gezet, maar toevallig wel weer in bluetooth gesprek. ik startte de auto en daar doemde de volgende storing op.
De motor galoppeerde onregelmatig en de toerenteller ging met deze onregelmatigheid mee. uiteraard durfde ik hem niet te pakken en begint het vertrouwen in betrouwbaarheid jammer genoeg langzaam in te dalen.
Vanmorgen de ANWB laten komen voor de diagnose te stellen maar dan zul je zien, starten en lopen zonder problemen. Wel heeft hij de foutcode uit kunnen lezen, in de onderstaande foto de betreffende foutcodes.
Nu zei de monteur dat ik gewoon weer kon rijden maar dat het wel slim kan zijn om de garage er naar te laten kijken ivm de garantieperiode.
Heeft iemand hier ervaring met deze problemen? Al dan niet in combinatie met het bluetooth bellen verhaal
Hoor het graag en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Met vriendelijke groet,
Maurice