Stofhoes vervangen van aandrijfas Vivaro

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Stofhoes vervangen van aandrijfas Vivaro

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Henk Hadderingh

Wie zou er zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen aan de volgende onderstaande uitdagingen:
      Aandrijfashoes vervangen (heb van alles al geprobeerd om de homokineet eraf te krijgen, maar helaas.

En ik ben begonnen om de wisselbak te verwijderen, om deze te laten reviseren, maar ben wel heel erg overijverig geweest hierin.
      Want heb met veel pijn en moeite de wisselbak er eindelijk onderuit, maar blijkt dat er in dit type een massa vliegwiel zit en deze moet ook nog vervangen worden.
      Nu schijnt dat hiervoor speciaal gereedschap nodig.
      Dus ik hoop dat er iemand mij geestelijk kan ondersteunen ;) :wors :(

Bij voorbaat dank voor de geestelijke ondersteuning.

Opeltje17
      Deelnemer

Welkom,

Welke hoes hebben we het over binnen buiten?

Is niet speciaal nodig het speciale gereedschap, is alleen om de drukgroep te centreren op het vliegwiel.

Henk Hadderingh

@Opeltje17 wrote:

Welkom,

Welke hoes hebben we het over binnen buiten?

Is niet speciaal nodig het speciale gereedschap, is alleen om de drukgroep te centreren op het vliegwiel.

Het gaat om de buitenste, heb de homokineet er inmiddels af. Maar het terug plaatsen is een kriem heb ik gemerkt. Ben er maar mee gestopt.
          En voor wat betreft het vliegwiel, stond in de begeleiding dat voor het verwijderen een kruis nodig zou zijn.

Ps. Nog bedankt voor jou reactie

Opeltje17
          Deelnemer

Buitenste homokineet kan wel eens vervelend zijn, je moet goed opletten dan de knel ring er goed in valt makkelijkste is om dit met 2 man te doen.

Ze zeggen idd dat het nodig is, heb al zat zelf stellende drukgroepen en dubbelmassa vliegwielen vervangen zonder gereedschap(ook met) nog nooit geen probleem mee gehad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.