Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Storing 29 (x20xev), staat niet in de lijst, en nu? OPGELOST
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2009 om 00:22 #17215005
Hallo forumleden,
Ik heb een Calibra 2.0 16v, een x20xev motorblok, zover ik het weet, opgezocht en dat moet kloppen.
Nu brand af en toe de motorstoringlampje, en mijn uitlaat lekt een beetje.
Ik heb deze zelf uitgelezen met de paperclip methode.Storing 12 (is normaal)
Storing 29Maar dat staat niet op de lijst, en als ik op de andere typemotoren kijk dan bestaat 29 wel.
Lijk naar deze site kwam ik hier tegen op het forum, link:http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#bosch
29 – Injector valve 5 – High voltage
29 – Fuel pump relay – Low voltageGraag jullie reactie’s, en alvast bedankt.
13 december 2009 om 10:08 #17567116die laatste, je hebt maar 4 injectoren
Willem
13 december 2009 om 10:44 #17567117die low en high voltage meldingen, waarmee heeft dat te maken?
13 december 2009 om 16:30 #17567118@ Wim-V6
Bedankt voor je reactie, maar ik mag toch normaal niet kijken naar die lijst, is toch niet voor mijn type motor bedoeld.
Verder als dit toch mijn storing is, wat houd dat precies in?
29 – Fuel pump relay – Low voltage
13 december 2009 om 16:50 #17567119zal m effe opzoeken.
Willem
13 december 2009 om 16:51 #17567120heb jij wel een XEV dan?
alle foutcodes die ik te zien krijg zijn 4 cijverige code’s…P0100 Mass Air Flow Sensor Voltage High C-09
P0100 Mass Air Flow Sensor Voltage Low C-09
P0110 Intake Air Temperature Voltage High C-11
P0110 Intake Air Temperature Voltage Low C-11
P0115 Coolant Temperature Voltage High C-10
P0115 Coolant Temperature Voltage Low C-10
P0120 Throttle Position Sensor (TPS) Voltage High C-08
P0120 Throttle Position Sensor (TPS) Voltage Low C-08
P0130 O2 Sensor Circuit Voltage High C-28
P0130 O2 Sensor Circuit Voltage Low C-28
P0130 O2 Sensor Range/Performance C-28
P0135 O2 Sensor Heating Voltage High C-27
P0135 O2 Sensor Heating Voltage Low C-27
P0170 O2 Sensor Rich Exhaust C-28
P0170 O2 Sensor Lean Exhaust C-28
P0201 Injector Valve 1 Voltage High C-19
P0201 Injector Valve 1 Voltage Low C-19
P0202 Injector Valve 2 Voltage High C-20
P0202 Injector Valve 2 Voltage Low C-20
P0203 Injector Valve 3 Voltage High C-21
P0203 Injector Valve 3 Voltage Low C-21
P0204 Injector Valve 4 Voltage High C-22
P0204 Injector Valve 4 Voltage Low C-22
P0230 Fuel Pump Relay Voltage High C-07
P0230 Fuel Pump Relay Voltage Low C-07
P0325 Knock Signal Voltage High C-23
P0325 Knock Signal No Signal C-23
P0335 Incorrect RPM Signal C-06
P0340 Camshaft Sensor Incorrect Signal C-15
P0351 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage High C-17
P0351 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage Low C-17
P0352 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage High C-18
P0352 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage Low C-18
P0403 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage High C-25
P0403 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage Low C-25
P0410 Secondary Air Pump Relay Voltage High C-24
P0410 Secondary Air Pump Relay Voltage Low C-24
P0443 Fuel Tank Ventilation Valve Voltage High C-26
P0443 Fuel Tank Ventilation Valve Voltage Low C-26
P0500 No Vehicle Speed Signal C-38
P0505 Idle Air Control Voltage High C-29
P0505 Idle Air Control Voltage Low C-29
P0560 Battery Voltage High C-04
P0560 Battery Voltage Low C-04
P0602 Control Module Programming Error C-02
P1110 Intake Manifold Valve 1 Voltage High C-30
P1110 Intake Manifold Valve 1 Voltage Low C-30
P1229 Power Supply Relay Primary Circuit Voltage High C-03
P1230 Power Supply Relay Secondary Circuit Voltage Low C-03
P1326 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 1 C-23
P1327 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 2 C-23
P1328 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3 C-23
P1329 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4 C-23
P1501 Immobiliser No or Wrong Coding C-05
P1502 Immobiliser No Signal C-05
P1503 Immobiliser Wrong Signal C-05
P1530 A/C Relay Voltage High C-34
P1530 A/C Relay Voltage Low C-34
P1600 Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU) C-02
P1601 ECU Box Temperature High C-02
P1690 Telltale (Check Light) Voltage High C-37
P1690 Telltale (Check Light) Voltage Low C-37
P1740 Torque Control Voltage Low C-32
P1740 Continuous Torque Control C-3213 december 2009 om 16:51 #17567121Code 29 zou niet bekend zijn voor deze motor.
