Stoeprand oprijden

Forumindex Forums Modellen Astra Stoeprand oprijden

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    vla007
    Deelnemer

Ik kan nergens online vinden of het kwaad kan als je regelmatig rustig de stoep oprijd met je auto?
      Ivm met parkeerproblemen moet ik enkele keren per week de auto op de stoep parkeren, ik vraag me af hoe slecht dit is voor de auto?

Bvd

RISL
      Moderator

Als je het met beleid doet en je zo haaks mogelijk de stoep op rijdt, kan het weinig kwaad.
        Rijd je er steeds met een gangetje op en met een heel kleine hoek, dan heb je kans op:
        – kromme en beschadigde velgen
        – beschadigde banden (een bult erop bijv.)
        – beschadigingen aan je vering
        – een niet goed uitgelijnde ophanging

vla007
        Deelnemer

Zo haaks mogelijk is dus met een hoek van 90 graden? |- zo dus?
          Hmm ja ik ga gewoon proberen om het te voorkomen.

xladage
          Deelnemer

Haaks is inderdaad 90 graden (of zo dicht mogelijk)
            En als je het zachtjes doet (bijv. vanuit stilstand) is er niks aan de hand. De vervorming / impact van de band is dan veel minder als tijdens normaal autorijden.

soepkiepe
            Deelnemer

heb je geluk:P
              ik zette hem gister morgen met de banden TEGEN de stoep, en e bumper vast op de stoep :agent
              niks aan verlaagd of zo, maar heb dat toch met best wel veel stoepjes, ondanks dat ik van 13 naar 14 inch ben gegaan EN een bandenmaat hoger.
              nja gaat tot nu toe steeds goed, op wat omkijkende mensen na dan haha.

voor de banden is het niet bevorderlijk, maar echt kwaad ka het niet, zoals hier boven ook al omschreven, als je maar rustig doet.
              als je stalen velgen hebt kun je net iets lomper de stoep op gaan, de banden vinden het niet zo lekker maar de velgen kunnen m,eer hebben dan aluminium en zo

Jurgen
              Deelnemer

wel zorgen dat je banden goed op spanning zijn, anders rijdt je een buts in je velgen

kwuyts

Ik zou me er ook geen zorgen over maken.

Bij ons in België liggen de meeste wegen er slechter bij dan de gemiddelde stoeprand,
                  en de wagens blijven hier toch ook rijden :jerry

astraTD

Vorig jaar door gladheid met een gangetje van 50km/u de stoep op gegleden, en ja een flinke bluts in de velg.

Als ik eens de stoep op moet ga ik schuin erop stapvoets.

Mr-T-Opel-Astra-G
                    Deelnemer

@kwuyts wrote:

Bij ons in België liggen de meeste wegen er slechter bij dan de gemiddelde stoeprand,

Heb ik gemerkt ja! Even naar airport gereden in brussel, leek wel een semi-jungle safari op de slechtste stukken.
                      Betalen jullie daar geen wegenbelasting? zo ja, ik zou m’n geld terugvragen en nieuwe velgen halen!

Gelukkig hebben die van mij niets geleden :wors maar dan is het ook maar een eenmalige tour geweest. :hmmz

evertfisherman
                      Deelnemer

@soepkiepe wrote:

heb je geluk:P
                        ik zette hem gister morgen met de banden TEGEN de stoep, en e bumper vast op de stoep :agent
                        niks aan verlaagd of zo, maar heb dat toch met best wel veel stoepjes, ondanks dat ik van 13 naar 14 inch ben gegaan EN een bandenmaat hoger.
                        nja gaat tot nu toe steeds goed, op wat omkijkende mensen na dan haha.

voor de banden is het niet bevorderlijk, maar echt kwaad ka het niet, zoals hier boven ook al omschreven, als je maar rustig doet.
                        als je stalen velgen hebt kun je net iets lomper de stoep op gaan, de banden vinden het niet zo lekker maar de velgen kunnen m,eer hebben dan aluminium en zo

Ja dat had ik laatst bij het parkeren bij de Praxis. verder geen verlaging of iets dergelijks, vering etc. van mijn auto is gewoon origineel. Gelukkig is de onderstrip van de bumper flexibel dus die veert als het ware.

En de stoep oprijden kan echt geen kwaad hoor, als je het gewoon zachtjes doet.

Jefkere

@kwuyts wrote:

Hahaha :thumb
                          Das inderdaad waar –‘
                          Ik kan geloven dat in Frankrijk Citroën en Peugeot met zo slechte veringen werkt… je hebt die daar gewoon niet nodig,
                          wegen zijn net een biljartmat :p
                          Hier in België… ik kan hier zo 3 plaatsen opnoemen in een straal van 3km als je met je auto die put niet weet zijn en tegen de toegelaten snelheid er inrijdt, dit een serieuse knal geeft met misschien wel schade.
                          Schandalig.

Op de stoep rijden doe ik ook zo traag mogelijk, zet mij er meestal gewoon tegen met de banden en dan gasgeven om zichzelf er op te tillen…

Anoniem

@astraTD wrote:

Vorig jaar door gladheid met een gangetje van 50km/u de stoep op gegleden, en ja een flinke bluts in de velg.

Als ik eens de stoep op moet ga ik schuin erop stapvoets.

schuin is anders wel deminst goede manier voor ja band
                            omdat dan maar 1wang de druk opvangt
                            met kans op canvas breuk
                            en daardoor een bult op de zijkant van de band

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.