Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Storing 3e cilinder Corsa D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2011 om 17:23 #17242417
Hallo Opelvrienden,
Ik zit met een probleem en misschien dat een van jullie (deskundigen) me er meer over kan vertellen. Het zit zo:
Ik ben afgelopen week bij de dealer geweest die een Corsa D te koop heeft staan. De auto ziet er zowel van binnen als van buiten tiptop uit. Omdat dit mijn eerste auto zou gaan worden, heb ik er een proefrit mee gemaakt. Tijdens deze rit bleek dat de motor erg stotterde (vooral als hij station air draaide zat je als een gek in de auto te wiebelen). Toen ik dit tegen de dealer vertelde, is hij dit uit gaan zoeken en kwam met het bericht dat er een storing zat in de 3e cilinder en dat waarschijnlijk de bougie en de bobine vervangen moesten worden.
Nu wil ik graag weten of dit een veelvoorkomend probleem is en of er misschien nog meer aan de hand kan zijn, omdat de dealer zei dat het zo gefikst was en dat ik de volgende dag weer een proefrit kon komen maken. De volgende dag belde hij op dat hij het niet ging redden en nu, 3 dagen later, heeft hij nog steeds niet laten weten dat de Corsa gemaakt is.Sorry voor de lange lap tekst, maar ik zou er enorm mee geholpen zijn als een van jullie me hier iets zinnigs over kan zeggen omdat ik zelf de ballen verstand heb van motorische problemen.
Alvast bedankt,
Bart20 oktober 2011 om 17:39 #17929946Ik heb dit ooit gehad met een opel record (bougie kabel tussen verdeler en een van de cylinders), en met een zafira (met zo’n unit met 4 ingegoten bobines)
Is een vrij onschuldig probleem…..gewoon laten vervangen, en kijken of het inderdaad weg is.
Kijk uit dat men niet gewoon wat aan de kabels rammelt tot het verdwijnt, en het dan voor “goed” verklaard. Een kabel kan verzwakt zijn, en dan komt het zo weer terug. Zorg voor degelijke vervanging!
Als het dan niet weg is is er meer aan de hand, maar waarschijnlijk valt het wel mee.
20 oktober 2011 om 17:41 #17929947mmmm…..hij had het trouwens in 15 minuten op moeten kunnen lossen!!!!…..als het echt de ontsteking was
kon hij geen onderdelen krijgen? of wat is zijn verklaring?
20 oktober 2011 om 18:06 #17929948De onderdelen waren de volgende dag pas binnen zei hij. Maar die volgende dag belde hij op dat de proefrit die ik die dag had niet ging lukken omdat ze het niet redden. Nu vraag ik me dus af of het daadwerkelijk de bobine/bougie was of dat er nog meer aan de hand is.
20 oktober 2011 om 20:36 #17929949Sja, een proefritwagen heeft vaak niet de hoogste prio. Betalende klanten wel.
Kan best dat ze knetterdruk zijn en er niet aan toe komen. Wel jammer en knap lullig natuurlijk, maar je doet er zo weinig aan.20 oktober 2011 om 21:29 #17929950Ze moeten gewoon ff bobinebank en bougies vervangen, die gaan vaak stuk in corsa D.
21 oktober 2011 om 07:17 #17929951ja maar dan nog
als je een auto wil kopen . . . dan ben je nogal een pauper verkoper als je een klant weg stuurt met een auto vol storingen!!!mijn advies, auto laten staan en een andere kopen
Dr staan geen hand vol, maar een land vol auto’s tekoop
Maar je moet niet de problemen van een ander willen kopen.Ik weet het wel, vaak kun je dat niet allemaal zien.
Maar als je het wel ziet, moet je het zeker niet doen!!Oh en als je naar een volgende auto gaat kijken (en je wilt zeker een opel kopen)
Neem een OPCOM setje mee . . . heb ik ook gedaan laast, kun je gewoon tijdens de proefrit kijken of er storingen in zitten :P21 oktober 2011 om 14:02 #17929952Ik zou zeggen als hij verder goed is en ze het spul vervangen / gerepareerd hebben, dan is het een mooi punt om een lagere prijs te betalen / onderhandelingspositie :vertag
24 oktober 2011 om 18:20 #17929953Ze hebben de bougies en de bobine vervangen maar dat mocht niet baten. Daarna hebben ze de zaak uitgespoten met hetzelfde resultaat. Nu gaan ze de klep vervangen… :???:
29 oktober 2011 om 17:37 #17929954@Beedo wrote:
Ze hebben de bougies en de bobine vervangen maar dat mocht niet baten. Daarna hebben ze de zaak uitgespoten met hetzelfde resultaat. Nu gaan ze de klep vervangen… :???:
vaak is het de klep stoter van desbetreffende cilinder 3
mijn zoon heeft dat ook gehad29 oktober 2011 om 19:00 #17929955;) Je gaat die auto toch niet nog echt kopen hè?? Als ie nu al een probleem heeft wat ze maar niet kunnen vinden en van alles moeten repareren, beloofd dat weinig goeds voor de toekomst. :) Gewoon lekker laten staan met zn problemen!
Er staan zat corsa d’s te koop. Ga in godsnaam op zoek naar een andere die bij je proefrit wel alles doet wat ie moet doen.
En kijk ook gewoon bij niet dealer garages ;)3 november 2011 om 17:53 #17929956Ik heb de situatie eens aan een ander (onafhankelijk) autobedrijf voorgelegd en daar zeiden ze dat het inderdaad best zo kon zijn dat er een klep vast ging zitten doordat de auto lang stilstaat. Als de klep wordt vervangen zullen er volgens dat autobedrijf geen problemen meer optreden.
11 januari 2014 om 22:21 #17929957Blijkbaar luister je niet goed maar ik sluit mij aan bij degenen die zeggen dat je gewoon maar even verder moet zoeken!
11 januari 2014 om 22:25 #17929958@alpineovi wrote:
Blijkbaar luister je niet goed maar ik sluit mij aan bij degenen die zeggen dat je gewoon maar even verder moet zoeken!
En blijkbaar kijk jij niet goed, is al een topic van meer dan 2 jaar oud ;)
12 januari 2014 om 09:47 #17929959:wtf
Aangezien we net een Corsa 1.000cc 3 cilinder gekocht hebben was ik even met de zoekfunctie aan het kijken welke zoal de problemen zijn van dit autotje en dus wel degelijk niet gezien dat dit een oude topic is waar de topic starter weer niet geschreven heeft hoe het afgelopen is!12 januari 2014 om 09:59 #17929960Ik bedoelde er verder ook niks mee hoor, vandaar ook ;)
12 januari 2014 om 10:04 #17929961:thumb
Geen probleem hoor maar over dat 1.000cc 3 cinder motortje is weinig te vinden wat misschien een goed teken is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.