Storing Airco Omega 2.2 Diesel 2003

Forumindex Forums Modellen Omega Storing Airco Omega 2.2 Diesel 2003

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    guppie1961

Airco koelt niet.
      Fuse 4 onder dashboard knalt er uit zodra ik relais 7= engine cooland blower relay nr 3 er in doe, onder motorkap.
      Ik begrijp dat deze relais andere zaken schakelt, maar kom er niet uit.
      Er is voldoende koelmiddel.
      Fan airco voor in auto draait niet. Heb stekker los getrokken, heeft geen zin, zekering knapt zodra relais 7 wordt geplaatst. We hebben alle relais een voor een geplaatst. Zekering 4 blijft heel totdat nr 7 er in gaat.

Heb de airco ook uit gezet via dashboard toets, dan blijft hij heel. Zodra airco aan wordt gezet, knapt nr 4. 15 amp.
      Soms duurt het even.

Nu schoot me te binnen dat de koelfan wat raar deed een aantal maanden(eind vorig jaar?) geleden. Hij haperde, bleef draaien bij stilstand(haperend). In de garage is na enige tijd zoeken de relais nr 7 vervangen. Niet door een originele maar door een volvo relais. Nu zijn we aan het kijken en zou het kunnen dat er een verkeerde relais in zit? Het schakelschema ziet er anders uit voor zover we kunnen zien. Helaas heb ik de originele niet meer daarvoor is het te lang geleden. Zou daardoor de zekering er uit kunnen springen?

Na lang zoeken in diverse infobronnen komen mijn zoon en ik tot de conclusie dat er inderdaad een verkeerde relais in zit. Nu de garage nog overtuigen. Ik weet niet of er andere schade is aangericht door de relais.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.