Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service

Forumindex Forums Modellen Astra Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Maus010

Iemand enig idee wat deze melding kan zijn??

Wordt weergegeven wanneer het contactslot word rond gedraaid. De motor start vervolgens niet, je hoort alleen een klik.
      En er brand alleen een ESP lampje en accu lampje op het dashboard.

Heb deze melding niet eerder gehad. Het vreemde is dat mijn vrouw (of gaat het hier fout :vertag ) er net 6 km mee heeft gereden naar haar ouders. De astra even 30min. laten staan en bij terugkomst kreeg ze de melding. :hmmz

Maus010

Wonder boven wonder de auto net kunnen starten. Kreeg meteen de melding: motorvermogen beperkt!
        Heb dus werkelijk met een snelheid van 20km/h naar de dealer kunnen rijden en de astra daar voor de deur kunnen zetten.
        Kwam niet boven de 1500rpm :hmmz

Morgen ochtend maar even langs gaan aangezien er op dit tijdstip niemand meer aanwezig is daar.
        Helaas kunnen ze er pas maandag naar kijken omdat de monteurs niet werken in het weekend.

Ben benieuwd.

Maus010

Storing lijkt zich zelf te hebben opgelost :wtf

Gisteren naar de dealer gegaan en hij vroeg me om de auto achter-om te rijden. Astra heeft de nacht daar voor de deur doorgebracht. Ik de auto ingestapt, contact rond gedraait en gaf geen melding meer. Astra starte ook weer normaal en liep weer netjes. Alleen motorstoringslampje brande nog. Maar ook dat is in de loop van de dag uit gegaan en niet meer voorgekomen.

Lekker vaag!

stefanDTI

Ik heb het twee weken geleden gehad dat de elec handrem een storing veroorzaakte in het ESP Systeem van onze Meriva B.

Even de accupool eraf gehad en daarna geen storing meer terug gehad.

Het komt wel eens voor dat er een mis communicatie is tussen de regelenapparaten units.
            En dan met dit tot gevolg.

Dealers proberen er gelijk fiks geld aan te verdienden door modules te vervangen wat eigenlijk helemaal niet nodig is…
            Dus ik zou zeggen gewoon even afwachten of de storing zich weer voordoet.

Maus010

Bedankt voor je antwoord!

Mijn vrouw zet hem inderdaad altijd op de elec. handrem.
              Zal de accu eens gaan loskoppelen en kijken of het nog een keer terug komt.

Dealers zijn zeker geneigd dingen te vervangen die helemaal niet nodig zijn. Ben blij dat ik hem direct weer mee terug naar huis heb genomen.

Maus010

Vandaag weer problemen gehad. ANWB thuis gekomen en een accu test uitgevoerd.
                Bleek dus een kortsluiting in de accu te zijn. Zit nu een nieuwe accu in dus ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan verlopen.

Blijkt ook nog zo te zijn dat de ANWB een stuk goedkoper een accu vervangt dan de Opel dealer.
                101 euro bij de ANWB vs 129 euro bij de dealer (incl. 20% korting). Was voor mij gelukkig een garantie kwestie dus kosteloos.

stefanDTI

Een lage accuspanning kan het idd ook veroorzaken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.