Ter vervanging van mijn Punto 1.9 JTD met 300.000 km op de teller ben ik sinds afgelopen woensdag in het bezit van een Astra H station (1.6 benzine) uit december 2008. Aardig wat gelopen (190.000km) maar daar was de prijs ook naar. Auto komt van eerste eigenaar af, dealer onderhouden en boekjes aanwezig. Proefrit beviel goed, dus uiteindelijk deal afgerond.
Het is een business editie, dus met de nodige opties. Airco (ijskoud), cruise control, privacy glass en een trekhaak waren voor mij de belangrijkste.
Tijdens de proefrit viel me al op dat de boordcomputer van de Astra ‘stoorde’ Hij werkt gewoon zoals hij moet werken, alleen ‘knippert’ het scherm zo nu en dan (geen vast patroon). Na een aantal km rijden (stuk of 30/40) verdwijnt dit euvel. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken en of het te verhelpen is? Het is an sich niet zo’n heel problematisch, maar als ik dat geknipper in mijn ooghoek kan verhelpen ga ik dat natuurlijk doen…
(Overigens vallen de lampjes van de richtingaanwijzer bij mij recht achter het stuur als ik de in mijn ogen ideale zitpositie heb, kent iemand dat probleem?)