Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Stoeprand gepakt -> nu raar geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 15:50 #17233184
Beste mensen technici,
Gisteren bij het uitrijden van een bocht (+/- 40 km/u) moest ik uitwijken voor een eend die de weg overstak (in de winter?!)
Hierbij begon de achterkant van mijn auto hevig te schudden met z’n billen, met als gevolg dat ik EERST links en daarna rechts een trottoirband raakte met de voorwielen.
Nou wil het geval dat m’n linker achterwiel OOK tegen de trottoirband aan is geslagen, met als gevolg dat m’n velg krom is (reeds vervangen voor het reservewiel) nadat deze zijwaarts tegen hetzelfde trottoir is aangeslagen.
Nu komt echter mijn vraag. Ik hoor achter als ik over een slechte weg rij vreemde bijgeluiden, alsof er een putje wordt leeg gezogen.
Zouden dit de schokdempers achter kunnen zijn die ook een flinke optater hebben gehad of moet ik de oorzaak elders zoeken?
P.s.
Om te kijken of de voortrein geen schade heeft, laat ik deze morgen uitlijnen of iig proberen.P.s. 2
Volgende keer gaat die eend er gewoon aan:PGroet,
G-Junit.
22 februari 2011 om 16:12 #17822146Wiellagers, stuurkogels, stabistangen, uitlijning. Laat de garage maar effe kijken… Op de brug zie je meer dan op het eerste gezicht.
Ga er maar vanuit dat ‘t je geld gaat kosten…. Het is niet zo maar een schokdempertje die ‘scheef’ zit.
22 februari 2011 om 17:34 #17822147[rquote=1875189&tid=143229&author=Aapje]Wiellagers, stuurkogels, stabistangen, uitlijning. Laat de garage maar effe kijken… Op de brug zie je meer dan op het eerste gezicht.
Ga er maar vanuit dat ‘t je geld gaat kosten…. Het is niet zo maar een schokdempertje die ‘scheef’ zit.[/rquote]
Ging er ook niet vanuit dat het een schokdempertje zou zijn die zomaar scheef zit. Deze zullen dan vervangen moeten worden.
Wiellagers, stuurkogels en stabistangen zijn iig nog goed. Deze heb ik gisteren op de brug bij mij op werk (Grossier in auto materialen ;) ) zelf gecontroleerd.
22 februari 2011 om 17:37 #17822148Waarschijnlijk staat 1 van je wielen nu wat scheef….waardoor de banden gaan wringen op het wegdek en lawaai gaan maken.
Zie je met uitlijnen vanzelf.
Hoop voor je dat je achteras nog wel recht is…
22 februari 2011 om 18:16 #17822149[rquote=1875295&tid=143229&author=Fearless]Waarschijnlijk staat 1 van je wielen nu wat scheef….waardoor de banden gaan wringen op het wegdek en lawaai gaan maken.
Zie je met uitlijnen vanzelf.
Hoop voor je dat je achteras nog wel recht is…[/rquote]
Dat hoop ik ook. Hij gaat echter nog netjes rechtuit en trekt ook niet bij afremmen op de handrem. Maar goed, we merken/horen het morgen wel. Een andere achteras is gelukkig niet zo heel duur.
22 februari 2011 om 18:23 #17822150Zon as zou je dan beter op de sloop kunnen halen.Dan hoef je alleen maar handremkabels en leidingen aan te sluiten ipv alles over te bouwen.
22 februari 2011 om 18:30 #17822151[rquote=1875367&tid=143229&author=Fearless]Zon as zou je dan beter op de sloop kunnen halen.Dan hoef je alleen maar handremkabels en leidingen aan te sluiten ipv alles over te bouwen.[/rquote]
Dat zou dan wel het plan zijn inderdaad. Als dit allemaal weer in orde is ook maar eens voor fatsoenlijk schoeisel kijken. Die Viking banden achterop zijn echt dodelijk:(
23 februari 2011 om 09:35 #17822152Ok, auto is uitgelijnd. Geen schade aan de vooras en minimale schade aan de achteras. Kan er gewoon mee doorrijden gelukkig.
Moet alleen wel de bandenslijtage en het lager in de gaten houden :P
23 februari 2011 om 11:38 #17822153Maar die maken het geluid niet als die er een slinger aan gaf?
23 februari 2011 om 12:14 #17822154Nope. Lagers zijn vooralsnog goed. Denk dat het de schokdempers achter zijn die niet helemaal recht meer zijn. Binnenkort maar even vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.