Willem
13 december 2009 om 16:55 #17567122@ TRpower: X20XEV:
Tech1: Simtec 56.1: 2 cijferige codes > 10 pins uitleesstekker > tot eind ’95
Tech2: Simtec 56.5: 4 cijferige codes > 16 pins uitleesstekker > vanaf eind ’95
Bijde systemen zijn geleverd.
Willem
13 december 2009 om 22:50 #17567123Volgens Hbase.nl heb ik de motor x20xev.
Ook op papier en zover mij bekend gewoon de 2.0 16v.Heb gewoon de 10 pins stekker.
Dus onbekende storing?
Van de week zal ik het opnieuw proberen.13 december 2009 om 23:09 #17567124Klopt ook gewoon dat je 2 cijdercodes hebt, de jouwe is van voor ’96 deze is gewoon tech1 (oud systeem dus.)
okeej, we horen het wel
uitlezen via paperclip?? heerlijk is dat Ben blij dat dat zelfs bij mijn X25XE motor nog kan haha. (wel 16pins en 4 cijferige codes trouwens).
Willem
13 december 2009 om 23:59 #17567125origineel gepost door daargaanweweer
die low en high voltage meldingen, waarmee heeft dat te maken?14 december 2009 om 18:29 #17567126Fuel pump relay voltage low (non-V6 models) heb net storing 29 opgezocht bij x20xev wim-v6 heeft gelijk.
is dat niet het teken dat je bedrading naar de pomp toe aan het oxideren is??
of dat je pomp te zwaar loopt??14 december 2009 om 21:36 #17567127Storing 29 is ALLEEN voor de MULTEC motoren, en Bosch motoren
niet voor de SIMTEC motoren
Willem
14 december 2009 om 21:38 #17567128Bosch Motronic: Injector 5
GM-Multec: Feul punp relais
Simtec 56.1: Fault code unknownwillem
14 december 2009 om 22:26 #17567129Iemand een antwoord op mijn vraag?
14 december 2009 om 22:28 #17567130origineel gepost door daargaanweweer
origineel gepost door daargaanweweer
die low en high voltage meldingen, waarmee heeft dat te maken?Sensor stuk of sluiting in de bedrading of MM comp stuk
high voltage is kortsluiting met + en voltage low is kortsluiting met –
willem
8 april 2010 om 20:12 #17567131Hallo,
Nu het mooi weer is dacht ik even aan mijn Calibra sleutelen, want motorstoringslampje brand nog steeds.
Opnieuw uitgelezen en nog steeds storing 29.
Wat betekend deze storing nu exact?
Kan het de lambdasonde zijn?
Deze kan je toch doormeten?Heb 4 kleuren: Zwart Rood Geel Wit
Verder kan de motorstoringslampje uit, als ik het gas op 2000 toeren of hoger zet, en het contactslot snel uit en weer aan.
Dan gaat het motorstoringslampje uit, en blijft ook uit.Wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.8 april 2010 om 20:58 #17567132storing in brandstof pomp relais
Willem
8 april 2010 om 21:42 #17567133Hallo Wim,
Bedankt, en weet je ook waar deze precies zit?
9 april 2010 om 10:00 #17567134rechts, passagierskant bij het bakje bij de zijkant bij je voeten, is blauw of zwart..!!
9 april 2010 om 17:00 #17567135Bedankt, heb hem gevonden.
Vanmorgen naar werk en was me opgevallen dat er geen motorstoringslampje brande, ik blij, dacht probleem uit zich zelf opgelost.
Vanmiddag uit werk even naar de sloop voor een sensor voor de zekerheid halen, en nog steeds geen lampje branden, maar de auto bleef wel op 2000 toeren (stationair).
Hoe dan ook relais gevonden op de sloop, en heb deze verwisseld.Motorlampje brand de ene keer wel en de ander weer niet, dit uiteraard na iedere keer starten.
Uitgelezen:Storing:
73 Mass air flow temperature (Voltage low)
92 Camshaft sensor (Incorrect signal)
38 Oxygen sensor circuit (Voltage high)Accupolen losgemaakt en weer erop.
Auto nog steeds op storing 92 en blijft op 2000 toeren, ander storing (73 en 38) is verdwenen.Gister had ik alleen storing 29.
Wat kan dit nu weer zijn.
9 april 2010 om 17:45 #17567136Heb net weer gekeken naar mijn auto, auto is gewoon weer op 900 toeren, en uitgelezen:
Storing:
29Alle andere zijn weer verdwenen.
Wat me wel opvalt is dat de auto niet super netjes loopt, klein beetje hoger en weer lager, maar klein verschil.
12 april 2010 om 00:15 #17567137Hallo,
Vanmiddag nog gekeken naar mijn nokkenassensor, de stekker eraf en een beetje de kabel heen en weer en er weer op.
Motorstoringslampje is uit ;) , misschien toeval maar het storingslampje is uit.
Vandaag hele dag niet gebrand, dus probleem opgelost (hoop ik).Bedankt iedereen voor jullie reactie’s :wors
1 mei 2010 om 20:31 #1756713829 92
soms moeilijk om te volgen.
ben bij de c20let wel is weze zoeken naar code 51
bleek dat de stekker van de koelwater tempratuur sensor vergeten was.
is code 15 :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.