stoelverwarming van een astra g

Forumindex Forums Modellen Astra stoelverwarming van een astra g

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    daveman
    Deelnemer

ik heb een astra g 2001 z16se

ik heb een set lederen bekleding gekocht, met stoelverwarming.
      maar ik kan de stekker in het middenconsole niet vinden voor de schakelaars (heb heel midden console er uitgehad).
      ik heb wel de stekker onder de stoelzitten van de stoel verwarming. maar verder kan ik niks vinden. weet iemand hoe de kabelboom loopt. en zo niet hoe ik dit het besten kan maken, zodat alle 3 de standen werkt.

met vriendelijke groet
      dave

opel-motorsport
      Deelnemer

je hebt het sierlijste onder de asbak voor de schakelpook dat klik je eruit en als het goed is moete de stekkers in het sierlijstje zitten ingeschoven langs de achterzijde en anders moeten ze daar ergens in de buurt zitten een groen en een zwarte normaal ik heb het vorige week namelijk zelf ingebouwd en het werkt heel lekker :)

opelfreak1975

bij mij zitten ze gewoon onder de asbak waar ook mijn tc knop zit

daveman
          Deelnemer

daar heb ik ze namelijk niet zitten.

FKsport
            Deelnemer

Als je het origineel ingebouwd hebt dan zitten die knoppen inderdaad voor de schakelpook, maar ik neem aan dat dit topic niet over standaard gaat en dat deze voorbereiding gemaakt moet worden. Dan moet je iig ook op zoek naar de 2 schakelaars om de standen van warmte in te stellen. In mijn astra zit het er standaard in en de aansluiting zit compleet met andere aansluiting onder de stoel

robert_corsa

als de aansluitingen niet onder je dashboard zit, dan heb je ze niet en moet je zelf even kabeltjes trekken.
                is opzich wel te doen hoor.gewoon even naar de sloop toe gaan.
                succes. ik rijd trouwens de zelfde auto, ook z16se maar dan jaartje jonger

trek de stekker onder de stoel eens los. hieronder tref je in de stekker zelf als het goed is 4 andere stekkers aan. groen, geel, zwart en grijs.
                groen is standart voor je gordelspanner, geel voor de stoel airbags, en zwart en grijs voor de stoelverwarming.

opel-motorsport
                Deelnemer

zitten de stekkers van de stoelverwarming in het dashboard niet allebei voorbereid bij elke astra g?
                  daveman ik zou als ik jouw was eens even in de kabelboom op die plaats gaan zoeken bij mij zat er ook 1tje helemaal ingetaped erin

daveman
                  Deelnemer

@robert_corsa wrote:

als de aansluitingen niet onder je dashboard zit, dan heb je ze niet en moet je zelf even kabeltjes trekken.
                    is opzich wel te doen hoor.gewoon even naar de sloop toe gaan.
                    succes. ik rijd trouwens de zelfde auto, ook z16se maar dan jaartje jonger

trek de stekker onder de stoel eens los. hieronder tref je in de stekker zelf als het goed is 4 andere stekkers aan. groen, geel, zwart en grijs.
                    groen is standart voor je gordelspanner, geel voor de stoel airbags, en zwart en grijs voor de stoelverwarming.

die stekkers heb ik allemaal onder de stoelzitten.

en voor opel-motorsport ik sloop me de middenconsole er nog wel eens er uit. kijken wat ik allemaal vind :)

opel-motorsport
                    Deelnemer

middenconsole hoeft er niet uit hoor :)
                      alleen de asbak en de sierstrip en dan kun je er zo onder :)
                      heb net een foto getrokken hoe hoe het bij mij zit :)
                      onderaan zie je de tc-schakelaar
                      links en rechts zie je de stoelverwarmingsknoppen
                      en wat de groene en de blauwe middenboven zijn weet ik ook nie miss iemand hier wel :)

thereaper
                      Deelnemer

de stoelverwarmingsdraden zitten niet in elke astra voorbereid heb het in mijn huidige auto ook niet zitten, in mijn vorige wel.
                        die andere draden waren volgens mij van voor een automaatbak. maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.

robert_corsa

klopt, automaten bak.
                          die blauwe is de orginele tc stekker.

ik zou nog even goed zoeken, als jij ze onder de stoel heb liggen, dan heb je ze ook in je console.
                          vanaf je stoel is het namelijk 1 geheel stuk draad naar de schakkelaar

daveman
                          Deelnemer

ik ben net ff gaan kijken en heb ff wat foto’s gemaakt.

http://img853.imageshack.us/img853/1733/astra016.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img171.imageshack.us/img171/7550/astra015.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img219.imageshack.us/img219/4232/astra014c.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img4.imageshack.us/img4/7171/astra013.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img828.imageshack.us/img828/263/astra012.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img542.imageshack.us/img542/8566/astra011.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img821.imageshack.us/img821/6216/astra009.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img600.imageshack.us/img600/3761/astra007.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://img171.imageshack.us/img171/8278/astra008x.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

daveman
                            Deelnemer

ik heb besloten de stoelverwarming aan te gaan sluiten, dus ben naar de sloop geweest en heb helaas maar 1 deel van de kabel bomen weten te bemachtigen omdat er al in geknipt was. ik heb wel het goeden deel want de stekkers zitten er op.

maar nu is de vraag kan iemand mij de info geven die ik nodig heb. zo als het shema met de nodige info met kleurcode’s van de kabels.
                              en waar kan ik het beste de + van daan halen ik weet dat het een gestuurdestroom moet zijn (15)
                              zwart is denk ik de + (15)
                              bruin massa (31)
                              grijsgeel???? geen idea
                              roodzwart een van de standen
                              groenzwart denk ik ook
                              blauwzwart denk ik ook
                              geelzwart denk ik ook.

met vriendelijke gr#
                              dave

stijntuner
                              Deelnemer

@daveman wrote:

ik heb besloten de stoelverwarming aan te gaan sluiten, dus ben naar de sloop geweest en heb helaas maar 1 deel van de kabel bomen weten te bemachtigen omdat er al in geknipt was. ik heb wel het goeden deel want de stekkers zitten er op.

maar nu is de vraag kan iemand mij de info geven die ik nodig heb. zo als het shema met de nodige info met kleurcode’s van de kabels.
                                en waar kan ik het beste de + van daan halen ik weet dat het een gestuurdestroom moet zijn (15)
                                zwart is denk ik de + (15)
                                bruin massa (31)
                                grijsgeel???? geen idea
                                roodzwart een van de standen
                                groenzwart denk ik ook
                                blauwzwart denk ik ook
                                geelzwart denk ik ook.

met vriendelijke gr#
                                dave

Heb je deze kunnen aansluiten??
                                Want ik ben er ook mee bezig maar snap er de *** van :wtf

Mvg

stijntuner
                                Deelnemer

Niemand?? :(

Baas J.
                                  Deelnemer

X1 = die grote groene stekker bij de bestuurdersvoetenruimte

stijntuner
                                    Deelnemer

@Baas J. wrote:

X1 = die grote groene stekker bij de bestuurdersvoetenruimte

Alvast bedankt Baas J maar ik begrijp er niets van van dat elektrisch schema.
                                      Kan iemand dit ongeveer uitleggen??

Mvg

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.