Hallo,
Op de terugreis van vakantie in Kroatië kreeg ik problemen met mijn Astra G 1.6 ,uit 2003. Ik had op de snelweg een stuk minder vermogen. En kreeg het idee van een defecte ECU. Maar thuis aan gekomen ging het motormanagement lampje branden (400 km later). Bij het uitlezen kwam de code P0110 in beeld temperatuur sensor luchtinlaat.
Bij controle onder de kap blijkt het stekkertje van de sensor weg te zijn. Vandaag op de sloop een andere willen halen maar geen vergelijkbare exemplaar te vinden. Dus er een lijkend exemplaar mee genomen van een andere Aatra G die in bijna alle andere modellen zat.
Vervolgens draadjes verbonden en nog steeds niet verholpen. Ik las ergens van een andere voedingsdraad moest trekken. Geprobeerd maar geen effect. Vervolgens om geprobeerd om te draaien. Maar gaf gelijk een sluiting en de motor stopte meteen. Dus draad snel los en de motor draaide meteen weer.
Vervolgens geprobeerd de boel te resten dmv accu klem los. Motorlampje is nu uit maar er brand nu het lampje met een auto met een gereedschap sleutel. De motor loop gewoon en klinkt goed. Maar de motor komt niet boven de 2500 toeren en gaat dan in de begrenzer. Ik sta op het punt naar de dealer te gaan. Hebben jullie nog ideeën wat te doen