stoelverwarming inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra stoelverwarming inbouwen

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    soepkiepe
    Deelnemer

gewoon ff uit nieuwsgierigheid eigenlijk.

ik zag vandaag op de sloop een astra cabrio met stoelverwarming.
      nu vroeg ik mij zo eens af, is dat ook makkelijk over te bouwen in mijn auto?
      de stoelen overzetten is geen probleem lijkt me, maar dat is het juist, ik wil (ondanks dat het heel mooi is) geen leer in de auto.
      gaat dus alleen om het stoelverwarming deel, dus na mijn weten, de schakelaars en de dingen die de stoel verwarmen, heb geen idee hoe dat precies werkt.

marijnl1988
      Deelnemer

ik zou de knoppen gelijk meenemen !!

ze worden steeds lastiger te vinden

je zult je bekabeling moeten naar kijken of de bekabeling er al ligt
        ( stekkers onder de knopjes )

marijnl1988
        Deelnemer

deze stekkers zoeken dan is het heel makkelijk stoelen erin knoppen erin en zekering plaatsen

soepkiepe
          Deelnemer

de stoelen wil ik er dus eigenlijk niet in hebben, wil mijn interieur wel 1 geheel laten namelijk, valt het verwarmings element of hoe het ook werkt noet in mijn huidige stoelen te zetten?

midnight black
            Deelnemer

Tuurlijk kan dat, dan moet je de matten uit de leren stoelen slopen (zowel in rugleuning als in zitting) en de bekleding van je huidige stoelen compleet demonteren, de matten zitten op het schuim maar de bekleding zit door de matten heen (in het zitgedeelte) met krammen vast. De krammen moet je doorknippen en naderhand kun je goede tieraps gebruiken voor de montage.
              Let op is best wel een werk.

AstraF23

Ik heb ook stoelverwarming in mijn astra f gebouwd.
                Het is niet zo moeilijk, ik had de kabels tot aan de zekeringenkast afgeknipt en in mijn eigen astra bij de aansteker zekering aangesloten.
                De elementen kan je er uit halen en in je eigen stoelen doen, dit heb ik al een paar keer gedaan.

soepkiepe
                Deelnemer

hmm, dus eigenlijk kan ik beter het hele interieur kopen, de matten er uit halen, dan het interieur weer zien te verkopen?
                  tis niet “ff” een klusje wat je zo ff binnen een half uurtje op de sloop doet?

AstraF23

Klopt gewoon hele interieur of alleen de voorstoelen er uit halen en de matten omhoog halen en de bekabeling bij de zekeringenkast af knippen.

soepkiepe
                    Deelnemer

zal eens informeren wat ze voor de stoelen willen hebben, denk ook niet dat de sloop er op zit te wachten dat ik de stoelen daar los sloop.
                      al zijn ze daar niet zo heel moeilijk.

midnight black
                      Deelnemer

Ik denk dat je beter de schakelaars en indien nodig de draadboompjes naar de stoelen mee kunt nemen en dan nieuwe matten in de stoelen kunt leggen.

Astra F Vaassen
                        Deelnemer

Ik had laatst een gsi interieur gekocht ook met stoelverwarming en het paneel met knoppen erbij. Ik moet dus die stekkers ook nog gaan zoeken om het werken te krijgen. Is toch wel een mooie optie king:

AstraF23

Is idd een mooie optie ja, de matjes zijn meestal na 1 a 2 minuten al warm.
                            Handig in de winter als de motor nog niet warm is en dan nog koude lucht blaast :D

Oenatje
                            Deelnemer

ik heb het fabriek af in de astra, die dingen zijn echt snel warm en super lekker in de winter

soepkiepe
                              Deelnemer

helaas zit het er voor mij nu ff niet in.
                                al met al veel kleine probleempjes wat ik nu ontdek aan de astra.
                                heb hem inmiddels uitgelijnd, maar na de achter banden te wisselen blijken ook de voorbanden niet te zijn wat ze horen te zijn, hij trilde heel erg als ik het gas los liet, na de wielen van voor naar achter gewisseld te hebben is het al stukken beter.
                                dus die banden moeten ook ff vervangen worden.
                                plus een stuurhoes die kapot is, me hele velg onder het vet, dus ook dat moet ff klaar.
                                en voor al dat soort dingen moet ik ook sparen, gaat me dat wel ff voor de verwarming haha.
                                misschien dat ik nog wel ff ga informeren wat het spul kost. maar denk dat het hem voor mij in ieder geval voorlopig ff niet word helaas.

AstraF23

Trillen van de banden kan zijn, dat de vorige eigenaar lekke schokdempers had, platten stukken op de band, een te groot naafgat waardoor er nog trillingen kunnen ontstaat ook met naafringen(had ik dus met me oude velgen).

soepkiepe
                                  Deelnemer

ja naaf ringen moeten er ook nog op;)
                                    maar die problemen en oplossingen staan in een ander topic, laten we deze ontopic houden haha.
                                    viewtopic.php?f=40&t=186655&start=25

Nick-GSI
                                    Deelnemer

In de gsi heb ik het ook af fabriek erin zitten, en in de dagelijkse f heb ik het zelf erin gebouwd

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.